Hjælp til forundersøgelse vedrørende ADHD og kugledyner! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.073 visninger
29 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Hej alle! 

Jeg er bachelorstuderende igang med mit afgørende projekt indenfor ergoterapi. Det omhandler børn og voksne med ADHD og brugen af kugledyner.

Derfor er jeg interesseret i at høre, hvor mange af jer her inde der har lyst til at dele nogle erfaringer? I må også meget gerne skrive til mig privat, hvis i ønsker

Det drejer sig om;

• Hvordan i har fået kendskabet til dem?
  • Har i fået dem bivilliget af kommunen eller egenbetaling?
  • Hvor ofte og hvor længe bruges de? (samt hvilken tid på døgnet?)
  • Hvor lang tid har i haft dynen?
  • Hvordan har den fungeret for dig eller dit barn? 
  • Hvad kan du med brug af dynen, som du ikke kunne uden? (mere ro, mere overskud, få gjort dagens gerninger, dit barn er mere roligt i skolen etc.)
  • Kan den undværes eller er den nødvendig for at få dagen til at hænge sammen?

Og hvad du ellers kommer på der kunne være relevant

Svarene vil ikke blive brugt til opgaven, men blot til at danne et billede af, hvordan kugledynerne kan blive brugt og for at se, om der overhovedet er kendskab til disse

Mvh Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

HeidiØ

Ka+Ma=Be skriver:

Hej alle! 

Jeg er bachelorstuderende igang med mit afgørende projekt indenfor ergoterapi. Det omhandler børn og voksne med ADHD og brugen af kugledyner.

Derfor er jeg interesseret i at høre, hvor mange af jer her inde der har lyst til at dele nogle erfaringer? I må også meget gerne skrive til mig privat, hvis i ønsker

Det drejer sig om;

• Hvad kan du med brug af dynen, som du ikke kunne uden? (mere ro, mere overskud, få gjort dagens gerninger, dit barn er mere roligt i skolen etc.)

Svarene vil ikke blive brugt til opgaven, men blot til at danne et billede af, hvordan kugledynerne kan blive brugt og for at se, om der overhovedet er kendskab til disse

Mvh Katja

Hey søde, min søster har Aspergers og kugledyne (eller måske kædedyne faktisk?) Men hun har ihvertfald PRØVET en kugledyne. Er sikker på hun gerne vil svare

Anmeld

12. oktober 2012

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Hej alle! 

Det drejer sig om;

Mvh Katja

Altså nu arbejder jeg ikke med det men vil nu gi mit besyv med alligevel.. . Så må du ta det eller lade være Vi var inde over det i løbet af min uddannelse også har jeg gået til sansemotorik og skrevet opgave om sansemotorik.. Som jeg ser det så giver kugledynen den kontakt mellem krop og hjerne altså giver en fornemmelse af hvor kroppens grænser er.. Det er til stor hjælp når kroppen føles flydende og flyvsk .. Det er lidt det samme vi gør med kuglebad til vores babyer/unger og når vi svøber dem. Uddyber gerne hvis det ikke giver mening

Min søster har ADHD som først er konstateret sent og det har været rigtig hårdt for hende

Anmeld

12. oktober 2012

Kamilla-m

Ka+Ma=Be skriver:

Hej alle! 

Det drejer sig om;

Mvh Katja

Min søn er under udredning for ADHD, og har en kædedyne

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

HeidiØ skriver:

Hey søde, min søster har Aspergers og kugledyne (eller måske kædedyne faktisk?) Men hun har ihvertfald PRØVET en kugledyne. Er sikker på hun gerne vil svare

Hej smuksak

Projektet handler om bogere med diagnosen ADHD, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om hun har haft gavn af den Hvis hun har lyst til at svare må hun meget gerne skrive til mig.

Ved du hvorfor hun fik den bevilliget? (til hvilket specifikt formål?)

Tusind tak 

Anmeld

12. oktober 2012

HeidiØ

Ka+Ma=Be skriver:

Hej smuksak

Projektet handler om bogere med diagnosen ADHD, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om hun har haft gavn af den Hvis hun har lyst til at svare må hun meget gerne skrive til mig.

Ved du hvorfor hun fik den bevilliget? (til hvilket specifikt formål?)

Tusind tak 

Det vil hun helt sikkert, hun "elsker" sådan noget, eller hva kan man sige Kan du ik lige sende din mailadr i en pb, så kan min søster svare dig direkte ! Selvom det ikke er ADHD

Jeg er rimelig sikker på det var grundet søvnproblemer/søvnmangel og livlige drømme samt ustabel hverdag.

Men jeg høre hende lige, så får du en mail

Anmeld

12. oktober 2012

bøllen

Ka+Ma=Be skriver:

Hej alle! 

Det drejer sig om;

Mvh Katja

Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget.

Har en dreng som er meget sensitiv ( ved ikke om det kun er det ) vi har lige lånt en kugledyne på sygehuset ( 14 dage fik vi afvide ) og har ansøgt om en kædedyne også.

Kugledynen skal bruges om natten og kædedynen om dagen til at give ro.

Her er det fys på sygehuset som har anbefalet dette.

Da der er 3 mdr behandlingstid på kædedynen har vi endnu ikke afprøvet denne. Men skulle kunne hjælpe med at stresse ned og give ro i kroppen

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Månsson skriver:

Altså nu arbejder jeg ikke med det men vil nu gi mit besyv med alligevel.. . Så må du ta det eller lade være Vi var inde over det i løbet af min uddannelse også har jeg gået til sansemotorik og skrevet opgave om sansemotorik.. Som jeg ser det så giver kugledynen den kontakt mellem krop og hjerne altså giver en fornemmelse af hvor kroppens grænser er.. Det er til stor hjælp når kroppen føles flydende og flyvsk .. Det er lidt det samme vi gør med kuglebad til vores babyer/unger og når vi svøber dem. Uddyber gerne hvis det ikke giver mening

Min søster har ADHD som først er konstateret sent og det har været rigtig hårdt for hende

Jeg ved nu godt hvordan og hvorfor de bruges Det er vi undervist i. Jeg skal bruge nogle borgeroplevelser af, hvordan den virker på dem. Om det giver dem bedre funktionsevne, overskud og ro i hverdagen. Om det giver dem bedre mulighed for at udføre deres daglige aktiviteter, deltage i hverdagslivet og i den dur.

Jeg er, i forbindelse med ergoterapeutstudiet, uddannet til afdækning og behandling af sanseintegrationsproblematikker Men du skal alligevel have tak for dit svar søde 

Har i talt om muligheden for en kugledyne til hende?

Anmeld

12. oktober 2012

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg ved nu godt hvordan og hvorfor de bruges Det er vi undervist i. Jeg skal bruge nogle borgeroplevelser af, hvordan den virker på dem. Om det giver dem bedre funktionsevne, overskud og ro i hverdagen. Om det giver dem bedre mulighed for at udføre deres daglige aktiviteter, deltage i hverdagslivet og i den dur.

Jeg er, i forbindelse med ergoterapeutstudiet, uddannet til afdækning og behandling af sanseintegrationsproblematikker Men du skal alligevel have tak for dit svar søde 

Har i talt om muligheden for en kugledyne til hende?

Tænkte nok du var inde i det var bare ikke klar over om i var inde over småbørns adfærd også... Nej det har ikke været på tale tror mere hun bruger hendes arbejde og træning til at få det ud af kroppen hvis du forstår.. Hun knokler sig fysisk ned for at ku sove også får hun ADHD medicin og sovepiller.. Tror hun har svært ved og ha en diagnose

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

MortilMogL skriver:

Min søn er under udredning for ADHD, og har en kædedyne

Jeg kender desværre ikke så meget til kædedyner, men ved at de minder om kugledyner.(men det kunne meget vel være relevant for mit projekt) Er det den fra Zibo? 

Har du lyst til at fortælle hvordan i har benyttet den og om i har mærket nogen effekt? Er den som led i behandling eller som et hjælpemiddel? (hvis det er et hjælpemiddel har i selv skulle søge om at få en gennem kommunen) Og hvor længe har i haft den? Har i fået nogen instrukter da i fik den?

På forhånd tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.