Opskrift søges til lækker middag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

FrkZier

HeidiØ skriver:

DÉT er mærkeligt!!!

Hehe jeg er (desværre) MEGA kræsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

HeidiØ

FrkZier skriver:

Hehe jeg er (desværre) MEGA kræsen

Øv for den da.. det er træls!

Anmeld

22. december 2012

spj

tarkoflen skriver:

Uhh det er også lækkert!

Jeg vil foreslå pulled pork, men hvis det er til i morgen kan det blive en presser, hvis l ikke ligger inde med en nakkefilet

Ellers er porchetta også fantastisk det er samme udskæring som en rullepølse, man har bare ikke skåret sværen af, så der er svær hele vejen rundt! Og så er der fyld indeni. Vi har fået det med persillepesto, lufttøret skinke og krydderurter... Jeg tror det kan købes ved slagteren, det kan det i hvert fald i Højbjerg

Ellers er en oksefilet eller culotte heller ikke at gå af vejen af!

Af tilbehør kan jeg anbefale nogle super lækre kartofler. Du forkoger nogle kartofler, de skal ikke koges færdige, men bare så overfladen er blød. Derefter ridser du dem med en gaffel og smelter noget smør, som du pensler dem med, giver dem lidt salt og friskkværnet peber og så ind i ovnen til de er helt gyldne og sprøde... Og alt andet end at stege dem sprøde i ovnen kan jo laves på forhånd, så bliver det jo ikke nemmere!

Af grøntsager kunne bønner viklet i bundter med bacon være en mulighed.

Langtidsbagte cherrytomater er også lækre.

Fyldte champignon er også skønt.

Ja det var lige et par forslag

De kartofler du snakker om lyder rigtig lækre. Ridser du dem mens de er varme eller kolde?
Hvis man nu laver dem om morgen hvordan skal man så opbevare dem til de skal i ovnen?
Og et sidste spørgsmål står du og pensler hver enkelt kartoffel i hånden eller lægger du dem på en bageplade og pensler dem?

Anmeld

22. december 2012

tarkoflen

spj skriver:

De kartofler du snakker om lyder rigtig lækre. Ridser du dem mens de er varme eller kolde?
Hvis man nu laver dem om morgen hvordan skal man så opbevare dem til de skal i ovnen?
Og et sidste spørgsmål står du og pensler hver enkelt kartoffel i hånden eller lægger du dem på en bageplade og pensler dem?

Jeg ridser dem mens de er lune, hvis de skal direkte i ovnen

Jeg lavede dem i går af kartofler fra dagen før, og der ridsede jeg dem, da jeg tog dem ud af køleskabet, og det kan man også sagtens! Jeg vil dog en anden gang sætte dem i en kold ovn, så de lige så stille bliver varmet op igen, det tror jeg de bliver bedre af

Jeg pensler dem bare på pladen, men jeg sørger for, at der er rigeligt smør hele vejen rundt på hver kartoffel og godt med salt!

Hvis du laver dem dagen før, så ville jeg putte dem i en plastikbøtte i køleskabet...

Anmeld

22. december 2012

spj

tarkoflen skriver:

Jeg ridser dem mens de er lune, hvis de skal direkte i ovnen

Jeg lavede dem i går af kartofler fra dagen før, og der ridsede jeg dem, da jeg tog dem ud af køleskabet, og det kan man også sagtens! Jeg vil dog en anden gang sætte dem i en kold ovn, så de lige så stille bliver varmet op igen, det tror jeg de bliver bedre af

Jeg pensler dem bare på pladen, men jeg sørger for, at der er rigeligt smør hele vejen rundt på hver kartoffel og godt med salt!

Hvis du laver dem dagen før, så ville jeg putte dem i en plastikbøtte i køleskabet...

Tak for svar. Tror vi skal have dem nytårs aften. Har lige fundet ud af, at vi skal have gæster. Det lyder meget nemt at lave dem og dejligt man kan forbedre dem i god tid.
Hvor lang tid skal de ca. have i ovnen?

Anmeld

22. december 2012

tarkoflen

spj skriver:

Tak for svar. Tror vi skal have dem nytårs aften. Har lige fundet ud af, at vi skal have gæster. Det lyder meget nemt at lave dem og dejligt man kan forbedre dem i god tid.
Hvor lang tid skal de ca. have i ovnen?

Hi hi ja så må man jo i gang med planlægningen

Hmm jeg har aldrig taget tid, men jeg vil skyde på omkring 45 minutter ved 200 grader... Men i hvert fald indtil de er gyldne og sprøde vel nok lidt som, hvis man laver hasselbach kartofler... Men igen, jeg er dårlig til at tage tid, men det kan du nok finde i en opskrift

God fornøjelse, håber l kan lide dem!

Anmeld

22. december 2012

spj

tarkoflen skriver:

Hi hi ja så må man jo i gang med planlægningen

Hmm jeg har aldrig taget tid, men jeg vil skyde på omkring 45 minutter ved 200 grader... Men i hvert fald indtil de er gyldne og sprøde vel nok lidt som, hvis man laver hasselbach kartofler... Men igen, jeg er dårlig til at tage tid, men det kan du nok finde i en opskrift

God fornøjelse, håber l kan lide dem!

Det passer nok meget godt med 45 min til de er sprøde. Mums de lyder bare gode.
Tror lige jeg må prøve at lave dem en dag inden den 31., så jeg lige har styr på det.
Tak for hjælpen. Det er dejligt med et nyt alternativ til de sædvanlige kartofler.

Anmeld

22. december 2012

tarkoflen

spj skriver:

Det passer nok meget godt med 45 min til de er sprøde. Mums de lyder bare gode.
Tror lige jeg må prøve at lave dem en dag inden den 31., så jeg lige har styr på det.
Tak for hjælpen. Det er dejligt med et nyt alternativ til de sædvanlige kartofler.

Ja kog en ekstra portion kartofler en dag og så er de klar til dagen efter altid godt med en test!

Rigtig god fornøjelse og god jul og godt nytår

Anmeld

22. december 2012

spj

tarkoflen skriver:

Ja kog en ekstra portion kartofler en dag og så er de klar til dagen efter altid godt med en test!

Rigtig god fornøjelse og god jul og godt nytår

Tak og i lige måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.