Hjælp til forundersøgelse vedrørende ADHD og kugledyner! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

bøllen skriver:

Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget.

Har en dreng som er meget sensitiv ( ved ikke om det kun er det ) vi har lige lånt en kugledyne på sygehuset ( 14 dage fik vi afvide ) og har ansøgt om en kædedyne også.

Kugledynen skal bruges om natten og kædedynen om dagen til at give ro.

Her er det fys på sygehuset som har anbefalet dette.

Da der er 3 mdr behandlingstid på kædedynen har vi endnu ikke afprøvet denne. Men skulle kunne hjælpe med at stresse ned og give ro i kroppen

Det var bestemt et brugbart svar (som allerede giver mange spørgsmål og ideer -  Så tak)

Har fys'en sagt, at i skulle bruge den hele natten? Må jeg spørge hvor i landet i har fået dynen? Og hvorfor mener de, at det er nødvendigt med både kugle- og kædedyne?

Har din søn nogen diagnose? Hvordan er i kommet i kontakt med hospitalet?

På forhånd mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

bøllen

Ka+Ma=Be skriver:

Det var bestemt et brugbart svar (som allerede giver mange spørgsmål og ideer -  Så tak)

Har fys'en sagt, at i skulle bruge den hele natten? Må jeg spørge hvor i landet i har fået dynen? Og hvorfor mener de, at det er nødvendigt med både kugle- og kædedyne?

Har din søn nogen diagnose? Hvordan er i kommet i kontakt med hospitalet?

På forhånd mange tak

Sender lige en pb

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Månsson skriver:

Tænkte nok du var inde i det var bare ikke klar over om i var inde over småbørns adfærd også... Nej det har ikke været på tale tror mere hun bruger hendes arbejde og træning til at få det ud af kroppen hvis du forstår.. Hun knokler sig fysisk ned for at ku sove også får hun ADHD medicin og sovepiller.. Tror hun har svært ved og ha en diagnose

Ja det er nemlig i forbindelse med børn at vi har om sanseintegration og motorik

Det kan jeg bestemt godt forstå. Det er ikke nemt at få sådan et stempel på sig. Man får en ny rolle og måden andre ser på en ændres.

Hun kunne ellers godt lyde til, at få gavn af en kugledyne - men motion er bestemt også godt, så hun bliver fysisk træt.

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

bøllen skriver:

Sender lige en pb

Det er helt i orden, mange tak 

Anmeld

12. oktober 2012

ONKC

Jeg har selv en kædedyne:-)

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

ONKC skriver:

Jeg har selv en kædedyne:-)

Har du lyst til at fortælle lidt om den?  

Hvordan har du fået den? Hvordan bruger du den og hvordan har du gavn af den? (Hvis du overhovedet føler du får gavn af den?) 

På forhånd tak 

Anmeld

12. oktober 2012

Kamilla-m

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg kender desværre ikke så meget til kædedyner, men ved at de minder om kugledyner.(men det kunne meget vel være relevant for mit projekt) Er det den fra Zibo? 

Har du lyst til at fortælle hvordan i har benyttet den og om i har mærket nogen effekt? Er den som led i behandling eller som et hjælpemiddel? (hvis det er et hjælpemiddel har i selv skulle søge om at få en gennem kommunen) Og hvor længe har i haft den? Har i fået nogen instrukter da i fik den?

På forhånd tak

Ja , det er den fra Zibo - de siger at kædedyner er bedre for stimuleringen end kugledyner d:.
Lucas sover med den HVER nat ( den ligger over hans egen dyne ).
han sover i løbet af fem-10 min, men uden dyne kan der gå flere timer før han sover, han er derud over udhvilet om morgen, og han har lige præcis fået den tunge og gode søvn som er nødvendig, så han kan lærer noget (indlæring) - og han har mere overskud til andre
glemte jeg noget?

Anmeld

12. oktober 2012

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Ja det er nemlig i forbindelse med børn at vi har om sanseintegration og motorik

Det kan jeg bestemt godt forstå. Det er ikke nemt at få sådan et stempel på sig. Man får en ny rolle og måden andre ser på en ændres.

Hun kunne ellers godt lyde til, at få gavn af en kugledyne - men motion er bestemt også godt, så hun bliver fysisk træt.

Ja meget svært og os bare det her med at det er opdaget så sent, det tror jeg frustrerende hende rigtig meget.. Det ku ha skånet hende for en masse.. Ja det ku hun sikkert men i og med hun arbejder på et krydstogtsskib og hun er hjemme i 8uger hver 7måneder gør det det lidt vanskeligt

Anmeld

12. oktober 2012

ONKC

Har du lyst til at fortælle lidt om den?  

Hvordan har du fået den? Hvordan bruger du den og hvordan har du gavn af den? (Hvis du overhovedet føler du får gavn af den?) 

På forhånd tak 

Det kan du tro
Jeg har ADHD og har aldrig sovet vildt meget. Faktisk kunne der gå flere døgn uden jeg søvn. Jeg har også altid haft svært ved at koncentrere mig i længere tid, specielt i skolen. Jeg fik dynen for ca. 6 mdr. siden og siden da, har jeg sovet hver nat, uden problemer, hvilket jo gavner mig rigtig meget(energi, overskud mm.). Jeg har heller ingen besvær med at koncentrere mig længere, i hvert fald ikke mere end så mange andre. Jeg er gået fra at tage medicin 3 gange om dagen, til 2 gange. Der er sket rigtig mange gode ting, efter jeg fik den dyne.
Jeg snakkede både med min læge og psykolog om det, da min lillebror havde fået en, og det bare virkede super godt.Jeg har fået den bivilliget af kommunen

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

MortilMogL skriver:

Ja , det er den fra Zibo - de siger at kædedyner er bedre for stimuleringen end kugledyner d:.
Lucas sover med den HVER nat ( den ligger over hans egen dyne ).
han sover i løbet af fem-10 min, men uden dyne kan der gå flere timer før han sover, han er derud over udhvilet om morgen, og han har lige præcis fået den tunge og gode søvn som er nødvendig, så han kan lærer noget (indlæring) - og han har mere overskud til andre
glemte jeg noget?

Dejligt at den har en god effekt på ham!

Ud over nattero, giver den ham så ro om dagen også? Kan han koncentrere sig i skolen? (nu nævner du selv indlæring, som jo er meget relevant)

Fik i nogle instrukser, da i fik dynen? Og har du selv søgt om den?

Og igen mange tak for svarene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.