nutche skriver:
hvis nu man tabte en sag.
hvis man nu stod med denne besværlige, men meget elskelige dreng. som bare ikke har det nemt.
for 5 år siden flyttede drengen hjem til hans far. fordi hans mor ikke ku magte ham. nu ønsker hun ham tilbage.
mine børn og jeg flyttede sammen med min mand og hans søn for et år siden. dengang havde moderen det stadig svært og var meget uligevægtig. nu har hun fået det bedre, er kommet i behandling for det samme som hendes søn kæmper med. og ønsker brændende sin søn hjem igen.
efter lange overvejelser har min mand valgt at gi sig. moderen truer med en retsag hvis hun ikke får sin vilje, og hun har fortalt sønnen at hun vil kæmpe for at få ham hjem. sønnen har det skidt da han ved at mor og far ikke enes ret godt.
min mand ved godt at det måske ikke er det bedste for drengen, men har samtidig valgt at drengen ikke skal trækkes igennem en retsag, for til sidst måske at sku vælge mellem sin mor og far. så han har sagt ja til at drengen kan flytte.... men kæmper nu mod tårene, og tanken om at han begår sit livs fejl.
hvad gør man? hvordan vænner man sig til tanken? hvordan støtter jeg min mand bedst i så svær en situation, og hvordan vænner man sig til pludselig at være weekend forældre, når vi i forvejen har 3 børn, og en lille ny på vej??
der er så mange spørgsmål, og jeg mangler virkelig svar.
Tja...jeg forstår altså ikke din mand...hvis han bare har en lille bitte mistanke om at hans søn ikke får det godt hos sin mor, så skal der da kæmpes og faktisk tror jeg, udfra det du har beskrevet som jeg jo kun kan forholde mig til, at han da må stå rigtig godt.
Og ikke mindst, så har han gjort hvad han kunne..lad os sige at drengen får det virkelig skidt hos moderen og det kommer til at skade ham på sigt, hvad vil din mand så svare når hans søn engang spørger ham hvorfor han lod ham flytte til en mor der ikke magtede ham...og skadede ham?? Vil han kunne leve med det?
Ja, en retsag er hård, men hvad er alternativet for drengen....og nej, de spørger ikke et lille barn på 5 år hvor det helst vil bo...det hverkan kan eller skal man da give så lille et barn ansvar for.
Så ikke helt svar på dit spørgsmål..undskyld, men får ondt af den lille dreng, som er så presset og bare skal have nogen der bestemmer hvor og hvordan hans liv skal være...lige nu rives han jo midt over.
Din mand vælger den nemme løsning...ikke den bedste, i min verden..
Knus Eva..som synes I skal kæmpe for den bette dreng.
Anmeld