Mor og meget mere skriver:
Jeg kender ikke nogen tæt på med diagnosen, men ved, at den er meget bred, og at der er stor variation i, hvor invaliderende, den er. Det positive ved at få en diagnose er følelsen af, at der er en god forklaring på det, man kæmper med - det negative kan være, at man ser på alt, hvad man gør og tænker med "diagnosebrillerne" på og glemmer, at man også "bare" er sig selv og meget mere end diagnosen. Det tager tid at finde balancen mellem at se diagnosen som forklaring på alt og at huske, at den nogle gange ER forklaringen.
Tag en dag ad gangen nu - lad være med at tænke, at det her ikke lykkes for dig, men fokuser på at gøre det så godt, du kan, lige nu. Det er spild af tid og kræfter at gå op i skuffelser, som måske ikke går i opfyldelse - giv dig selv lov til ikke at stresse over lange fremtidsperspektiver, og prøv at finde roen i at gøre, hvad du magter, dag for dag.
Håber ikke, jeg lyder belærende - det er tænkt som en hjælp, og jeg ved, hvor svært det kan være ikke at tænke "hvad nu hvis...?" og "det ender nok galt". Og giv nu også lige dig selv lov til at fordøje diagnosen. 
Tak for svaret

Helt enig i, at man ikke skal stigmatisere sig selv, for man/jeg er meget mere end bare det.
Jeg har bare oplevet så mange nederlag gennem livet, ved aldrig at kunne gennemføre noget, og ved ikke at kunne "holde" til at være sammen med mange mennesker, eller bare mennesker generelt uanset hvor mange det er.
Jeg formår sjældent at etablere vedvarende venskaber m.m. til andre, hvilket er hårdt.
Jeg har gået i forskellige former for terapi de sidste 20+ år af mit liv, og det har godt nok givet mig større indsigt i mig selv, men ingen af mine mønstre ændres ved dette.
Angående uddannelsen, så bliver jeg nød til at tage ansvar for, hvor meget det allerede nu gør ved mig, og det er altså 3 gang jeg starter op igen på uddannelsen

Jeg har også et ansvar overfor de andre studerende, når vi jo arbejder meget i grupper, og jeg så ofte ikke magter at komme i skole.
Men jeg vil prøve, at tage en snak med studievejlederen på mandag, og gøre opmærksom på, at det er som det er for mig, men der er ingen tvivl om, at jeg snart indkaldes til samtale, da jeg har for meget fravær igen.