Fjernsyn for børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.751 visninger
24 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

Mølle

Hej. Er det mig der er begyndt at blive gammel og snerpet, eller bruger børneprogrammer et mere og mere grimt sprog? Er jeg af en forkert opfattelse at ramasjang fra kl 17 til 18 er for de yndste børn? Jeg synes ikke min søn skal lære at bande i en alder af 2,5. Jeg synes det er rart, at han kan sidde og slappe af en lille time i mens vi laver aftensmad, men jeg er begyndt at overvejer om der skal en dvd på i stedet... Burde jeg bare indse at det er sprogets udvikling? Eller snakke med ham om (på hans niveau) at det skal man ikke sige? Er det kun mig der går rundt med disse tanker? Han siger ikke nogle af de grimme ord endnu, så det kan også være det bare er en ligegyldig bekymring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Janni.

Jeg er fuldstændig enig med dig.  Sikke et sprog de fører.. 

(psst - hvorfor ligger tråden under "mad - gode råd"?) 

Anmeld

5. oktober 2012

B&J

nej du har helt ret, tvet og film bruger flere og flere grimme sprog og gør ting børn aber efter...

daniel er også 2½år og han siger ingen bande ord og hvis han kommer til det pga tvet jamen så lære jeg ham at det siger man ikke men tit når de starter i børnehave jamen så kommer ordene...

daniel ser en japansk tegnefilm og i den er der heller ikke pæne ord men han tager dem slet ikke til sig måske med tiden men han gør det ikke nu og han har set i ½år nu...

men jeg tager det stille og roligt for ja man kan jo ikke slukke hvergang der sker noget man ikke selv syntes er pænt

Anmeld

5. oktober 2012

Mølle

Jeg ved ikke hvordan jeg fik sat dette under kategorien mad, er ny på dette forum

Anmeld

5. oktober 2012

MariaKyedDK

Mølle skriver:

Hej. Er det mig der er begyndt at blive gammel og snerpet, eller bruger børneprogrammer et mere og mere grimt sprog? Er jeg af en forkert opfattelse at ramasjang fra kl 17 til 18 er for de yndste børn? Jeg synes ikke min søn skal lære at bande i en alder af 2,5. Jeg synes det er rart, at han kan sidde og slappe af en lille time i mens vi laver aftensmad, men jeg er begyndt at overvejer om der skal en dvd på i stedet... Burde jeg bare indse at det er sprogets udvikling? Eller snakke med ham om (på hans niveau) at det skal man ikke sige? Er det kun mig der går rundt med disse tanker? Han siger ikke nogle af de grimme ord endnu, så det kan også være det bare er en ligegyldig bekymring

de snakker rigtig grimt!

Anmeld

5. oktober 2012

Janni.

Mølle skriver:

Jeg ved ikke hvordan jeg fik sat dette under kategorien mad, er ny på dette forum

Jeg har gjort en moderator opmærksom på det. Hvis du ønsker folk skal se dit svar, så citere dem. 

Det gør du ved at vælge "citér indlæg" i højre hjørne ved deres indlæg.  

Og velkommen til. 

Anmeld

5. oktober 2012

Mølle

Nej man kan nemlig ikke slukke hver gang, og man kan heller stå og holde øje, for så får man jo ikke lavet noget jeg tænker også børnene har godt af at se nogle af programmer der er, for det er også noget børnene snakker om når de kommer i vuggestuen. Vil jo heller ikke at han senere kan blive sat af fx når han kommer ikke børnehave, og han så ikke kan være med til at lege forskellige figurer. Men jeg er glad for jeg ikke er den eneste.. Og vil krydse finger for, at vores søn abe efter os i stedet

Anmeld

5. oktober 2012

Mølle

Janni. skriver:

Jeg har gjort en moderator opmærksom på det. Hvis du ønsker folk skal se dit svar, så citere dem. 

Det gør du ved at vælge "citér indlæg" i højre hjørne ved deres indlæg.  

Og velkommen til. 

Mange tak fik en kort lektion i det her af min veninde i morges, men skal nok lige prøve det et par gange..

Anmeld

5. oktober 2012

Janni.

Mølle skriver:

Mange tak fik en kort lektion i det her af min veninde i morges, men skal nok lige prøve det et par gange..

Åh ja, der er jo egentlig ret mange ting at holde styr på herinde.  

Kan se moderator har flyttet din tråd. 

Anmeld

5. oktober 2012

Mølle

Janni. skriver:

Åh ja, der er jo egentlig ret mange ting at holde styr på herinde.  

Kan se moderator har flyttet din tråd. 

Super, mange tak så kan det være den ikke når at skabe alt for meget forvirring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.