Anonym skriver:
Jeg kender ikke nogen der har haft det men har læst de sjældne skrækhistorier med kramper og i værstefald død og det slår mig ud.
Kan ikke klare den tanke. Og det med du siger man nogle gange ingen symptomer har? Det er skræmmende
(
Hmm, men hvor tit blev du tjekket dengang? Og hvad skete der da du fik det? Havde du tendens til forhøjetblodtryk?
Jeg var hos jordemoder i dag og fint blodtryk og urin men skal først derhen igen om 3 uger, det gør mig utryg, da der kan ske meget på den tid og tanken om ingen symptomer, det er jo skræmmende, så kan man bare falde om sådan?
Jeg vil også gerne nyde min graviditet og min jordemoder siger at chancen er meget lille pg hvis man fik det er det i langt de fleste tilfælde en mild form. men hun sagde at langt de fleste får det ikke.
Alligevel tænker jeg på det meget. Jeg døjer med angst i forvejen, men det er blevet større efter jeg er blevet gravid.
Hvad gør du hvis du fx få hovedpine og evt tryk for brystet, ringer du så ikke til læge med det samme eller tager du det roligt?
Jeg håber du vil svare mig og tak for svaret.
Jeg vil bare gerne være rolig og ikke bekymret
Det er altid de negative historier man husker. Der er jo ikke noget interessant i en perfekt graviditet. Men indtil jeg blev syg var min perfekt... Men jeg syntes, at det er vigtigt at huske, at negative historier ofte bliver overdrevet....
Du kan ikke bruge min historie som vejledende. Jeg er rigtig dårlig til at lytte til min krop - og var nok selv skyld i, at det først blev opdaget så sent. Da jeg blev indlagt havde jeg ikke sovet i flere uger, taget 10 kilo på i løbet af ca 14 dage og kunne ikke få min vielsesring af.
Men det gik godt, og i dag har jeg en skøn pige på 4½ år, som ingen men har af sin tidlige fødsel.
I den her graviditet bliver jeg fulgt tæt fra uge 26. Så står den på scanning og læge hver 3. uge. Personligt syntes jeg, at det er træls, men jeg får tilgengæld en masse billeder med hjem af stumpen...
Hvis jeg får hovedpine tager jeg 2 panodiler, og er jeg træt går jeg i seng.
Jeg syntes, at du skal tage en snak med din læge om din angst. Det er synd, at du ikke kan nyde din graviditet pga den.