efter en fødsel? hvordan ser i ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

SussieThyssen

young-mother skriver:

Hej piger. Jeg sad lige og tænke på fødsel.. Jeg endte ud i kejsersnit med min datter og har derfor "ikke prøvet føde selv" men hvordan plejer det nederste se ud efter en fødsel? ligner det sig selv - eller er den blevet mere hængene og slapt? sad og spekulerede over det, da mange træner deres bækken efter fødsel, så jeg sad lige med mine tanker omkring ens udseende mellem benene efter en fødsel.

nogle modige kvinder der tør stå frem?

Go' søndag til jer alle sammen.

Ja selvfølgelig er jeg modig, men går aldrig i detaljer omkring mig selv, hvad den slags angår

Vi kan alle blive lidt forandrede efter en fødsel, men mærkeligt nok bag i..ikke så meget i selve området omkring skeden, da det ofte er omkring endetarmen, den største belastning er, når man føder.

Bækkenbundstræning har der imod noget med de indvendige dele at gøre.
Når man har født, er der som regel ikke de helt store problemer med bækkenbunden, men som årene går, kan hele bækkenbunden blive slap sådan at livmoderen/livmodermunden glider nedad og i sjældne tilfælde ligefrem glide ud af skeden, så den hænger udenfor, og for mange kvinder i gamle dage, var det faktisk ret normalt, når man havde fået sådan en 10-12 børn.
Men det kan altså også ske i vore dage, hvis man ikke træner sin bækkenbund.

Træningen hjælper også på at man ikke kommer til at lide af inkontinens, dvs problemer med at holde på vandet, så man går og småtisser i bukserne hele tiden, feks. når man griner, hoster, nyser og så videre.

Og træningen er også med til at holde muskulaturen i skedevæggene aktive, sådan at sexlivet holdes frisk og vitalt.

Hvis man efter en fødsel oplever forandringer omkring endetarmen (feks. kan der blive tale om hæmorider eller at tarmen stikker et stykke udenfor, sådan at man har svært ved at holde sig ren, eller man har svært ved at holde på afføringen, så kan bækkenbundsøvelser også hjælpe på disse dele. Men for nogle er det ikke altid nok, og ligesom ved en nedhængende livmoder, kan det så blive nødvendigt med en operation for at hejse de slappe dele op igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

isabellasmor

young-mother skriver:

Hej piger. Jeg sad lige og tænke på fødsel.. Jeg endte ud i kejsersnit med min datter og har derfor "ikke prøvet føde selv" men hvordan plejer det nederste se ud efter en fødsel? ligner det sig selv - eller er den blevet mere hængene og slapt? sad og spekulerede over det, da mange træner deres bækken efter fødsel, så jeg sad lige med mine tanker omkring ens udseende mellem benene efter en fødsel.

nogle modige kvinder der tør stå frem?

Go' søndag til jer alle sammen.

Jeg ser ud præcis som før . Min læge sagde endda til 8 ugers tjekket, at hvis hun ikke vidste det, ville hun aldrig kunne gætte jeg lige havde født. 

Mine hofter er tilgengæld blevet en del bredere  Og har ikke så meget talje som før, meen tog også 20 kilo på  Hehe. 

Det eneste jeg savner er mine faste flotte bryster  De hænger sq en del nu. Men ikke noget jeg ville gøre noget ved hvis jeg fik chancen . 

Anmeld

7. oktober 2012

mor-til-vanessa

altså "udenfor" ligner den sig selv som før. min datters far sagde også at det mærkedes på samme måde efter sex. jeg heller ikke selv der er den store forandring.

har egentlig aldrig rigtig lavet bækkenbunds øvelser mest fordi jeg ikke tænker over det. min nuværende kæreste sagde alligevel jeg var stram første gang vi havde sex.

da jeg var ved gynækologen i forbindelse med celleforandrigner, spurgte han om jeg havde født, da han kiggede dernede.

så konklutionen må være man godt kan se det (i hver fald professionelle), men jeg kan ikke mærke forskel

Anmeld

7. oktober 2012

TeamRocket

Det ligner sig selv. Men uanset om man får ks eller føder selv, så bliver musklerne gerne lidt slappe i graviditeten og det kan føles som om det hænger lidt- det er ikke selve fødslen men den tunge belastning indvendigt fra babyen der slider lidt på det hele ;-) så alle, husk knibeøvelserne så der ikke er noget der får lov at blive slapt :-D det er en skrøne at man slipper bare fordi man får ks. Det er lidt det hip som hap tror jeg.

Anmeld

8. oktober 2012

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

altså "udenfor" ligner den sig selv som før. min datters far sagde også at det mærkedes på samme måde efter sex. jeg heller ikke selv der er den store forandring.

har egentlig aldrig rigtig lavet bækkenbunds øvelser mest fordi jeg ikke tænker over det. min nuværende kæreste sagde alligevel jeg var stram første gang vi havde sex.

da jeg var ved gynækologen i forbindelse med celleforandrigner, spurgte han om jeg havde født, da han kiggede dernede.

så konklutionen må være man godt kan se det (i hver fald professionelle), men jeg kan ikke mærke forskel

Ja NU har du det fint nok..men hvis du ikke sørger for at lave dine knibeøvelser, så har du måske enorme problemer når du bliver 50, så se du hellere at komme igang min pige

Anmeld

8. oktober 2012

crille

Jeg er så åbenbart lidt anderledes, for jeg ser lidt anderledes ud nu end før. Jeg blev syet en del. Ikke nedad, men både yderligt og inderligt. Men helt tydeligst er det at se på ene skamlæbe spm flækkede på tværs. Jm må have haft nok at se til for hun har syet den kun yserst så der stadig er hul. Det ser sgu mærkeligt ud men turde først rigtig kigge da det var helet lidt dernede og så det jo sent at gøre noget ved. 

Skal til 8ugers tjek næste uge så må vi se hvad lægen siger men umiddelbart er det jo ikke noget der gør noge n gene. 

Anmeld

8. oktober 2012

TaAsJu

Her hjemme ser alt også helt normalt ud og føles også normalt hvad det angår.. MEN vil give Sussie ret husk knibe øvelser.. Jeg krydser stadig benen når jeg nyser her 8 md efter ellers tisser jeg i dem.. Men kan bare ikke få trænet det sidste op...

Anmeld

8. oktober 2012

mor-til-vanessa

SussieThyssen skriver:

Ja NU har du det fint nok..men hvis du ikke sørger for at lave dine knibeøvelser, så har du måske enorme problemer når du bliver 50, så se du hellere at komme igang min pige

yes i know

tænker lidt at jeg automatisk laver knidbeøvelser når jeg træner squat osv...

Anmeld

8. oktober 2012

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

yes i know

tænker lidt at jeg automatisk laver knidbeøvelser når jeg træner squat osv...

Ikke godt nok.
Du skal knibe mindst 10 min om dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.