svært spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
28 svar
0 synes godt om
26. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej alle!
Forhåbentlig får jeg mine 2 streger om nogle uger, og Daniel og jeg taler allerede om hvilke ting vi skal have sørget for, hvornår osv..
Det jeg gerne vil spørge Jer om:
1. hvilke ting skal man sørge for inden man bliver gravid?
2. hvilke ting skal man sørge for under graviditeten, og hvornår (hvad skal man købe, hvornår, babys værelse osv.. hele molevitten der skal ordnes)?
3. hvad skal man sørge for lige op til fødslen?
4. hvad skal man sørge for efter fødslen?

Ved godt det er rigtig svært at svare på, men mener virkelig ALT man skal tage højde for når man skal have en lille guldklump for første gang..
Håber der er nogen af Jer der har tid, tålmodighed til at svare mig
Jeg vil også meget gerne have gode råd til hvad og hvor man kan købe de forskellige ting

Kæmpe kram Caroline, som åbenbart er planlægningsfreak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2009

Lusi

Vi krydser fingre for der er to streger

Jamen altså vi nået ikke rigtig at sørge for så meget inden jeg blev gravid, den var der med det samme og vi er ikke så gode til at planlægge, men vi havde købt barnevogn, badekar, hoved/ halefad og flere sådan småting, men værelset var ikke klar, det gjorde jeg først færdigt da jeg kom hjem fra sygehuset igen..

Håber der er andre der kan hjælpe dig lidt mere end jeg kan

Knus

Anmeld

26. maj 2009

fam.4xc

Caroline86 skriver:

Hej alle!
Forhåbentlig får jeg mine 2 streger om nogle uger, og Daniel og jeg taler allerede om hvilke ting vi skal have sørget for, hvornår osv..
2. hvilke ting skal man sørge for under graviditeten, og hvornår (hvad skal man købe, hvornår, babys værelse osv.. hele molevitten der skal ordnes)?

Ved godt det er rigtig svært at svare på, men mener virkelig ALT man skal tage højde for når man skal have en lille guldklump for første gang..
Jeg vil også meget gerne have gode råd til hvad og hvor man kan købe de forskellige ting

Godt nok har jeg også et overudviklet planlæggergen, men de spørgsmål slår godt nok mig

Nu her hvor I planlægger at blive gravide er det en god ide at starte op med folinsyre og vitaminer...

Når du så blir gravid og har været ved lægen og få lavet vandrejournal kører møllen af sig selv,,, du blir kaldt til div undersøgelser og scanninger... men en god ide er at købe/låne en gravid uge for uge bog, så I selv kan følge med i de tiing der sker uge for uge i graviditeten. Der er bla noget med ekstra jern indtagning i uge 20...

I løbet graviditeten kan man jo så købe og gøre klar til den lille... de fleste venter nok til omkring uge 20 hvor man formodenlig er sikker på det hele går som det skal....

I tiden lige op til skal der pakket taske til hospital og gøre de sidste ting klar.. men det er alt sammen noget der gir sig selv når du står i det og som også er omtalt i den bog jeg anbefalede.

Og i tiden efter skal man bare nyde det nye liv og fnde hinanden som familie...

Groft sagt ihvertfald

Anmeld

26. maj 2009

Mira0911

fam.4xc skriver:

Godt nok har jeg også et overudviklet planlæggergen, men de spørgsmål slår godt nok mig

Nu her hvor I planlægger at blive gravide er det en god ide at starte op med folinsyre og vitaminer...

Når du så blir gravid og har været ved lægen og få lavet vandrejournal kører møllen af sig selv,,, du blir kaldt til div undersøgelser og scanninger... men en god ide er at købe/låne en gravid uge for uge bog, så I selv kan følge med i de tiing der sker uge for uge i graviditeten. Der er bla noget med ekstra jern indtagning i uge 20...

I løbet graviditeten kan man jo så købe og gøre klar til den lille... de fleste venter nok til omkring uge 20 hvor man formodenlig er sikker på det hele går som det skal....

I tiden lige op til skal der pakket taske til hospital og gøre de sidste ting klar.. men det er alt sammen noget der gir sig selv når du står i det og som også er omtalt i den bog jeg anbefalede.

Og i tiden efter skal man bare nyde det nye liv og fnde hinanden som familie...

Groft sagt ihvertfald

Lige min ord... Gravid uge for uge bogen - Får du ved lægen ved første besøg, der får du end masse pjecer....

Anmeld

26. maj 2009

LotteN

Caroline86 skriver:

Hej alle!

Hold da op en masse spørgsmål
Håber de to streget viser sig næste gang

jegk an ikke huske om det er blevet skrevet, men hvis du ikke er den store fiskespiser den der ene gang om ugen, så er det også en god ide og tage nogle fikepiller..!
Vi begyndte først at købe ting til den lille da jeg var omkring de 20 uger henne, ikke stresse, der er masser af tid
Mht børneværelset, så lavede vi det også først da Lærke var født.. Og hun flyttede først ind på det, da hun var 4 mdr gammel.
Men når du går på barsel og hvis du alligevel ikke har andet og lave, så er det jo noget du har tid og mulighed for at gå og pusse med, mens du venter på den kommer ud...
Og ellers vil jeg også råde dig til at købe en bog. jeg har den fra politikken (den grønne) den har jeg været rigtig godt tilfreds med. og så får du en fra libero ved lægen(gjrode jeg  i hvert fald) den er også rigtig god!

Anmeld

26. maj 2009

Moderator

Hejsa

Hvornår man begynder på de praktiske forberedelser til barnets ankomst, er meget individuelt. Der er meget overtro forbundet med de praktiske forberedelser - nogen har alt klart, og andre har kun få ting parat og venter med at hente barnevogn og indrette pusleplads til efter fødslen. Det kan være lidt af en kunst, men mit råd er: Tag tingene, som de kommer. Gør som I selv har lyst til, og luk ørerne over for skræmmehistorier og overtro (med mindre I selv tror på det).

Jeg tror, at det kan være godt for jer at læse om graviditeten. Her på sitet har vi en masse artikler om fertilitet, graviditet, fødsel og baby under Ekspertviden.

Du kan evt. starte med at læse om livsstil før og under graviditeten, for det er eksempelvis vigtigt at tage de rette vitaminer lige fra starten, og/eller før du bliver gravid:  https://www.baby.dk/videnom/4p264/graviditet-livsstil-under-graviditeten.aspx

Du kan ogs læse om, hvordan du øger chancen for at blive gravid: www.baby.dk/videnom/1p76/fertilitet-saadan-oeger-du-chancen-for-at-blive-gravid.aspx

Du kan også blive klogere på, hvad der sker med fosteret og dig i hver uge af graviditeten i ugeguiden.

Held og lykke med projektet!

Mvh
Karoline

Anmeld

26. maj 2009

Valle81

Kan ikke skrive så meget andet end det de andre skriver:0)

men tag den med ro, og tag det i det tempo i kan, og tingede kommer til en af sig selv:0)

Man skal huske at nyde og ikke planlægge sige fra sans om samling. Mange af tingene dinder man også først ud af om man har brug for eller ikke ønsker, når man har barnet:0) Du kan jo fx godt købe en skråstol inden man føder, og når man så har født, så vil man ikke bruge den, og så har man brugt de penge forgæves:0)

Så tag tingene som de kommer:0)

Knus herfra:0)

Anmeld

26. maj 2009

Mette_81

Hej Caroline...

Ja puha, det er godt nok spændende med den test. krydser i al fald findre for at den bliver positiv..

jeg har altid været den som har udspurgt mine veninder om alt når de blev gravide, men det var som om at jeg havde glemt det hele da jeg selv blev gravid i nov sidste år.

Rigtig mange ting falder på plads, så snart du har den populære uge for uge bog. Jeg gik ned i den lokale boghandel samme dag som jeg testede positiv, *(eller noget i den retning) og købte politikens graviditets bog, som har været min bibel de sidste 8 måneder. Der står virkelig alt i. derudover kan jeg anbefale denne brochure : http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Barn_i_vente/Barn_5udg.pdf
jeg synes bare de har været guld værd. Jeg blev også meget hurtigt bekendt med baby.dk. og jeg synes uden tvivl at jeg får dækket alle de spørgsmål ind jeg overhovedet nogensinde kunne forstille mig.

Jeg spiste "baby me now" piller i nogle måneder inden jeg blev gravid. men jeg tror nu ikke de var årsagen til graviditeten. Det er en vitamin pille/kosttilskud og det koster en formue. men der var folsyre i som jo anbefales.
Den dag jeg blev gravid gik jeg i matas og købte graviditets vitamin piller. de er ret billige (de stribede) og jeg har været ganske tilfreds med dem.

Mit råd er også helt sikkert at du skal være lidt skeptisk, for der er ingen tvivl om at producenterne ripper dig fuldstændig som gravid. men er du fornuftig, behøver det slet ikke at blive så dyrt.

jeg havde meget kvalme i starten, så jeg sørgede bare for at spise en masse frugt og drikke vand, men de første 3 måneder sker der jo faktisk ikke så meget. der er et læge besøg og det er vist det. efter 12 uge kommer det sjove med scanninger, lægebesøg, ventetøj, jerntilskud, jordemoder og så videre...

Jeg er sikker på du finder ud af det hele hen af vejen, og alt kan findes på nettet.

mht børneværelse, er jeg lidt ked at at jeg har været så hurtig. jeg er kun i 33 uge, og allerede færdig med pusle/børneværelse, så jeg har absolut intet tilbage til min barsel... hmm
Vi har købt ALT brugt. du kan starte tidligt med at tjekke DBA, gul og gratis, trendsales og sådan ud. her kan du købe ALT fra gammelt til nyt, og spare mange penge.

Glæder mig til at høre om dit eventyr.

Mette

Anmeld

26. maj 2009

Moderator

tak allesammen, for jeres svar!
Det er ikke, som sådan, fordi jeg er helt pjattet efter at komme igang, for jeg har desværre en immundefekt som gør det kan være svært for mig at holde på fostret, så jeg skal ingenting købe for TIDLIGST efter nf-scanningen
Jeg har taget gravitamin i nogle måneder nu, så det skulle være på plads!
Men jeg er glad for de svar I kommer med, og håber der kommer flere!
Er der nogle ting I bare har været RIGTIG glade for at have eller nogle som I synes var spild af penge? (som f.eks. skråstolen )
knuser

Anmeld

26. maj 2009

Mette_81

Caroline86 skriver:

tak allesammen, for jeres svar!
Det er ikke, som sådan, fordi jeg er helt pjattet efter at komme igang, for jeg har desværre en immundefekt som gør det kan være svært for mig at holde på fostret, så jeg skal ingenting købe for TIDLIGST efter nf-scanningen
Jeg har taget gravitamin i nogle måneder nu, så det skulle være på plads!
Men jeg er glad for de svar I kommer med, og håber der kommer flere!
Er der nogle ting I bare har været RIGTIG glade for at have eller nogle som I synes var spild af penge? (som f.eks. skråstolen )
knuser

Hov, det var da et rigtig godt spørgsmål, har også selv tænkt på det. jeg følger lige med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.