Anonym skriver:
Tak skal du have..
jamen det er svært, for jeg risikere at miste mand, hjem og familie hvis de på nogen måde opdager ( hvis jeg indberettede ) det...
men helt ærligt, der er mange andre end mig som kender til dette her , hvorfor siger de ikke noget? de opfører sig som alt var OK, og det er det ikke 
barnet er ikke underærnæret eller noget, men for fanden, barnet får det jo svært, hvis de ikke tager sig sammen som forældre.
de kan slet ikke finde ud af at have et barn og det har de sgu aldrig kunne.
Kære Anonyme
Hvis det er så svært også for din egen mand, at acceptere, så lad være med at fortælle det til ham. Find en veninde, som er udeforstående, og drøft det med hende.
Du er også velkommen til at skrive til mig, hvad du gerne vil skrive til kommunen. Så vil jeg gerne læse det igennem og give respons. Du skal oplyse dit navn i brevet, men skrive at du ønsker anonymitet. Det kan godt være de regner ud eller spørger om det er dig der har skrevet det. Det skal du bare benægte - du skal jo passe på dig selv og din familie. Som du selv siger mange har den viden og det kunne være hvemsomhelst.
Grunden til at andre ikke indberetter problemerne er set fra mit synspunkt ren og skær egoisme. De har en eller andet forkvaklet holdning til, at man ikke skal blande sig og det derfor er bedre, at se den anden vej. Da du selv var i plejefamilie, så har andre sikkert også vidst, at du havde det skidt der. Det ville da være skønt hvis nogen havde gide lytte til dig.
Jeg er selv dagplejemor sammen med den mindste lige nu. Jeg er privat dagplejer. Noget af det første jeg siger til forældrene er, at de vil få det skønt her og at jeg behandler dem godt. Mit motto er "glade børn går i Helles dagpleje"
. Til gengæld siger jeg også til dem, at hvis de ikke er ordentlige mod deres eget barn, så er det ikke her de skal være. Tænk hvis alle var gode ved deres børn og hinanden - tænk hvilken verden vi kunne have
Desværre er folk egoistiske, mangler overskud og vender ryggen til. De svigter, når der kræves en ekstra indsats og magter ikke hverken deres egne eller andres problemer.
Jeg så engang en udsendelse om en lille afrikansk landsby. Snakken med de lokale faldt på opdragelse. Og en gammel mand sagde "der skal en hel landsby til at opdrage et barn". Der var ikke nogen, som fik lov til at chikanere, drille eller ikke hjælpe til. Vores eget samfund afspejler manglen på ansvar i mange henseender.
Jeg havde engang en nabo, hvor konen og manden altid råbte af hinanden og smed med tingene. Jeg var 20 år og meget idealistisk, så jeg gik ind og ringede på hver gang der var ballade. Jeg brokkede mig ikke over larmen, men skulle bare lige låne lidt sukker eller snakke lidt. Herefter gik der et par dage, inden den var gal igen. En aften var der igen ballade og jeg valgte at ignorere det, da jeg var træt og ved at putte min datter på 2 år. Pludselig lød et kæmpe brag og noget stort af glas smadrede. Ti minutter efter kom en ambulance og hentede manden. Konen havde stukket ham ned med en kniv. Han fik 5 knivstik men overlevede OG blev skilt kort tid efter.
Jeg kan kun sige BLAND DIG
KH Helle