Bekymret!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

lenemor77

Anonym skriver:

Det tror jeg også, jeg bliver bare hurtigt bekymret og ved mindste symptom, bliver jeg bange for ssf.Har i til tider hovedpine uden i gør noget? Bliver i ikke nervøse?Kan bare ikke grænsen for hvornår det er alvor, hvis jeg fx har hovedpine bliver jeg meget bange da det kan være ssf, men alligevel får jeg at vide at hovedpine i graviditeten er helt normal:/ Hmm?Hvad skal jeg gøre, har ikke lyst til at være bange

Hvorfor er du så bange for svangerskabsforgiftning? Kender du nogen, som er blevet meget syge af det?

Personligt har jeg selv haft det tilbage i 2008. Mit blodtryk var tårnhøjt og jeg havde 4+ i urinen. Men jeg havde hverken kvalme, trykken for brystet eller hovedpine.

Jeg er nu i 22 med no 2, og er overhovedet ikke bekymret for at få det igen. Mit blodtryk og min urin bliver tjekket med jævne mellemrum, og så længe de forholder sig normale, så er der ingen fare på færde.

Hovedpine er vist meget normalt for os alle. Også som gravid. Nogen bliver hårdere ramt end andre - også uden at fejle noget.

At du bruger hele din dag på at bekymre dig, er hverken godt for dig eller for baby. Og din krop kan reagere på det stress du udsætter den for med bla kvalme og hovedpine.

Jeg håber, at du kan lære at slappe af - og ikke bekymre dig sådan for en sygdom, som heldigvis rammer meget få.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg kender ikke nogen der har haft det men har læst de sjældne skrækhistorier med kramper og i værstefald død og det slår mig ud. 

Kan ikke klare den tanke. Og det med du siger man nogle gange ingen symptomer har? Det er skræmmende

Hmm, men hvor tit blev du tjekket dengang? Og hvad skete der da du fik det? Havde du tendens til forhøjetblodtryk?

Jeg var hos jordemoder i dag og fint blodtryk og urin men skal først derhen igen om 3 uger, det gør mig utryg, da der kan ske meget på den tid og tanken om ingen symptomer, det er jo skræmmende, så kan man bare falde om sådan?

Jeg vil også gerne nyde min graviditet og min jordemoder siger at chancen er meget lille pg hvis man fik det er det i langt de fleste tilfælde en mild form. men hun sagde at langt de fleste får det ikke.

Alligevel tænker jeg på det meget. Jeg døjer med angst i forvejen, men det er blevet større efter jeg er blevet gravid.

Hvad gør du hvis du fx få hovedpine og evt tryk for brystet, ringer du så ikke til læge med det samme eller tager du det roligt?

Jeg håber du vil svare mig og tak for svaret.

Jeg vil bare gerne være rolig og ikke bekymret

Anmeld

11. oktober 2012

MamaJakob

Anonym skriver:

Tak for svaret piger. Har i prøvet at have hovedpine under graviditeten? Ringede til lægen der? Er i slet ikke nervøse?Kan i også sove hele dagen?Jeg må prøve ikke at være så bekymret

Hovedpine og træthed er også helt normalt  

Hovedpine er superirriterende, og hvis du har det konstant og meget, så ville jeg da nok kontakte lægen, men prøv måske om ikke det kan kureres med masser af vand og sund kost - og så husk selvfølgelig dine vitaminer 

Mht. trætheden, så er den bare overvældende (for mange i hvert fald) - jeg er selv hårdt ramt og har været det under begge graviditeter.

Kram fra hende, som hopper i seng liiiiige om lidt! 

Anmeld

12. oktober 2012

Camilla30

Anonym skriver:

Tak for svaret piger. Har i prøvet at have hovedpine under graviditeten? Ringede til lægen der? Er i slet ikke nervøse?Kan i også sove hele dagen?Jeg må prøve ikke at være så bekymret

Ja hovedpine har også været et graviditetssymptom hos mig, og i perioder sådan en stærk migræne-agtig hovedpine, som er stærkere end jeg nogensinde har prøvet inden graviditeten OG trætheden er  HELT normalt, tror alle gravide møder den på et eller andet tidspunkt, særligt i starten og i slutningen - sådan har det i hvert fald været for mig, der er ikke andet at gøre end at tage en ekstra lur Du skal ikke bekymre dig, det skal nok gå rigtig fint det hele

Anmeld

12. oktober 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

jeg tror du får hovedpine af alle dine bekymringer...

men ellers synes jeg du skal sige til lægen at du gerne vil have en FULD undersøgelse , så du kan blive mere rolig

Anmeld

12. oktober 2012

lenemor77

Anonym skriver:

Jeg kender ikke nogen der har haft det men har læst de sjældne skrækhistorier med kramper og i værstefald død og det slår mig ud. 

Kan ikke klare den tanke. Og det med du siger man nogle gange ingen symptomer har? Det er skræmmende

Hmm, men hvor tit blev du tjekket dengang? Og hvad skete der da du fik det? Havde du tendens til forhøjetblodtryk?

Jeg var hos jordemoder i dag og fint blodtryk og urin men skal først derhen igen om 3 uger, det gør mig utryg, da der kan ske meget på den tid og tanken om ingen symptomer, det er jo skræmmende, så kan man bare falde om sådan?

Jeg vil også gerne nyde min graviditet og min jordemoder siger at chancen er meget lille pg hvis man fik det er det i langt de fleste tilfælde en mild form. men hun sagde at langt de fleste får det ikke.

Alligevel tænker jeg på det meget. Jeg døjer med angst i forvejen, men det er blevet større efter jeg er blevet gravid.

Hvad gør du hvis du fx få hovedpine og evt tryk for brystet, ringer du så ikke til læge med det samme eller tager du det roligt?

Jeg håber du vil svare mig og tak for svaret.

Jeg vil bare gerne være rolig og ikke bekymret

Det er altid de negative historier man husker. Der er jo ikke noget interessant i en perfekt graviditet. Men indtil jeg blev syg var min perfekt... Men jeg syntes, at det er vigtigt at huske, at negative historier ofte bliver overdrevet....

Du kan ikke bruge min historie som vejledende. Jeg er rigtig dårlig til at lytte til min krop - og var nok selv skyld i, at det først blev opdaget så sent. Da jeg blev indlagt havde jeg ikke sovet i flere uger, taget 10 kilo på i løbet af ca 14 dage og kunne ikke få min vielsesring af.

Men det gik godt, og i dag har jeg en skøn pige på 4½ år, som ingen men har af sin tidlige fødsel.

I den her graviditet bliver jeg fulgt tæt fra uge 26. Så står den på scanning og læge hver 3. uge. Personligt syntes jeg, at det er træls, men jeg får tilgengæld en masse billeder med hjem af stumpen...

Hvis jeg får hovedpine tager jeg 2 panodiler, og er jeg træt går jeg i seng.

Jeg syntes, at du skal tage en snak med din læge om din angst. Det er synd, at du ikke kan nyde din graviditet pga den.

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.Var lige til noget samtale på sygehuset på fødselsafdelingen, ang mit angst for ssf, begyndte bare at græde. Lægen forklarede at det er sjældent man får det og dem der får det er langt de fleste tilfælde milde. Og sjældent at nogle går i kramper og endnu mere sjældent at de udvikler sig meget hurigt. De 3-4 uger der går mellem vært tjek, er normalt, hvis alt går som det skal. Det bliver fanget i opløbet og det bliver som regel fanget tidligt så man ikke udvikler det slemt. Han sagde at hvis jeg skulle udvikle det, så vil det blive en mild form fordi jeg er så langt henne og mine blodtryk og urin prøver har været helt fine så jeg skulle ikke bekymre mig. Det er ikke fedt at jeg tænker så negativt Jeg har fået tid til psykiater/psykolog til at hjælpe min angst.Det er ikke sjovt at være så bange.Jeg har tendens til at køre helt op ved mindste symptom, fx træthed som i også har og kastede op og havde kvalme for et par dage siden, og det gjorde mig så bange.I går hos jordemoder var mit blodtryk på 115/70, men i dag hos lægen var det 124/83 og det kan jeg blive nervøs over, at det er højere men jeg var også oppe og køre og græd.Jeg synes i er nogle seje kvinder, i tager det bare flot og bare jeg også kunne finde den ro og ikke være bange

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Har ikke taget gravitamin i en uge, tager i det stadig selvom der er folinsyre i som kun er nødvendig i 3 første mdr?Tager i jern ved siden af?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.