Anonym skriver:
Sagen er den, at jeg tror jeg har en lav sexualdrift af natur. Jeg kan gå uger....ja måneder uden at skænke det en tanke. Dette var også gældende i mit sidate forhold, Og det var også en af grundende til at vi gik fra hinanden.
Er der nogle der ved om man kan gøre noget ved sexualdriften, altså medicin eller lig? Porienterer lige her, at det ikke er sexlysten jeg taler om. Jeg har aldrig haft et behov for sex, og mener derfor det er min sexualdrift den er gal med.
Er der mon nogle der ved noget om dette, eller som har erfaringer med denne problematik?
Mvh
Mennesker er forskellge, og for nogle er sex bare ikke noget, der interesserer dem.
Og rent faktisk går der en hel del mennesker rundt, der har det nøjagtigt som du, der gerne vil have en livsledsager, men som har besvær ved at finde en, der vil leve sammen på de præmisser.
Jeg ved, at menensker, der har lav sexlyst kan lide af hormonmangel, men ikke nødvendigvis, men det kan man få tjekket med en blodprøve, og hvis det så er det, der er galt, jamen så kan lægen give en en hormonbehandling.
I andre tilfælde er der, og det er faktisk i de fleste tilfælde, intet i vejen rent fysisk. Den manglende lyst er ganske enkelt noget psykisk. Ikke at der er noget galt i ikke at have lyst, man skal bare erkende over for sig selv, at sådan er man nu engang indrettet.
Så...det du kan gøre er, at gå til lægen og få tjekket hormon ballancen, og hvis den så er ok, så må du sætte dig ned og finde ud af med dig selv, om din manglende lyst skyldes fx en eller anden form for overgreb fra du var barn/ung eller om du ganske enkelt bare ikke synes sex er spor spændende. Og det kan jo så skyldes, at du fx aldrig har prøvet hvad god sex er.
Kender du din krop seksuelt?
Når du har haft sex, har du så også fået orgasme?
Tilfredsstiller du nogensinde dig selv?
Alle den slags spørgsmål, og kan du svare ja til de dele, jamen så må du ganske enkelt sige: Okay, sex er dejligt når det sker, men det er ikke noget jeg gider rende efter.
Og så lære at leve med det.
Men du behøver jo ikke, leve alene af den grund.
Du kunne jo feks. sætte en kontaktannonce op på en datingsite, hvor du efterlyser et menneske, der har det som du...der har dine interesser og også gerne vil have en livets følgesvendinde, men uden alt for meget af al den sex, men hvor følelser er vigtigere, nærhed og sammenhold.
Håber det giver mening.
Og så får du et stort knus

Kærligst
Sussie