Skærer du græskar til Halloween ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.878 visninger
31 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Maja_4000

.. Og hvad bruger du "indmaden" til ? Bliver det bare smidt ud ?  Jeg har aldrig smagt den type græskar før , og ved ikke om de egner sig til f.eks. suppe ?

Og vis gerne jeres græskar !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Koen.

Vi skal lave en her i weekenden, der er vi over hos farmor og farfar på efterårs ferie Indmaden bliver bare smidt ud

Anmeld

9. oktober 2012

Maja_4000

tanja. skriver:

Vi skal lave en her i weekenden, der er vi over hos farmor og farfar på efterårs ferie Indmaden bliver bare smidt ud

Hvor hyggeligt

Anmeld

9. oktober 2012

Benjamins'mor

Vi gør det ikke.

Men vi gjorde det i folkeskolen og der to vi kernerne og ristede dem i ovnen med salt, det smager godt!

Anmeld

9. oktober 2012

Heidi72

Vi kørte sidste år op til Birkegaardens Haver. De havde et fantastisk Halloween arrangement, og der kan man også skære græskar og få det med hjem for 20,-

Det var vildt hyggeligt med skattejagt og æselridning og alt muligt. Så hvis I er på Sjælland kan det varmt anbefales.

http://www.birkegaardens-haver.dk/Halloween.html

Anmeld

9. oktober 2012

Maja_4000

Heidi / Drengeting.dk skriver:

Vi kørte sidste år op til Birkegaardens Haver. De havde et fantastisk Halloween arrangement, og der kan man også skære græskar og få det med hjem for 20,-

Det var vildt hyggeligt med skattejagt og æselridning og alt muligt. Så hvis I er på Sjælland kan det varmt anbefales.

http://www.birkegaardens-haver.dk/Halloween.html

Det lyder rigtig hyggeligt Men min datter er ikke engang 2 år , så hun er nok liiige lille nok

Anmeld

9. oktober 2012

Dinna88

Sidste år ristede jeg kernerne!

Nu kommer jeg jo helt i tvivl - er de det store græskar man skærer ud, som man laver mad af?? I så fald, så skal man da bruge det Jeg synes bare det stinker langt væk når man står og skraber det ud.

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Maja_4000 skriver:

.. Og hvad bruger du "indmaden" til ? Bliver det bare smidt ud ?  Jeg har aldrig smagt den type græskar før , og ved ikke om de egner sig til f.eks. suppe ?

Jeg skærer dem ikke medmindre det er en aktivitet med mine spejderbørn. I den situation smides indmaden ud, fordi der desværre ikke er tid samme aften til at bruge det, og det kan ikke holde sig til mødet ugen efter..

I Aftenshowet brugte de indmaden til tærte - hende Nana, der vandt den store bagedyst, har lagt sin græskartærte-opskrift ind på dr's hjemmeside..

Anmeld

9. oktober 2012

An&Jo

Maja_4000 skriver:

jeg har lige lavet to idag..

De er blevet ret fede, og Johannes går rundt og siger sej til dem..

Indmaden har jeg bare smidt ud..

Anmeld

9. oktober 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Maja_4000 skriver:

Nej det gør vi ikke.
Men har smagt både græskar suppe, tærten og ristede kærner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.