Konfirmations opsparing (!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

isabellasmor

Finemoar<3 skriver:

Vi opretter ikke som børneopsparing , men en almindelig opsparingskonto, og så får hun den når hun bliver 21, tror jeg

Man kan oprette noget der hedder en gave-konto , den kan man binde præcis som med en børneopsparring, og den kan man sætte ind på så meget man vil, når man vil ... Vi sætter ialt 500 kr ind om mrd. ( jeg sætter 250 på børneopsparringen og far sætter 250 ind på gave-kontoen) de er begge låst til hun bliver 18  

Bare en lille sidebemærkning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

MorDk

Finemoar<3 skriver:

Er det ikke en selvfølge at spare op??

jeg vil nødig have en skuffet datter om 14 år:/

nejjj det er ikke en selvfølge... nogle tænker ikke over det... andre har ik råd til at lægge til side...

Men jeg havde ikke lige tænkt over det før min søster sagde det...

Men jo det er godt at ligge penge til side sådan generelt... hvis man har muligheden... *S*

Anmeld

10. oktober 2012

MorDk

isabellasmor skriver:

Man kan oprette noget der hedder en gave-konto , den kan man binde præcis som med en børneopsparring, og den kan man sætte ind på så meget man vil, når man vil ... Vi sætter ialt 500 kr ind om mrd. ( jeg sætter 250 på børneopsparringen og far sætter 250 ind på gave-kontoen) de er begge låst til hun bliver 18  

Bare en lille sidebemærkning 

Tak for info ... er det så ik sådan at man betaler en slags "afgift" når beløbet skal udbetales til barnet? Pga. det er en gave???

Anmeld

10. oktober 2012

MorDk

Christ altså - hm, det må min bankmand sætte mig ind i

Sidespring - hvornår springer ham tossen?

Ja så vidt jeg ku læse er det stadig udskudt!!! På hjemmesiden står der tirsdag? Men det ka jeg ik få til at hænge sammen!! Så vi må bare tjekke hjemmesiden i ny og næ *S*

Anmeld

10. oktober 2012

isabellasmor

MorDk skriver:

Tak for info ... er det så ik sådan at man betaler en slags "afgift" når beløbet skal udbetales til barnet? Pga. det er en gave???

Hmm. Det fik vi intet afvide om i hvert fald. Det kan da være man skulle ringe til banken og hører egentlig... Det håber jeg ikke  

Anmeld

10. oktober 2012

MorDk

Vedr. pengegaver:

http://www.juraeksperten.dk/afgiftsfri_pengegaver.html

http://www.minadvokat.dk/gave/

Oki der er nogle regler men hvis man holder sig inde for beløbet skal man ikke indberette det til SKAT

LÆS I MINE LINKS...

Anmeld

10. oktober 2012

H+S Skjolgborg.

MorDk skriver:

Herhjemme har vi oprettet en konfirmations opsparing til hver af ungerne. Der sættes 200 kr. ind om måneden. Når ungerne skal konfirmeres så er der penge på kontoen til fest/gaver... hvilket er dejligt at tænke på... så behøver man ikke året inden konfirmationen panikke pga.  konfirmationen er lige om hjørnet...  Fik rådet af min storesøster, som har 4 unger...

Ville bare dele dette med jer...

Beløb til fest/gaver: Mindst 31.200 kr. Det er jo et flot beløb

Det samme gør vi her

(også 4 børn den en er blev i år brugte ca 30000 kr der).

Min søn er den næste og der ville være 30000 kr til alt når han skal.Må være rigtigt. ja hvis han vil til den tid ellers hedder det jo 

non-konfirmation så er det bare en mindre feste med max 25 mennesker og det ved vores børne også godt.

til dem på 3 og 6 spare vi ikke det vilde op men når de blever 10 år sætte vi mere af der. ligesom nu med den stor så der også er 30000 til dem max.

Henriette

Anmeld

10. oktober 2012

MorDk

H+S Skjolgborg. skriver:

Det samme gør vi her

(også 4 børn den en er blev i år brugte ca 30000 kr der).

Min søn er den næste og der ville være 30000 kr til alt når han skal.Må være rigtigt. ja hvis han vil til den tid ellers hedder det jo 

non-konfirmation så er det bare en mindre feste med max 25 mennesker og det ved vores børne også godt.

til dem på 3 og 6 spare vi ikke det vilde op men når de blever 10 år sætte vi mere af der. ligesom nu med den stor så der også er 30000 til dem max.

Henriette

Ok... jamen... jeg tænker at hvis vores børn vælger ikke at blive konfirmeret så er det deres valg men de får en fest og gaver alligevel der er ingen forskel. Kan ikke se man skal ha en større fest fordi man vælger kirken .... så holder vi bare en non-firmationsfest/træde ind i de  voksnes rækker fest...  ♥ Jeg er selv døbt men ikke konfirmeret... og mine forældre holdt en stor fest for mig på min 14 års føsdag.

Anmeld

10. oktober 2012

Troldemommi

virkelig god ide, det skal vi have lavet 

Monica

Anmeld

10. oktober 2012

Moar2011

Finemoar<3 skriver:

Vi gør det samme søde - bare hver for sig, så det er dobbelt op på maaaange penge

Helt det samme bliver det med hendes børneopsparing - 200 hver, hver måned

OMG hun får mange penge så !! ..

vores søn var det man max må sætte ind på en børneopsparning - men er os i den mening at alle børnene skal ende på lige meget

(ikke at jeg siger i ikk gør sådan)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.