Rigshospitalet versus Hvidovre - hvad skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Jeg har født ved kejsersnit på Hvidovre! Det har været en helt igennem fantastisk oplevelse at være på Hvidovre. Hvis jeg nogensinde skal have flere børn, skal de fødes der

Jeg blev mødt af venligt personale som hjalp mig med alt jeg kunne spørge om. De hjalp også min amning rigtig godt på vej og guidede mig i situationen. På den afdeling hvor jeg lå var der fuld forplejning hvor man bare ringede ned til centralkøkkenet og  bad om alt det man ville have i menukortet - fantastisk (det gælder dog ikke hvis man ligger på patienthotellet har jeg hørt).

Jeg valgte Hvidovre fordi jeg havde hørt overvejende positive oplevelser der fra. Derudover bor jeg kun 4-5 km der fra, så det var det mest oplagte valg også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Lusi

Har fået ks på riget to gange. De er super dygtige, men hold nu op hvor har de også bare travlt! Ved ik hvordan det er på Hvidovre.
Denne her gang, var vi så også indlagt i over 2 1/2 måned, så der var det vigtigt for mig, at ha et nogenlunde "tæt" forhold til Sygeplejerskerne og det kan bare ik lade sig gøre på riget.. (Blev selv rykket til Roskilde)

Anmeld

12. oktober 2012

nattergalen

Jeg har godt nok kun et barn men har været igennem både riget og hvidovre. 
Jeg startede med at vælge hvidovre, positivt personale, dygtige læger, altid et smil på læben og man føler virkelig der bliver taget hånd om en.

Dog fandt man ud af at vores søn havde en hjertefejl og derfor skulle fødes på riget for at de kunne tag hånd om ham. 

Meget stresset afdeling, da jeg skulle føde med pks var der ikke en jm på min stue før jeg blev kørt ind på operationsbordet.. hun tittet ind én gang, og sagde:" jeg kan se du ikke har valgt at føde naturligt.." og så gik hun.. så kunne jeg sidde med mine frustrationer og voldsomme vee smerter.. 
Da jeg havde født min søn, blev han overført på neonatal afd (for for tidligt fødte) og her fik jeg en forfærdelig modtagelse af den sygeplejerske der havde passet min søn mens jeg lå på opvågning..  Hun var helt igennem modbydelig og burde ikke arbejde på en afd med nybagte børn og forældre, og dette skrev jeg også i den klage jeg sendte ind.. 

Jeg havde en forfærdelig førstegangs fødsel, og jeg vil til en hver tid vælge hvidovre hvis/når vi skal have nr to.. 

Held og lykke med beslutningen

Anmeld

12. oktober 2012

CS

MissMona skriver:

Hej alle jer der har født på hvidovre eller rigshospitalet,

Jeg skal vælge hvilket hospital jeg gerne vil føde på og vælge imellem de to.

Er der nogle der har erfaringer med at føde de 2 steder, gerne indenfor de sidste 2 år - positive som negative?

På forhånd tak,

MissMona

Riget - havde et fantastisk forløb. Kom på barselhotellet 2 timer efter jeg fødte. Vidunderligt sted, kan ikke anbefale det nok, fantastisk personale, der stod til rådighed 24/7. På barselhotellet er der kun enestuer.

Anmeld

12. oktober 2012

MorDk

CS skriver:

Riget - havde et fantastisk forløb. Kom på barselhotellet 2 timer efter jeg fødte. Vidunderligt sted, kan ikke anbefale det nok, fantastisk personale, der stod til rådighed 24/7. På barselhotellet er der kun enestuer.

Enig!

Jeg har født på Riget 2 gange! 2. gang havde de travlt og kunne ikke sætte mig igang som aftalt ... blev udskudt 2 gange... men selve fødslen var fantastisk!

Anmeld

13. oktober 2012

Clisolka

MissMona skriver:

Hej alle jer der har født på hvidovre eller rigshospitalet,

Jeg skal vælge hvilket hospital jeg gerne vil føde på og vælge imellem de to.

Er der nogle der har erfaringer med at føde de 2 steder, gerne indenfor de sidste 2 år - positive som negative?

På forhånd tak,

MissMona

Hej, jeg fødte på Rigshospitalet - jeg har kun god erfaring med dem.  Jeg lå på barselsgangen 4 dage efter fødslen pga. et akur kejsersnit og graviditetsbetinget sukkersyge  De er noget så søde allesammen - og nogle dage løb de hurtigere end andre, men er det ikke sådan alle steder 

Anmeld

13. oktober 2012

MissMona

Tusind tak for svarene alle sammen. Hvad jeg sådan semi-konkluderer ud af dem er at den store forskel på dem er hvor travlt der opleves at være, men at det også er sæsonbetonet, samt hvorvidt om man kommer til at ligge på enestue eller fællesstue bagefter. Plus der har været nogle enkelte dårlige oplevelser. Men ikke noget jeg umiddelbart kan generalisere ud fra. Jeg ved at det også er meget afgørende om man lige svinger i personlighed med den jordmoder man har!

Så er det jo sådan set bare at beslutte sig.

Men tak for jeres input!

Anmeld

13. oktober 2012

OverTheRainbow

Hejsa..

jeg fødte på Riget (1.gangs-fødende) og havde en fin oplevelse... Jeg kom dog heller ikke på barselsgangen, men valgte at smutte hjem efter nogle timer.

Hvis du ikke føler dig tryg ved at skulle hjem hurtigt efter fødslen har Riget et barselshotel hvor i kan være nogle dage. Det har jeg kun hørt godt om fra veninder og bekendte Jeg var deroppe for at få lavet høre-screening og blodprøve og synes der var en rar stemning.. Vil bestemt vælge Riget igen, men nu bor jeg også kun 10 min. derfra

Anmeld

13. oktober 2012

crille

Fødte på Hvidovre for 8 uger siden og har kun godt at sige..  

Anmeld

13. oktober 2012

crille

crille skriver:

Fødte på Hvidovre for 8 uger siden og har kun godt at sige..  

Har ikek læst alle indlæg, men så lige at det ovenfor nævner barselshotel.. Det er der også på Hvidovre.. og et fantastisk køkken Vi overnattede to nætter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.