Hvor hårdt var det at gå fra 2 til 3 børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.641 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med vores 3 barn, uplanlagt, men efter mange overvejelser beholder vi det. Men vi kommer til at få nr 3 2 mdr før nr 1 fylder 4 år, og 2 mdr efter nr er fyld 2 år. Så de kommer til at være tætte, meget tætte.

Jeg må indrømme at jeg syntes det var hårdt at få nr 1 barn, men det var også et kolikbarn.

Nr 2 var nem, og det er først blevet hårdt nu her efter trodsalderen er indtruffet, og når de slås...ellers har de 90 % af tiden enormt stor glæde af hinanden.

Men hvor hårdt var det at gå fra 2 til 3 børn?

Uh jeg er også bange for hvad omgivelserne vil tænke om os, det mest almindelige er jo 2 børn, men heldigvis har alle i familien været glade for forøgelsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Lone Jakobsen

for mig var det meget hårdt at gå fra 2 til 3, men jeg var også alene

mine de store var på det tidspunkt 5½ og 1½

Anmeld

12. oktober 2012

Rockertand

Lone Jakobsen skriver:

for mig var det meget hårdt at gå fra 2 til 3, men jeg var også alene

mine de store var på det tidspunkt 5½ og 1½

Nej, hvor mærkeligt, faktisk samme scenarie her, men jeg synes, at det var overraskende nemt - kodeordet er planlægning :0)

Anmeld

13. oktober 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

Jeg er gravid med vores 3 barn, uplanlagt, men efter mange overvejelser beholder vi det. Men vi kommer til at få nr 3 2 mdr før nr 1 fylder 4 år, og 2 mdr efter nr er fyld 2 år. Så de kommer til at være tætte, meget tætte.

Jeg må indrømme at jeg syntes det var hårdt at få nr 1 barn, men det var også et kolikbarn.

Nr 2 var nem, og det er først blevet hårdt nu her efter trodsalderen er indtruffet, og når de slås...ellers har de 90 % af tiden enormt stor glæde af hinanden.

Uh jeg er også bange for hvad omgivelserne vil tænke om os, det mest almindelige er jo 2 børn, men heldigvis har alle i familien været glade for forøgelsen

I vores omgangskreds, er det nærmere normen end undtagelsen at familien har 3 børn. Vi joker med at tre er det nye 2 Vi har kun to børn så kan ikke hjælpe dig på dit spørgsmål. Ud fra mine veninder er meningerne lidt delte. Nogle synes ikke det var meget hårdere med to, andre synes det har trukket tænder ud og specielt når de alle 3 var i skole og skulle til forkskellige sportsting, fødselsdage, arrangementer osv. Men det er jo selvfølgelig noget man selv styre.

Andre har synes det har været hårdt at have 3 børn og at far og mor kun har 4 arme, mens andre igen har ventet så det ældste var så stor, at h*n ikke rigtig havde brug for mor og far på samme måde som de to små.

Jeg tror også, som de andre siger, at planlægning er kodeordet for at det hele vil gå meget nemmere.

Jeg tror, I bliver rigtig glade for jeres valg.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Invitationer til dåb, søde wallstickers til ungernes værelse, flotte collager overført på lærred.

Anmeld

13. oktober 2012

Faith

Vi har to drenge 2½ og en lille ny på 4 måneder.

Det har været ekstremt hårdt i starten indtil vi fandt ud af at den lille er laktoseintolerant. Da vi først fik ham over på speciel mme blev det nemmere.

Men der er mange ting der ville have været meget nemmere hvis vi havde holdt os til de 2 vi havde og ikke havde fået den 3. Det er mega besværligt fks. at tage ud og handle hele familien. Det kræver planlægning til fingerspidserne. Nu var vores "store" drenge lige begyndt at være super nemme. Sove igennem om natten og spise "almindelig mad", og så vælger vi ved gud at få en mere.

Men fortryder intet! For hvor har vi da bare fået verdens dejligste lille dreng som er højtelsket af sine brødre. Er sikker på de kommer til at få rigtig meget ud af hinanden fordi der ikke er længere imellem dem aldersmæssigt. Og så får man osse det med bleerne overstået i overskuelig fremtid.

Så ro på. Det skal nok gå. Hvis bare i formår at samarbejde og planlægge, så kommer det hele til at køre på skinner.

Pøj pøj

Anmeld

13. oktober 2012

LMX

Tillykke med nr. 3

Jeg tænker at det nok skal komme til at gå fint.

Jeg venter selv nr. 3 men jeg er liidt priviligeret idet mine de 2 store er 11 og 14. Så det værste scenarie her vil være pladsmangel i bilen. Meeeen det problem er løst ved at købe en større bil

Jeg er mest spændt på om vi vælger at få nr. 4 også da den bette nok ikke får det vilde søskendeforhold til de 2 store. Vi har pladsen til det, men så skal bilen skiftes ud igen

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tak for svarene

Efter jeg har haft tid til at tænke over fremtiden med 3 børn, så er jeg også begyndt at glæde mig.

Min mand glæder sig rigtig meget, måske lidt mere end mig, men jeg er nok også "tænkeren" af os, og jeg bekymrer mig noget nemmere.

Anmeld

13. oktober 2012

Heidimed lea

Anonym skriver:

vi har fået vores 3 børn i samme aldersgruppe som i vil få vores nummer 3 var også uplanlagt.

jeg vil sige at det er hårdt i starten for med 3 har man aldrig hænder nok i starten og også senere på ture osv. 

men nu er det meget nemmere den mindste er 4 den ældste 8 år og de har meget glæde af hinanden. og leger på kryds og tværs  2 drenge og 1 pige.

jeg har så bevidst valgt ikke at være på fuld tid for at have tid overskud til dem alle 3.

vi var også meget bekymrede men må sige at det kører godt i vores lille familie   held og lykke Heidi

Anmeld

13. oktober 2012

chael

Det er jo nok meget forskelligt fra familie til familie.

For mig/os, var det bare pisse rocker hårdt. Selv her 1 år efter. Havde jeg vidst det, havde jeg ventet, eller bare beholdt de 2. Ikke at jeg ville undvære nogen af dem for noget her i livet.

Men det er bare så hårdt. Der mangler hele tiden et sæt hænder. Budgettet ændre sig markant og man skal igen igen, forfra med bleer, grød, vuggestue og alt hvad det hører til dem når de er små.

Men der er da også en masse glæder ved det.

Men det har sgu ikke altid været lige hyggeligt. Masser af dårlig samvittighed, hele tiden et spørgsmål om hvem der har det største behov, hvem der kan vente osv.

Men pøj pøj med det

Anmeld

13. oktober 2012

Lone Jakobsen

Rockertand skriver:

Nej, hvor mærkeligt, faktisk samme scenarie her, men jeg synes, at det var overraskende nemt - kodeordet er planlægning :0)

dejligt at det var nemt for dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.