Hjælp til forundersøgelse vedrørende ADHD og kugledyner! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Månsson skriver:

Ja meget svært og os bare det her med at det er opdaget så sent, det tror jeg frustrerende hende rigtig meget.. Det ku ha skånet hende for en masse.. Ja det ku hun sikkert men i og med hun arbejder på et krydstogtsskib og hun er hjemme i 8uger hver 7måneder gør det det lidt vanskeligt

Ja det er ikke sjovt at få den som voksen, det er nok "nemmere" at vokse op med. Samtidigt er der også andre der får en stor ro i at vide "hvad det var som var galt hele tiden". (en slags bekræftigelse)

Ja det er selvfølgelig ikke helt nemt Så må hun have den med hehe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

ONKC skriver:

Det kan du tro
Jeg har ADHD og har aldrig sovet vildt meget. Faktisk kunne der gå flere døgn uden jeg søvn. Jeg har også altid haft svært ved at koncentrere mig i længere tid, specielt i skolen. Jeg fik dynen for ca. 6 mdr. siden og siden da, har jeg sovet hver nat, uden problemer, hvilket jo gavner mig rigtig meget(energi, overskud mm.). Jeg har heller ingen besvær med at koncentrere mig længere, i hvert fald ikke mere end så mange andre. Jeg er gået fra at tage medicin 3 gange om dagen, til 2 gange. Der er sket rigtig mange gode ting, efter jeg fik den dyne.
Jeg snakkede både med min læge og psykolog om det, da min lillebror havde fået en, og det bare virkede super godt.Jeg har fået den bivilliget af kommunen

Hvor er det dejligt at høre! Jeg er rigtg glad for, at den hjælper dig i din dagligdag.

Fik du nogle instrukser i forbindelse med udlevering af dynen? Eller har du bare taget den i brug som det nu engang gav mening for dig?

Mange tak for dine svar

Anmeld

12. oktober 2012

ONKC

Fejl.

Anmeld

12. oktober 2012

Kamilla-m

Ka+Ma=Be skriver:

Dejligt at den har en god effekt på ham!

Ud over nattero, giver den ham så ro om dagen også? Kan han koncentrere sig i skolen? (nu nævner du selv indlæring, som jo er meget relevant)

Fik i nogle instrukser, da i fik dynen? Og har du selv søgt om den?

Og igen mange tak for svarene

han går kun i børnehave, men i og med han får bedre søvn om natten har ham mere overskud og er derfor mere rolig om natten .
- ja vi fik en del afvide og vi fik en bog med om den, og effekten af den, og så for man selvf afvide hvordan den skal bruges, var det det du mente?
ja, vi ansøgte igennem handicap hjælpemiddl, og de sagde at vi IKKE sku regne med noget da han kun er under udredt, de er ret dyre (ca 5000) . men min søn har mange vaskeligheder i dagligdagen, så derfor fik vi den - fordi ergoterpouiten (staves) også lagde et godt ord i .
men med dynen er han en helt ande, mere rolig og nemmere at omgåes hvis man kan sige det sådan, uden det bliver misforstået .

Anmeld

12. oktober 2012

ONKC

Ka+Ma=Be skriver:

Hvor er det dejligt at høre! Jeg er rigtg glad for, at den hjælper dig i din dagligdag.

Fik du nogle instrukser i forbindelse med udlevering af dynen? Eller har du bare taget den i brug som det nu engang gav mening for dig?

Mange tak for dine svar

Ja, det er rigtig dejligt

Jeg tog den bare i brug som det nu lige faldte mig ind. Jeg har min almindelige dyne under kædedynen:-)

Det var så lidt

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

MortilMogL skriver:

han går kun i børnehave, men i og med han får bedre søvn om natten har ham mere overskud og er derfor mere rolig om natten .
- ja vi fik en del afvide og vi fik en bog med om den, og effekten af den, og så for man selvf afvide hvordan den skal bruges, var det det du mente?
ja, vi ansøgte igennem handicap hjælpemiddl, og de sagde at vi IKKE sku regne med noget da han kun er under udredt, de er ret dyre (ca 5000) . men min søn har mange vaskeligheder i dagligdagen, så derfor fik vi den - fordi ergoterpouiten (staves) også lagde et godt ord i .
men med dynen er han en helt ande, mere rolig og nemmere at omgåes hvis man kan sige det sådan, uden det bliver misforstået .

Ja det var det jeg mente Rigtig godt at høre. Det er desværre sådan, at man mange steder ikke får den rette introduktion til dynen og derfor ofte bruger den forkert. 

Og ja, det er sindssygt dyre, så derfor bliver de ikke bare givet ud, hvis ikke begrundelsen er i orden. Det er ikke et lovkrav, at man er diagnostiseret, men det gavner processen. (det er mere besværligt at argumentere for brugen, uden en, hvis du forstår?)

Men dejligt at i har en god oplevelse med den og at ergoterapeuten har hjulpet jer til at få den! Det er jo sådan det helst skulle hænge sammen 

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

ONKC skriver:

Ja, det er rigtig dejligt

Jeg tog den bare i brug som det nu lige faldte mig ind. Jeg har min almindelige dyne under kædedynen:-)

Det var så lidt

Ok! Som jeg lige skrev ovenfor, er der stor forskel på, hvor megen information man får, alt efter hvor man bor. Det er også noget vi ønsker at gå i dybden med 

Anmeld

12. oktober 2012

lukaj

jeg har tre drenge med ADHD, de to ældste har begge prøvet en kugledyne men den har desværre ikke været nogen succes for nogen af dem

den var MEGET varm, og de synes den larmede rigtig meget. de er meget sensitive mht lyde.

vi har nu søgt om kædedyner fra zibo til dem istedet

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

lukaj skriver:

jeg har tre drenge med ADHD, de to ældste har begge prøvet en kugledyne men den har desværre ikke været nogen succes for nogen af dem

den var MEGET varm, og de synes den larmede rigtig meget. de er meget sensitive mht lyde.

vi har nu søgt om kædedyner fra zibo til dem istedet

Mange tak for dit svar!

Meget interessant så mange der har kædedyner i stedet for kugledyner. Det kan jo godt være, at det er den nye vej frem (om ikke andet, så for nogle).

Hvor meget har de brugt dynerne? Om dagen, natten eller begge? Om sommeren eller vinteren? (er den stadig for varm om vinteren?)

Anmeld

15. oktober 2012

lukaj

Ka+Ma=Be skriver:

Mange tak for dit svar!

Meget interessant så mange der har kædedyner i stedet for kugledyner. Det kan jo godt være, at det er den nye vej frem (om ikke andet, så for nogle).

Hvor meget har de brugt dynerne? Om dagen, natten eller begge? Om sommeren eller vinteren? (er den stadig for varm om vinteren?)

detvar i foråret de prøvede dem, og har ikke forsøgt dem siden da det største problem var lyden af kuglerne i dynen. det stressede dem rigtig meget, både om natten men også hvis de skulle sidde med den og slappe af om dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.