Regioner og styrelse i strid om donation af æg og sæd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2008

Honningblomst

Anna-Rosa skriver:

Eva skriver:

Anna-Rosa skriver:

Eva skriver:

Anna-Rosa skriver:

Iøvrigt siger jeg lige igen, at jeg personligt ikke mener det er vigtigt hvem der er far til barnet, men hvem der kan magte faderrollen..:)

Men hvad mon barnet føler??? Er det ikke der hensynet skal ligge???

Jo men det er lidt det jeg mener når jeg skriver at det er vigtigt hvordan man er far...eller mor for den sags skyld...ikke hvordan man deler gener..

Selvom der er en socialfar som dækker behovet for opmærksomhed, accept, tryghed osv, så findes der jo også et behov om at se/finde/opleve den anden halvdel af ens bio.baggrund. Det handler jo slet ikke om at barnet mangler kærlighed osv, der vi helt enige, men det handler om at jeg mener at ethvert menneske, hvis det er muligt burde kunne have en mulighed for at få alle "brikker i puslespillet".

Det kan jeg se...men det er jo ikke sådan i livet at alle puslebrikker passer sammen...Der er nogle der får børn som aldrig skulle have haft dem, der er nogle der aldrig får børn, der er dem der brændende ønsker sig børn, hvor dette er eneste udvej, der er forældre der vælger adoption..og der er tusindvis af ting her i verden som kunne have været meget mere glansbillede perfekt...men sådan er det jo ikke, og så må kærligheden til sit barn/børn da spille en endnu vigtigere rolle, end om man ved hvem der lagde sæd til, da et forældre par bare gerne ville have opfyldt deres eneste ønske...nemlig at få et barn

Du fokuserer på forældrene og jeg på børnene, deri er forskellen nok.
Igen så ER adoptivbørn født og så må de jo få det bedste ud af det(forstå mig ret) men at vælge anonymdonor, det synes jeg ikke set fra barnetsside, burde være en mulighed.
Hvis bare de så fik en beskrivelse af faderen, et eller andet de kunne forholde sig til...tror ikke på det er rart at gå og føle sig halv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2008

Anna-Rosa

Eva skriver:

Anna-Rosa skriver:

Eva skriver:

Anna-Rosa skriver:

Eva skriver:

Anna-Rosa skriver:

Iøvrigt siger jeg lige igen, at jeg personligt ikke mener det er vigtigt hvem der er far til barnet, men hvem der kan magte faderrollen..:)

Men hvad mon barnet føler??? Er det ikke der hensynet skal ligge???

Jo men det er lidt det jeg mener når jeg skriver at det er vigtigt hvordan man er far...eller mor for den sags skyld...ikke hvordan man deler gener..

Selvom der er en socialfar som dækker behovet for opmærksomhed, accept, tryghed osv, så findes der jo også et behov om at se/finde/opleve den anden halvdel af ens bio.baggrund. Det handler jo slet ikke om at barnet mangler kærlighed osv, der vi helt enige, men det handler om at jeg mener at ethvert menneske, hvis det er muligt burde kunne have en mulighed for at få alle "brikker i puslespillet".

Det kan jeg se...men det er jo ikke sådan i livet at alle puslebrikker passer sammen...Der er nogle der får børn som aldrig skulle have haft dem, der er nogle der aldrig får børn, der er dem der brændende ønsker sig børn, hvor dette er eneste udvej, der er forældre der vælger adoption..og der er tusindvis af ting her i verden som kunne have været meget mere glansbillede perfekt...men sådan er det jo ikke, og så må kærligheden til sit barn/børn da spille en endnu vigtigere rolle, end om man ved hvem der lagde sæd til, da et forældre par bare gerne ville have opfyldt deres eneste ønske...nemlig at få et barn

Du fokuserer på forældrene og jeg på børnene, deri er forskellen nok.
Igen så ER adoptivbørn født og så må de jo få det bedste ud af det(forstå mig ret) men at vælge anonymdonor, det synes jeg ikke set fra barnetsside, burde være en mulighed.
Hvis bare de så fik en beskrivelse af faderen, et eller andet de kunne forholde sig til...tror ikke på det er rart at gå og føle sig halv.

Det er jo aldrig for barnet skyld at man får det, heller ikke når man selv kan finde ud af at lave dem...Det er og bliver en egoistisk handling.. Nej jeg kender ikke helt følelsen af at være "halv", selvom jeg faktisk er det (ikke donorbarn) men med en adoptiv far der har udfyldt denne far rolle til ug plus...Så derfor synes jeg også jeg er berettiget til min mening...

Anmeld

13. april 2008

Honningblomst

Tja...så skulle du høre og se hvordan min søn på ti år har det og hvilke stor ord og følelser han har sat på det han føler...så jeg føler faktisk også jeg er berettiget til at udtale mig, hvis det pludselig er det det handler om. Mener dog alle har ret til at udtale sig og forholde sig til hvad de ønsker.
Ja, det er egoistisk at få børn, men det er jo ikke det det handler om....det at vælge en halvdel fra et barn, det tror jeg på har alt for store følelsesmæssige omkostninger for børnene til at det kan retfærdiggøres.
Men det er jo en debat som jævnligt er oppe i det offentlige, tror og håber på at anonymiteten forsvinder en dag....

Anmeld

13. april 2008

Anna-Rosa

Men det er lige nøjagtig det jeg vil frem til...og hvis det er det hele debatten handler om, at man tager en halvdel, synes jeg at det er SÅ forkert...for der er ikke nogen der mangler en halvdel noget i en familie hvor der er to kærlige, omsorgsfulde forældre. Det er rigtigt at der må være mange børn der ved at de er donorbørn, der mangler vished, det samme med adoptiv børn, men der er jo som regel trøst og omsorg at finde.
Ked af det med din søn, hvis han har lidt en svær skæbne, og du har jo helt sikkert en klokkeklar grund til at du skriver hvad du gør, jeg synes however slet ikke at det ville være fair at forbyde det i Dk, da der i så fald ville være endnu flere barnløse sjæle i dette land, og det ville da være ganske forfærdeligt.

Tak for "snakken" anywayz;)

Anmeld

13. april 2008

Honningblomst

Anna-Rosa skriver:

Men det er lige nøjagtig det jeg vil frem til...og hvis det er det hele debatten handler om, at man tager en halvdel, synes jeg at det er SÅ forkert...for der er ikke nogen der mangler en halvdel noget i en familie hvor der er to kærlige, omsorgsfulde forældre. Det er rigtigt at der må være mange børn der ved at de er donorbørn, der mangler vished, det samme med adoptiv børn, men der er jo som regel trøst og omsorg at finde.
Ked af det med din søn, hvis han har lidt en svær skæbne, og du har jo helt sikkert en klokkeklar grund til at du skriver hvad du gør, jeg synes however slet ikke at det ville være fair at forbyde det i Dk, da der i så fald ville være endnu flere barnløse sjæle i dette land, og det ville da være ganske forfærdeligt.

Tak for "snakken" anywayz;)

Så er vi ude i om det at få barn faktisk er en menneskeret.
Jeg tror nu ikke min søn har det værre end alle andre donorbørn, men jeg synes stadig at han havde krav på mere viden om hans anden biologiskhalvdel, for det er det det handler om...hvordan mon han ser ud, mor, hvad laver han mon, er han høj eller lille osv...intet følelsesmæssigt, men mere et behov om at se HVEM der har givet gener til halvdelen af ham. Og den følelse har adoptiv børn jo også...men de har en anden mulighed, trods alt og de er ikke lavet med en viden om at de ikke skulle kende begge sider.
Så alt i alt, så ville jeg om jeg havde min dreng eller ej, faktisk synes det er en forkert måde....desværre tænker man ikke så langt som 20 årig..
Eva..som jo ikke ville undvære min søn for alt, men bare ønske at han havde nogle rettigheder.

Anmeld

13. april 2008

Honningblomst

Og for lige at få det på det rene, så har han en far..og han elsker ham overalt...:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.