Fjernsyn for børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

Laulund87

Jeg hader Ramasjang og Maria får slet ikke lov at se det Ikke så meget pga bandeord, men synes virkelig det er nogle underlige programmer.

Her er det Disney Junior der bliver kigget. Så sød en kanal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

jydeinden

Mølle skriver:

Hej. Er det mig der er begyndt at blive gammel og snerpet, eller bruger børneprogrammer et mere og mere grimt sprog? Er jeg af en forkert opfattelse at ramasjang fra kl 17 til 18 er for de yndste børn? Jeg synes ikke min søn skal lære at bande i en alder af 2,5. Jeg synes det er rart, at han kan sidde og slappe af en lille time i mens vi laver aftensmad, men jeg er begyndt at overvejer om der skal en dvd på i stedet... Burde jeg bare indse at det er sprogets udvikling? Eller snakke med ham om (på hans niveau) at det skal man ikke sige? Er det kun mig der går rundt med disse tanker? Han siger ikke nogle af de grimme ord endnu, så det kan også være det bare er en ligegyldig bekymring

nu har jeg ikke selv set programmet i lang tid, men da jeg så det tænkte jeg lidt at det var da godt nok utroligt intet sigende, og at jeg kunne finde det mine børn hellere skulle se hvis det var

Anmeld

16. oktober 2012

Sara.

Mølle skriver:

Hej. Er det mig der er begyndt at blive gammel og snerpet, eller bruger børneprogrammer et mere og mere grimt sprog? Er jeg af en forkert opfattelse at ramasjang fra kl 17 til 18 er for de yndste børn? Jeg synes ikke min søn skal lære at bande i en alder af 2,5. Jeg synes det er rart, at han kan sidde og slappe af en lille time i mens vi laver aftensmad, men jeg er begyndt at overvejer om der skal en dvd på i stedet... Burde jeg bare indse at det er sprogets udvikling? Eller snakke med ham om (på hans niveau) at det skal man ikke sige? Er det kun mig der går rundt med disse tanker? Han siger ikke nogle af de grimme ord endnu, så det kan også være det bare er en ligegyldig bekymring

Jeg synes at det er fint at Lærke hører lidt forskelligt sprogbrug....
Indtil videre gør det hende opmærksom på at vi taler forskelligt, og vi taler om hvordan VI gerne ha at vi taler til hinanden...
Hvis hun skulle begynde at få et grimt sprog ville jeg måske tænke mere over det.
Samtidig håber jeg at det gør at hun ikke synes det er spændende og lidt forbudt og sjovt at begynde at snakke grimt senere....
Mange kram søde

Anmeld

16. oktober 2012

Nessie

Vi sorterer i det der bliver set, men de bruger faktisk ofte et grimt sprog i fjernsynet.

Vi har en dreng der ELSKER at se Ramasjangskolen, og det er heldigvis ikke så slemt, og ellers er det Hr. SKæg og Sigurds Bjørnetime, og de bruger i hvert fald ikke grimme ord

Der  er jo snak om at der skal laves en "mini-Ramasjang" for de mindste, og så må man da håbe at de tænker lidt mere over sproget på den kanal

Anmeld

16. oktober 2012

Maja_4000

Her gider Caroline heldigvis ikke se så meget fjernsyn .. Det er mest baggrundsstøj og så danser hun når der er sange

Men hun ELSKER Timmy Tid , Lille Nørd , Sigurds Bjørnetime og Olivia .. Og de er jo slet ikke slemme når det kommer til sproget

Men jeg vil give dig helt ret .. Der er MANGE programmer hvor de ikke snakker særlig pænt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.