Meget stor bekymring for dette barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2012

Carina:-)

BABYPIGEnr4 skriver:

Kære Anonyme.

Jeg forstår godt det er svært for dig, at stå med den viden du har.

Du har pligt til at indberette din viden til kommunen og kan blive straffet for ikke at gøre dette. Når dette er sagt, så betyder det ikke, at jeg ikke kan forstå din situation, da du selv har dårlige erfaringer med systemet. MEN nu skal du sætte dig ud over dette og fokusere på det barn, som du har et medansvar overfor. Derefter kan du lade kommunen om at vurdere, om barnet eller familien skal støttes og hvilken slags støtte det skal være. Barnet bliver ikke nødvendigvis fjernet. Der findes mange fine alternativer med pædagogisk bistand i hjemmet med mere.

Jeg taler af erfaring, da jeg har arbejdet som folkeskolelærer i flere år, og har været med til at lave indberetninger om børn. Jeg har ikke en gang oplevet, at det har haft et dårligt udfald - bortset fra en mor der blev skidesur på mig, men det tager jeg gerne med, for at redde et barn fra tæsk eller det der er værre.

Vær en af hverdagens helte og følg dit hjerte

Knus Helle

Enig,og stakkels lille Rolling. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

TNBC

Anonym skriver:

Kære Baby.dk

Jeg bliver nødt til at være anonym i dette, da det er meget privat og et farligt emne. og det skal ikke opdages at jeg har denne bekymring, men det er her jeg har brug for et råd eller 2.

men sagen er den at '' En Mor'' er ude i snavs, og nu er hun blevet indlagt ( et sted) fordi hun åbenbart er psykisk syg. ( dette kommer meget som et chok) hun har nu spurgt faderen om han vil flytte deres barn adresse til ham( meget normalt) MEN, den her Far bor hos hans forældre, Han laver ikke noget til dagligt andet end at sidde og spille computer (fra han står op, til han går i seng ) han får ingen penge , hans forældre får heller ikke meget ( kun moderen) og de har kun penge i ca 7-8 dage.

barnet kommer tit ikke i Børnehave...

gør man noget i sådan en situation, eller lader man bare som ingenting,...

det er tæt familie til en jeg står meget nært, og derfor meget svært....

jeg fortæller ikke meget, da jeg virkelig ikke vil kunne opdages at jeg har skrevet dette ?

hvad vil i andre gøre...

og kan barnet overhoved bo hos faderen når der ikke er penge til at forsørge dette barn ordenligt.

Barnet Han er 3.5 år.

Det er sådan et barn jeg gerne ville kunne hjælpe som aflastningforælder. Jeg ville have tid og omsorgen til at give ham en god hverdag, for jeg villd ALDRIG svigte er barn.
Hvor er der synd for den dreng..

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er sådan et barn jeg gerne ville kunne hjælpe som aflastningforælder. Jeg ville have tid og omsorgen til at give ham en god hverdag, for jeg villd ALDRIG svigte er barn.
Hvor er der synd for den dreng..

jeg vil netop også gerne være plejefamilie af samme grund

Anmeld

13. oktober 2012

Hvem?

Anonym skriver:

og '' Moderen'' til barnet er blevet anmeldt til børnehaven for at tage stoffer, og de havde sagt til hende at de blev nødt til at indberette kommunen, men det har de ik gjort.

faderen tager heller ikke det her seriøst, og jeg er GAL.

tænk det kan være så svært i det mindste at få noget kontanthjælp. og så sidder han bare der foran hans åndsvage computer.

Har ikke læst svarene fra de andre, men både du som borger har PLIGT hvis du har MISTANKE om noget ikke er iorden og børnehaven har PLIGT til at underrette kommunen, da de som fagpersoner er opmærksomme på andre signaler end andre folk - så jo, hellere underrette én gang for meget end slet ikke og det så går helt galt

Og du kan selvfølgelig lave en underretning ano..

Anmeld

13. oktober 2012

TNBC

Anonym skriver:

AAf

jeg vil netop også gerne være plejefamilie af samme grund

Jeg får afvide at jeg er for ung til at være plejemor, men på. Deres hjemmeside står der 25.
Ja hvis man kan hjælpe et eller flere børn..

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg får afvide at jeg er for ung til at være plejemor, men på. Deres hjemmeside står der 25.
Ja hvis man kan hjælpe et eller flere børn..

Ja man skal være over 25 vidst nok...

jeg er selv 26

Anmeld

14. oktober 2012

TNBC

Anonym skriver:

Ja man skal være over 25 vidst nok...

jeg er selv 26

Jeg er nu 26 og fire dage.
Du er jo også 25 efter du er fyldt det

Anmeld

14. oktober 2012

Klematis

Anonym skriver:

Tak skal du have..

jamen det er svært, for jeg risikere at miste mand, hjem og familie hvis de på nogen måde opdager ( hvis jeg indberettede ) det...

men helt ærligt, der er mange andre end mig som kender til dette her , hvorfor siger de ikke noget? de opfører sig som alt var OK, og det er det ikke

barnet er ikke underærnæret eller noget, men for fanden, barnet får det jo svært, hvis de ikke tager sig sammen som forældre.

de kan slet ikke finde ud af at have et barn og det har de sgu aldrig kunne.

Du må begynde at se på dig selv, som en godt menneske, der HJÆLPER dette barn. Det er en GOD gerning.
Ring til kommunen. For barnets skyld.
Hvis nogen i din familie synes at det er forkert at HJÆLPE barn der ikke kan tale for sig selv, så er det ikke dig der er noget galt med.
En dag bliver det her barn et voksent menneske.
DU kan være med til at give barnet en FAIR chance for at få et GODT liv.
at du finder styrken, og gør en forskel

Anmeld

14. oktober 2012

Missq4

Hvis barnet ikke kommer i børnehave så kontakter børnehaven kommunen det har de plikt til da børnehaven skal gøre børnene klar til skole 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.