Skærer du græskar til Halloween ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

Maja_4000

Dinna88 skriver:

Sidste år ristede jeg kernerne!

Nu kommer jeg jo helt i tvivl - er de det store græskar man skærer ud, som man laver mad af?? I så fald, så skal man da bruge det Jeg synes bare det stinker langt væk når man står og skraber det ud.

Jeg har lavet græskarsuppe én gang i mit liv , og der var det ikke med den type græskar .. Men man må da kunne spise det alligevel ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Maja_4000

M (: skriver:

Jeg skærer dem ikke medmindre det er en aktivitet med mine spejderbørn. I den situation smides indmaden ud, fordi der desværre ikke er tid samme aften til at bruge det, og det kan ikke holde sig til mødet ugen efter..

I Aftenshowet brugte de indmaden til tærte - hende Nana, der vandt den store bagedyst, har lagt sin græskartærte-opskrift ind på dr's hjemmeside..

Det må jeg lige se på .. Tak

Anmeld

9. oktober 2012

Maja_4000

An&Jo skriver:

jeg har lige lavet to idag..

De er blevet ret fede, og Johannes går rundt og siger sej til dem..

Indmaden har jeg bare smidt ud..

Deler du ikke et billede ?

Anmeld

9. oktober 2012

An&Jo

Maja_4000 skriver:

Deler du ikke et billede ?

det ligger inde på instagram.. jeg følger dig, og hedder Anikaberg derinde så vidt jeg husker..

Magter ikke lige at overføre fra telefon til computer..

Anmeld

9. oktober 2012

tarkoflen

Maja_4000 skriver:

.. Og hvad bruger du "indmaden" til ? Bliver det bare smidt ud ?  Jeg har aldrig smagt den type græskar før , og ved ikke om de egner sig til f.eks. suppe ?

Og vis gerne jeres græskar !

Jeg har også tit tænkt på, om man kan bruge indmaden fra de store græskar, for jeg synes da næsten det ville være synd at smide det ud... Og tænker lidt, at det vel er der pumkin pie kommer fra? Ved det ikke, men det var bare en tanke... Kernerne har jeg hørt om, at man skal rense godt og riste

Jeg følger lige med, og ser om jeg kan få et par fif med

Anmeld

9. oktober 2012

Maja_4000

An&Jo skriver:

det ligger inde på instagram.. jeg følger dig, og hedder Anikaberg derinde så vidt jeg husker..

Magter ikke lige at overføre fra telefon til computer..

Jeg følger også dig Havde bare ikke været derinde :b hehe .. De ser fine ud .. Men det er godt nok et lille billede

Anmeld

9. oktober 2012

An&Jo

Maja_4000 skriver:

Jeg følger også dig Havde bare ikke været derinde :b hehe .. De ser fine ud .. Men det er godt nok et lille billede

tager lige et nyt tættere på så..

Anmeld

9. oktober 2012

Maja_4000

tarkoflen skriver:

Jeg har også tit tænkt på, om man kan bruge indmaden fra de store græskar, for jeg synes da næsten det ville være synd at smide det ud... Og tænker lidt, at det vel er der pumkin pie kommer fra? Ved det ikke, men det var bare en tanke... Kernerne har jeg hørt om, at man skal rense godt og riste

Jeg følger lige med, og ser om jeg kan få et par fif med

Jeg synes bare at de fleste opskrifter er med hokkaido eller butternut squash 

Anmeld

9. oktober 2012

Maja_4000

An&Jo skriver:

tager lige et nyt tættere på så..

Hehe .. Instagram er smart  

De er rigtig fine Var Johannes med til det ?

Anmeld

9. oktober 2012

tarkoflen

Maja_4000 skriver:

Jeg synes bare at de fleste opskrifter er med hokkaido eller butternut squash 

Det er nemlig også min tanke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.