svært spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2009

Valle81

Jeg havde investeret i sådan en bæresele, det blev spild af penge for mig. Syntes ikke om mit barn skulle hænge der, og synes den var tung uhandy osv.

Havde også investeret i en kravlegård, fik jeg heller aldrig brugt:0)

Skråstolen var bare et eksempel, hvade ikke købt en:0)

Det jeg var allermest glad for jeg havde købt til baby inden hun kom, var en børne huspleje serie fra Weleda. Olie til bade, creme til numse, bodylotion osv. Det var fantastisk.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Valle81 skriver:

Jeg havde investeret i sådan en bæresele, det blev spild af penge for mig. Syntes ikke om mit barn skulle hænge der, og synes den var tung uhandy osv.

Havde også investeret i en kravlegård, fik jeg heller aldrig brugt:0)

Skråstolen var bare et eksempel, hvade ikke købt en:0)

Det jeg var allermest glad for jeg havde købt til baby inden hun kom, var en børne huspleje serie fra Weleda. Olie til bade, creme til numse, bodylotion osv. Det var fantastisk.

Knus

var godt med på at det bare var et eks. - samlede den lige op og sendte den videre!
Er bare så dejligt at høre fra andre hvad der er godt og skidt - selvom man selvfølgelig selv finder ud af hvad man gerne vil have og ikke vil have!

Er der nogen der har nogen meninger om vugge><tremmeseng osv?
knus

Anmeld

26. maj 2009

Mira0911

Vi har en vugge, hvor man kan vugge barnet i søvn... Jeg har ikke glæde af vuggefunktionen... det er igen smag og behag hvad man er til...

Anmeld

26. maj 2009

Mum33

Vi købte også en vugge. Spild af penge, da han altid faldt til ro i sin lift (fordi der er kaleche på - så lå han ikke og kiggede rundt) Den brugte han også som seng indtil gan var 4 mdr og kom ind i sin egen tremme seng.

Ordentlig pusleplads med de ting det nu indebærer. Man bruger rigtig meget tid der og det første stykke tid er det også kun der de er vågne, så det er vigtigt at der er noget at kigge på.

Ellers bare tage det som det kommer. Lige pludselig får man brug for noget, fx skråstol, og så tager man ud og henter det. Ellers kan man godt nok bruge mange penge hvis man skal have alt fra begyndelsen 

Vi købte alt brugt og aftalte at sætte det vi ca. havde sparet ind på en konto, hvilket betyder at vi har råd til at tage en uge sydpå med bette manden og hygge om ham Et godt råd jeg kun kan give videre.

Anmeld

26. maj 2009

DK

Baby Bjørn bæresele. SPILD af penge. Fordi barnet "sidder op" er det virkelig begrænset hvor længe de må sidder der i starten. Og når barnet er stort nok, er det blevet så tungt at man får ondt i ryggen efter 5 min!! Hvis man vil have noget a la det, så tror jeg du skal ud i noget slynge-halløj, men det ved jeg ikke noget om.

Vores kravlegård. Den var også spild af penge. Måske hvis man har et helt VILDT barn, man ikke kan slippe af syne, bare mens man vasker hænder i køkkenvasken, så er det måske smart nok. Men ellers ikke.

Vi var super glade for vores skråstol fra Babybjørn!

(Leandervuggen... Altså den brugte vi ikke ret meget. Men altså, den var IKKE spild af penge da jeg ELSKEDE denDer aldrig nogen der får mig til at indrømme, at den måske var lidt unødvendig.  )

Anmeld

26. maj 2009

trunte89

mht til (u)nødvendige ting, så lad være med at købe en masse inden barnet kommer, vendt og se hvad I får brug for.

Lidt egne erfaringer:

Købte fx en Leander vugge, lækker. Men fik købt den for sent til at få fuldt udbytte af den.

Mht barnevogn så skulle vi - set i bakspejlet - ha købt en kombivogn. Efter vi købte klapvogn brugte vi ikke barnevognen.  Vi købte en emmaljunga city cerox 360 klapvogn. Klart det bedste køb vi har gjort os, og når familien engang skal udvides, så køber vi en barnevognsdel til.

Så er der autstol. Næste gang lejer vi den første i stedet for at købe.

- Trine

Anmeld

26. maj 2009

Valle81

Caroline86 skriver:

var godt med på at det bare var et eks. - samlede den lige op og sendte den videre!
Er bare så dejligt at høre fra andre hvad der er godt og skidt - selvom man selvfølgelig selv finder ud af hvad man gerne vil have og ikke vil have!

Er der nogen der har nogen meninger om vugge><tremmeseng osv?
knus

Jeg havde vugge til Asta, den skønneste som er gået i arv, min mor satte den istand, det eneste minus var at kurven var en flet kurv, og da Asta blev stor nok til at bevæge sig lildt, knirkede den så meget:0) Men elsker den og den skal også bruges til næste barn. Vi brugte den meget, hun sov i den hver nat indtil hun var mellem 4 og 5 måneder:0)

Så røg hun i tremmeseng, som hun sov i til hun var over 3. Den sidste tid, var den ene side taget af, så hun selv kunne gå ud og ind, hvilket hun faktisk ikke gjorde, med mindre hun skulle ud og tisse:0)

Anmeld

26. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har fra mange hørt at vuggen var spild af penge, så det er sjovt at høre jeres mening
hvad jeg umiddelbart kan tyde er det hyggeligt, sødt og sjovt at have en vugge, specielt hvis den er gået i arv eller bare er drømmevuggen (Leander!!!!), men at hvis man skal se på det oppefra er det mange penge at bruge på noget ikke helt nødvendigt!? er det rigtigt forstået?
knus

Anmeld

26. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Af ting jeg synes i skal købe er barne eller kombivogn, seng, autostol og en pudslepude (jeg skriver kun pude, for havde ikke noget pudslebord) Er der mere så køb efter behov.

Og noget jeg vil anbefale til efter fødslen er en fryser fuld af mad, der bare skal varmes

Anmeld

26. maj 2009

Smukkert

Genial debat..
Hvor kan man lære meget...
Jeg har allerede købt en tremmeseng, havde overvejet at købe en vugge til ovenpå, når den skal sove hos mig det første stykke tid, men så kan man vel bruge en lift eller den kan sove ved siden af mig? Jer der synes vuggen var spild, hvor sov barnet så?

Karoline: Jeg synes det er vigtigst man har en god pusleplads med alt tilbehør, en uro og noget tøj til starten . Så kan man købe barnevognen efter fødslen.. Jeg dog er en redebygger, så jeg har sikkert købt alle ting inden fødslen *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.