Meget stor bekymring for dette barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.152 visninger
28 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kære Baby.dk

Jeg bliver nødt til at være anonym i dette, da det er meget privat og et farligt emne. og det skal ikke opdages at jeg har denne bekymring, men det er her jeg har brug for et råd eller 2.

men sagen er den at '' En Mor'' er ude i snavs, og nu er hun blevet indlagt ( et sted) fordi hun åbenbart er psykisk syg. ( dette kommer meget som et chok) hun har nu spurgt faderen om han vil flytte deres barn adresse til ham( meget normalt) MEN, den her Far bor hos hans forældre, Han laver ikke noget til dagligt andet end at sidde og spille computer (fra han står op, til han går i seng ) han får ingen penge , hans forældre får heller ikke meget ( kun moderen) og de har kun penge i ca 7-8 dage.

barnet kommer tit ikke i Børnehave...

gør man noget i sådan en situation, eller lader man bare som ingenting,...

det er tæt familie til en jeg står meget nært, og derfor meget svært....

jeg fortæller ikke meget, da jeg virkelig ikke vil kunne opdages at jeg har skrevet dette ?

hvad vil i andre gøre...

og kan barnet overhoved bo hos faderen når der ikke er penge til at forsørge dette barn ordenligt.

Barnet Han er 3.5 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Tvillingemor80

Jeg ville tage kontakt til kommunen og fortælle om dine bekymringer. Så er det deres opgave at vudere om der skal gøres noget, og hvad.

kram

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Jeg ville tage kontakt til kommunen og fortælle om dine bekymringer. Så er det deres opgave at vudere om der skal gøres noget, og hvad.

kram

ja, og den tanke har jeg haft meget, men ønsker heller ikke at dette barn skal blive fjernet , har selv prøvet at være i div. plejefamilier, børnehjem og opholdssteder i mit unge liv, og det ødelagde mig

men samtidigt er det også hjerteskærende at se dette barn ikke har hvad det har brug for.

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kære Baby.dk

Jeg bliver nødt til at være anonym i dette, da det er meget privat og et farligt emne. og det skal ikke opdages at jeg har denne bekymring, men det er her jeg har brug for et råd eller 2.

men sagen er den at '' En Mor'' er ude i snavs, og nu er hun blevet indlagt ( et sted) fordi hun åbenbart er psykisk syg. ( dette kommer meget som et chok) hun har nu spurgt faderen om han vil flytte deres barn adresse til ham( meget normalt) MEN, den her Far bor hos hans forældre, Han laver ikke noget til dagligt andet end at sidde og spille computer (fra han står op, til han går i seng ) han får ingen penge , hans forældre får heller ikke meget ( kun moderen) og de har kun penge i ca 7-8 dage.

jeg fortæller ikke meget, da jeg virkelig ikke vil kunne opdages at jeg har skrevet dette ?

hvad vil i andre gøre...

og kan barnet overhoved bo hos faderen når der ikke er penge til at forsørge dette barn ordenligt.

Barnet Han er 3.5 år.

og '' Moderen'' til barnet er blevet anmeldt til børnehaven for at tage stoffer, og de havde sagt til hende at de blev nødt til at indberette kommunen, men det har de ik gjort.

faderen tager heller ikke det her seriøst, og jeg er GAL.

tænk det kan være så svært i det mindste at få noget kontanthjælp. og så sidder han bare der foran hans åndsvage computer.

Anmeld

12. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Kære Baby.dk

hvad vil i andre gøre...

Barnet Han er 3.5 år.

Nej, det nytter ikke noget barnet bor hos en far der ikke en gang kan sørge for de mest basale fornødenheder i et barns liv: Stabilitet, et hjem og en rutine.
Er det muligt for dig at tage barnet ind? Det ved jeg ikke om kommunen ser med på?
Ellers er der vel ingen vej end en indberetning til de sociale myndigheder? Den kan laves anonymt?

Kan slet ikke have det. Stakkels barn, 3½ år gammel.

Anmeld

12. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Kære Baby.dk

hvad vil i andre gøre...

Barnet Han er 3.5 år.

Jeg ville også kontakte kommunen ...

Jeg kan regne ud at plejefamilie osv ikke er en ønskefremtid for barnet .. til gengæld vil der være nogen med overskud til at tage sig af barnet .. hvis barnet er heldigt kan det få voksne relationer for livet på den måde .. med lidt bedre forbilleder måske ....

den fremtid der ligger for barnet som det ser ud idag er jo ikke ligefrem ønskværdigt heller

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Nej, det nytter ikke noget barnet bor hos en far der ikke en gang kan sørge for de mest basale fornødenheder i et barns liv: Stabilitet, et hjem og en rutine.
Er det muligt for dig at tage barnet ind? Det ved jeg ikke om kommunen ser med på?
Ellers er der vel ingen vej end en indberetning til de sociale myndigheder? Den kan laves anonymt?

Kan slet ikke have det. Stakkels barn, 3½ år gammel.

barnet er tit hos mig, og vil da gerne, men det tror jeg virkelig ikke kommunen eller andet går med til, og faderen mener at barnet har det godt, og han ser sig selv som en SUPER far !

Anmeld

12. oktober 2012

baby012

kontakt kommunen, HUSK AT SIG SOM DET FØRSTE AT DU VIL VÆTE ANONYM!!! 

de skal nok vurdere om der skal have eb form for økonomisk hjælp, eller om barnet skal omplaceres til moren kommer ud igen.. 

Bare hvad jeg ville have gjort 

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg ville også kontakte kommunen ...

Jeg kan regne ud at plejefamilie osv ikke er en ønskefremtid for barnet .. til gengæld vil der være nogen med overskud til at tage sig af barnet .. hvis barnet er heldigt kan det få voksne relationer for livet på den måde .. med lidt bedre forbilleder måske ....

den fremtid der ligger for barnet som det ser ud idag er jo ikke ligefrem ønskværdigt heller

nej og jeg kan også se at drengen er bagud med mange ting, han kan og vil ikke rigtig noget

men er skide sød. og en dejlig dreng.

Anmeld

12. oktober 2012

BABYPIGEnr4

Kære Anonyme.

Jeg forstår godt det er svært for dig, at stå med den viden du har.

Du har pligt til at indberette din viden til kommunen og kan blive straffet for ikke at gøre dette. Når dette er sagt, så betyder det ikke, at jeg ikke kan forstå din situation, da du selv har dårlige erfaringer med systemet. MEN nu skal du sætte dig ud over dette og fokusere på det barn, som du har et medansvar overfor. Derefter kan du lade kommunen om at vurdere, om barnet eller familien skal støttes og hvilken slags støtte det skal være. Barnet bliver ikke nødvendigvis fjernet. Der findes mange fine alternativer med pædagogisk bistand i hjemmet med mere.

Jeg taler af erfaring, da jeg har arbejdet som folkeskolelærer i flere år, og har været med til at lave indberetninger om børn. Jeg har ikke en gang oplevet, at det har haft et dårligt udfald - bortset fra en mor der blev skidesur på mig, men det tager jeg gerne med, for at redde et barn fra tæsk eller det der er værre.

Vær en af hverdagens helte og følg dit hjerte

Knus Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.