Testet positiv ! gode råd ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. oktober 2012

Mink

Hej alle sammen.. 

lige nogle førstegangs spørgsmål ?  

Jeg har i dag testet positiv for første gang, tester igen senere i dag og igen i morgen tidlig. hvis de også viser positiv ringer jeg til lægen. havde min sidste mens d 3 sep. dog er jeg lidt forvirret fordi jeg følte nemlig ikke at jeg havde min ÆL jeg mailede omkring d 14. sep med min læge om det som skrev at den også sagtens kunne springe over.. men nu er jeg jo så i tvivl om hvor langt jeg er henne...  ?? ( det skal dog siges at jeg tog en G test for 9 dage siden som var negativ )  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

M (:

acmink skriver:

Hej alle sammen.. 

Jeg har i dag testet positiv for første gang, tester igen senere i dag og igen i morgen tidlig. hvis de også viser positiv ringer jeg til lægen. havde min sidste mens d 3 sep. dog er jeg lidt forvirret fordi jeg følte nemlig ikke at jeg havde min ÆL jeg mailede omkring d 14. sep med min læge om det som skrev at den også sagtens kunne springe over.. men nu er jeg jo så i tvivl om hvor langt jeg er henne...  ?? ( det skal dog siges at jeg tog en G test for 9 dage siden som var negativ )  

Mon ikke du har haft din æl som du skulle, men bare ikke har mærket noget til den? Det er ikke alle, der ALTID mærker deres æl..

Hvor langt du er henne afhænger af, hvor lang din cyklus normalt er?

Tillykke med de to streger (:

Anmeld

7. oktober 2012

Mink

den plejer være 28 dage.. jo men jeg plejer bare altid at kunne mærke min ÆL .. oh jo tak er glad, men også en smule forbeholden endnu  

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

acmink skriver:

den plejer være 28 dage.. jo men jeg plejer bare altid at kunne mærke min ÆL .. oh jo tak er glad, men også en smule forbeholden endnu  

Hvis den plejer at være på 28 dage (og vi antager, at det også er tilfældet denne måned), vil du i dag være 4+6 (fire fulde uger og seks dage).. 

Anmeld

7. oktober 2012

Mink

Tak skal du ha M ! dejligt med hjælp !  men hvordan har du regnet det ud helt nøjagtigt ? vi har nemlig ikke tænkt meget over alt sådan noget med ægløsningtests osv, men bare smidt p-pillerne for 6 måneder siden og bare ventet på det skete af sig selv...

Og er der så stadig stor chance for pludselig at få abort har læst noget med at det er de første uger man kan få spontan abort ??  

Anmeld

7. oktober 2012

LR85

acmink skriver:

Hej alle sammen.. 

Du må jo snakke med din læge om det.

Men ellers tæller man jo fra første dag i sidste mens

Anmeld

7. oktober 2012

Mink

LR85 tak det vil jeg også bare lang tid til i morgen når man er lidt utålmodig hehe

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

acmink skriver:

Tak skal du ha M ! dejligt med hjælp !  men hvordan har du regnet det ud helt nøjagtigt ? vi har nemlig ikke tænkt meget over alt sådan noget med ægløsningtests osv, men bare smidt p-pillerne for 6 måneder siden og bare ventet på det skete af sig selv...

Og er der så stadig stor chance for pludselig at få abort har læst noget med at det er de første uger man kan få spontan abort ??  

Jeg har brugt terminsberegneren herinde på baby.dk, og skrevet:

Sidste menstrautions første dag: 3. september 2012

Antal dage i cyklus: 28

=

Anslået befrugtningsdato: 17. september 2012

Forventet terminsdato: 10. juni 2013

Så langt er du i din graviditet: 4+6

Desværre siger man at risikoen for SA er rimelig stor indtil 12+0 (2. trimester). Dog falder risikoen markant, hvis man inden da har set hjerteblink (til en tidlig skanning/terminsskanning. En sådan skanning kan enten "ordineres" af din læge, hvis han finder belæg herfor og ellers kan den købes for omkring 4-500 kr.)..

Anmeld

7. oktober 2012

Mink

Aha okay på den måde tusind tak for din hjælp M !! var bare lidt i tvivl jeg vidste godt at det altid ser lysere ud når man har gået de 12 uger ud, men synes bare at ha læst et sted at de første 6 uger var allerværst .. men ved ikke .. må ha fat i min læge i morgen ! har slet ingen tårmodighed... jeg tog lige en test nr 2 ( godt nok et andet mærke da jeg ikke havde flere af de andre) men med samme positive resultat !

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

acmink skriver:

Aha okay på den måde tusind tak for din hjælp M !! var bare lidt i tvivl jeg vidste godt at det altid ser lysere ud når man har gået de 12 uger ud, men synes bare at ha læst et sted at de første 6 uger var allerværst .. men ved ikke .. må ha fat i min læge i morgen ! har slet ingen tårmodighed... jeg tog lige en test nr 2 ( godt nok et andet mærke da jeg ikke havde flere af de andre) men med samme positive resultat !

Det er altid lidt uforståeligt - men bliv nu ikke alt for skuffet, hvis din læge ikke vil se dig før uge 9.. Mange læger vil ikke tage en test, når man selv har testet positiv (x flere) derhjemme, og det er vel egentlig også lidt et spild af ressourcer, for den bliver jo ikke mere positiv af, at det er lægens test..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.