Grød ;d

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.798 visninger
24 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Hej piger .. Ved ikk om den ligger rigtigt da jeg ik ku finde råd omkring grød ;D ellers må den bliver flyttet

Min pige er snart 5 måneder her den 15 , og vi er så startet op på græd og mos .

Mine spørgsmål lyder

Hvordan skal jeg blande mme i grøden ? Skal jeg lave selve mælken eller bare komme pulveret i .

Hun kan bare ik lide hirse grød eller risgrød den på Pakka .. Hvorn laver jeg det hjemme lavede ?

Jeg har haft lavet gulerødder og kartofler blendet sammen . Det ku hun ikk lide . Hun vil kun spise det på glas med det er jeg ik meget for .. Da jeg gerne selv vil lave det ? Nogen der har nogen gode råd til hvorn jeg laver dette så Cecilie kan lide det , synes ik det sjovt længere hun spytter det ud og griner ;b

Beklager evt fejl da min iPhone og jeg ikk er særlig gode venner i øjeblikket ;D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Er der slet ingen som ka hjælpe

Anmeld

11. oktober 2012

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Lærke er vild med risgrød, jeg putter 2 dl. Vand i en gryde, 4 tsk økologisk fuldkorns rismel fra Kvickly, det koges til grød og så putter jeg 2 terninger hjemmelavet frugtmos fra fryseren i, når det er afkølet tilsætter jeg 6 skefulde modermælkserstatning og hun slubrer det i sig :-) har du fået et hæfte om mad og opskrifter af din sundhedsplejerske? Det fik jeg og der er nogle rigtig gode opskrifter i.

Anmeld

11. oktober 2012

solskinsliv skriver:

Lærke er vild med risgrød, jeg putter 2 dl. Vand i en gryde, 4 tsk økologisk fuldkorns rismel fra Kvickly, det koges til grød og så putter jeg 2 terninger hjemmelavet frugtmos fra fryseren i, når det er afkølet tilsætter jeg 6 skefulde modermælkserstatning og hun slubrer det i sig :-) har du fået et hæfte om mad og opskrifter af din sundhedsplejerske? Det fik jeg og der er nogle rigtig gode opskrifter i.

Tak for svar

Nej har intet fået af min sundhedsplejeske .. Men jeg får en ny da jeg flytter så vil klart spørge hende

Blander du pulveret eller putter du bare pulveret ned i grøden ?

Anmeld

11. oktober 2012

Mor til Ella

MarleneOlsen skriver:

Hej piger .. Ved ikk om den ligger rigtigt da jeg ik ku finde råd omkring grød ;D ellers må den bliver flyttet

Min pige er snart 5 måneder her den 15 , og vi er så startet op på græd og mos .

Mine spørgsmål lyder

Hvordan skal jeg blande mme i grøden ? Skal jeg lave selve mælken eller bare komme pulveret i .

Hun kan bare ik lide hirse grød eller risgrød den på Pakka .. Hvorn laver jeg det hjemme lavede ?

Jeg har haft lavet gulerødder og kartofler blendet sammen . Det ku hun ikk lide . Hun vil kun spise det på glas med det er jeg ik meget for .. Da jeg gerne selv vil lave det ? Nogen der har nogen gode råd til hvorn jeg laver dette så Cecilie kan lide det , synes ik det sjovt længere hun spytter det ud og griner ;b

Beklager evt fejl da min iPhone og jeg ikk er særlig gode venner i øjeblikket ;D

Desværre ikke den store hjælp her fra...

Her tabte mor kampen hun vil hverken have grød eller mos

Anmeld

11. oktober 2012

solskinsliv

MarleneOlsen skriver:

Tak for svar

Nej har intet fået af min sundhedsplejeske .. Men jeg får en ny da jeg flytter så vil klart spørge hende

Blander du pulveret eller putter du bare pulveret ned i grøden ?

jeg putter bare pulveret ned i grøden når det er kølet lidt af. Held og lykke med det :-)

Anmeld

11. oktober 2012

solskinsliv

solskinsliv skriver:

jeg putter bare pulveret ned i grøden når det er kølet lidt af. Held og lykke med det :-)

Glemte da lige at skrive at Lærke godt kan lide en grød der ikke er for tynd så de 4 tsk. Rismel er med top på herhjemme men det kan man gøre som man selv synes, man må nok prøve sig lidt frem.

Anmeld

11. oktober 2012

MissTas

MarleneOlsen skriver:

Mine spørgsmål lyder

når du blander MME i grøden skal det være færdigblandet, du må aldrig bare putte pulveret i, da det er vigtigt at MME blandes korrekt, for ellers kan barnets nyrer stå af.

Så husk endelig at blande den rigtige mængde pulver og vand og så bland mælken i grøden

Anmeld

11. oktober 2012

solskinsliv skriver:

Glemte da lige at skrive at Lærke godt kan lide en grød der ikke er for tynd så de 4 tsk. Rismel er med top på herhjemme men det kan man gøre som man selv synes, man må nok prøve sig lidt frem.

Okay . 1000 tak

Anmeld

11. oktober 2012

Mor til Ella skriver:

Desværre ikke den store hjælp her fra...

Her tabte mor kampen hun vil hverken have grød eller mos

Hva gir du hende så ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.