jydeinden skriver:
jeg må melde mig enig med teamrocket.. sådan som jeg selv husker O løb som du kalder dem fra den gang jeg gik i skole, så var det som et løb hvor læreren stod stille på diverse poster, kun forklarede hvad opgaven gik ud på, og så stod vedkommende ellers stille resten af tiden og drak sin varme kaffe, og beklagede sig højlydt over hvor koldt det var. Og jeg må indrømme at jeg har aldrig og bliver nok aldrig fortaler for lige det løb, for i min verden er det spild af tid for de elever som måske er mere bogligt stærke end fysisk stærke ( dvs vild med sport, og god til det) hvis ikke man elsker sport, hvis ikke man elsker at løbe og elsker at være aktiv, så er det efter min mening spild af tid.
Derimod tror jeg man ville motiverer mange flere ved enten at give dem et valg, eller selv være en aktiv del af "legen" hvis det er sjovt for børnene/ de unge, så er der måske ikke så mange som ikke gider det 
Jo men lærer man så ikke børnene at den ene dag der er noget andet at man skal deltage - også selvom man ikke gider? FOr idag handlede det ikke kun om at være fysisk stærk, faktisk var det meget lidt af det der omhandlede dette. Det handlede meget om boglig viden såsom konsonant-træning, lyde og matematiktræning blandet sammen med team-work og de sociale spilleregler. Vi snakker her om 5 timer på en uge med 25. Hvorfor skal børn ikke lære, at det her skal man bare fordi der er en lærer der siger det? Hvorfor er det okay at man stiller sig på bagbenene og siger, at det gider jeg sgu ikke fordi det er koldt eller jeg synes det er kedeligt. Det er da en del af det at vokse op. Synes jeg. For alle skal tilgodeses og det er sådan, at de fleste boglig stærke elever, tit bliver tilgodeset via tavle-undervisning og dem der har krudt i numsen får af vide at de forstyrrer. Man kan ikke tilgodese alle læringsstile hver dag. Og hvis det er kravet vil jeg dælme have flere forberedelsestimer for det at forberede dette o-løb har taget mig 10 timer at forberede. Og her snakker vi kun om en dag ud af 5 
Anmeld