Bekymret!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.156 visninger
17 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej alle, jeg har et spørgsmål til jer. Jeg er i uge 27+1

Jeg var hos lægen i går og fik tjekket blodtryk som lå på 115/78 og urin var normal. Men  i dag har jeg kastet op for for første gang i næsten 3 mdr og har kvalme/svimmel og er helt slap/energiløs, som om jeg går i en osteklokke. 

Skal jeg være urolig nu når alt var fint i går? Har nogle af jer samme symptomer og tilbagevendt kvalme/opkast?

Er så nervøs anlagt at der ikke skal meget til før jeg bliver enormt bange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

VNB

Anonym skriver:

Jeg var hos lægen i går og fik tjekket blodtryk som lå på 115/78 og urin var normal. Men  i dag har jeg kastet op for for første gang i næsten 3 mdr og har kvalme/svimmel og er helt slap/energiløs, som om jeg går i en osteklokke. 

Skal jeg være urolig nu når alt var fint i går? Har nogle af jer samme symptomer og tilbagevendt kvalme/opkast?

kan du være ramt at ganske almindelig forkølelse/influenza? 

Sådan får jeg det nemlig selv når det er... 

Rigtig god bedring til dig 

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Har ikke feber eller noget Jeg fugter bare ssf så meget at jeg nogle gange ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv

Hvor langt er du henne?

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Frygter skulle der stå

Anmeld

9. oktober 2012

Camilla30

Anonym skriver:

Jeg har kastet op gennem hele graviditeten, omkring uge 28 og frem til nu uge 30 er det taget til og blevet værre, jeg har snakket med min jordemoder om det og hun sagde, at der i slutningen af anden trimester og frem til uge 34 kan ske en stigning i hormonerne igen og at det kan være årsagen til, at jeg har fået det dårligere, måske kan det være et hormonboost der giver dig utilpashed, kvalme og svimmelhed?, jeg ville ikke umiddelbart være bekymret med mindre du har smerter eller bliver decideret dårlig, men kontakte lægen, hvis det bliver værre eller bliver ved over flere dage - God bedring

Anmeld

9. oktober 2012

MamaJakob

Jeg er lige gået ind i uge 36 og havde for et par uger siden lignende symptomer som dem, du beskriver: kastede ikke op, men havde absurd meget kvalme og absolut INGEN appetit (slet ikke af en gravid at være)

Jeg mærkede stadig liv hver dag, hvilket var beroligende, men efter flere dage i den tilstand valgte jeg at kontakte lægen. Umiddelbart var der ikke noget, de kunne se: blodtryk var fint, men de gættede på, at det skyldtes stres - kombineret med ganske alm. forkølelse/sløjhed. Så jeg tog det bare MEGA-roligt i tiden efter, og så gik det faktisk over efter i alt en uges tid.

Så tag den med ro og mærk efter med dig selv, om det måske skyldes stres, lidt efterårssygdom, hormoner eller noget andet. Og hvis det fortsætter, så ring til lægen - om ikke andet, så du bare kan blive beroliget, det må man sgu gerne; det er jo heller ikke sundt for bæbs, hvis du går rundt og er bekymret 

Pas på dig selv, og god bedring

Anmeld

10. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tak for svaret piger. Har i prøvet at have hovedpine under graviditeten? Ringede til lægen der? Er i slet ikke nervøse?Kan i også sove hele dagen?Jeg må prøve ikke at være så bekymret

Anmeld

10. oktober 2012

MKuhr

Anonym skriver:

det er meget almindeligt at kvalme og svimmelhed kan vende tilbage sent i graviditeten. jeg er 33 uger henne og jeg havde lidt kvalme for en uges tid siden når jeg ikke havde spist, og kastede op efter at have spist en is. hører om mange der får kvalme sidst i graviditeten og mange har kvalme hele graviditeten.

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er nu temmelig sikker på, at du bare rendt ind i den mavevirus, som florerer...det lyder helt lige sådan.
Så se tiden an et par dage, og så får du det nok fint igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. oktober 2012

Anonym trådstarter

Det tror jeg også, jeg bliver bare hurtigt bekymret og ved mindste symptom, bliver jeg bange for ssf.Har i til tider hovedpine uden i gør noget? Bliver i ikke nervøse?Kan bare ikke grænsen for hvornår det er alvor, hvis jeg fx har hovedpine bliver jeg meget bange da det kan være ssf, men alligevel får jeg at vide at hovedpine i graviditeten er helt normal:/ Hmm?Hvad skal jeg gøre, har ikke lyst til at være bange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.