Opskrift søges til lækker middag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

vitapigen

tarkoflen skriver:

Var så lidt pulled pork og porchetta er faktisk ret billige udskæringer der med lidt kærlighed og tid bliver helt sindsygt godt du må Google opskrifter eller give lyd, så skal jeg prøve at hjælpe!

Du må have fat i manden og se hvad han kan lokkes med til af tilbehør

Kan l have en skøn weekend og dejlig middag

Ja prøvede lige at google dem og der ser heller ikke svært ud

Du må også have en skøn weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
tarkoflen skriver:

Uhh det er også lækkert!

Jeg vil foreslå pulled pork, men hvis det er til i morgen kan det blive en presser, hvis l ikke ligger inde med en nakkefilet

Ellers er porchetta også fantastisk det er samme udskæring som en rullepølse, man har bare ikke skåret sværen af, så der er svær hele vejen rundt! Og så er der fyld indeni. Vi har fået det med persillepesto, lufttøret skinke og krydderurter... Jeg tror det kan købes ved slagteren, det kan det i hvert fald i Højbjerg

Ellers er en oksefilet eller culotte heller ikke at gå af vejen af!

Af tilbehør kan jeg anbefale nogle super lækre kartofler. Du forkoger nogle kartofler, de skal ikke koges færdige, men bare så overfladen er blød. Derefter ridser du dem med en gaffel og smelter noget smør, som du pensler dem med, giver dem lidt salt og friskkværnet peber og så ind i ovnen til de er helt gyldne og sprøde... Og alt andet end at stege dem sprøde i ovnen kan jo laves på forhånd, så bliver det jo ikke nemmere!

Af grøntsager kunne bønner viklet i bundter med bacon være en mulighed.

Langtidsbagte cherrytomater er også lækre.

Fyldte champignon er også skønt.

Ja det var lige et par forslag

Pulled pork er et sikkert hit - men ja, det kræver planlægning. 

Anmeld

6. oktober 2012

vitapigen

tarkoflen skriver:

Uhh det er også lækkert!

Jeg vil foreslå pulled pork, men hvis det er til i morgen kan det blive en presser, hvis l ikke ligger inde med en nakkefilet

Ellers er porchetta også fantastisk det er samme udskæring som en rullepølse, man har bare ikke skåret sværen af, så der er svær hele vejen rundt! Og så er der fyld indeni. Vi har fået det med persillepesto, lufttøret skinke og krydderurter... Jeg tror det kan købes ved slagteren, det kan det i hvert fald i Højbjerg

Ellers er en oksefilet eller culotte heller ikke at gå af vejen af!

Af tilbehør kan jeg anbefale nogle super lækre kartofler. Du forkoger nogle kartofler, de skal ikke koges færdige, men bare så overfladen er blød. Derefter ridser du dem med en gaffel og smelter noget smør, som du pensler dem med, giver dem lidt salt og friskkværnet peber og så ind i ovnen til de er helt gyldne og sprøde... Og alt andet end at stege dem sprøde i ovnen kan jo laves på forhånd, så bliver det jo ikke nemmere!

Af grøntsager kunne bønner viklet i bundter med bacon være en mulighed.

Langtidsbagte cherrytomater er også lækre.

Fyldte champignon er også skønt.

Ja det var lige et par forslag

Forresten mht de kartofler... Er det små kartofler og skal det være med skræl? Det bliver nemlig dem vi skal have i aften

Anmeld

6. oktober 2012

tarkoflen

vitapigen skriver:

Forresten mht de kartofler... Er det små kartofler og skal det være med skræl? Det bliver nemlig dem vi skal have i aften

Ja det er et hit begge dele, men kræver lidt planlægning

Kartoflerne skal være uden skræl, vi har brugt mellemstore kartofler, men du kan også sagtens bruge små, det tager jo bare længere tid... Men jeg ville ikke bruge store kartofler, det er lidt mere lækkert hvis de ikke er for store og husk at give dem lidt salt, så bliver de bedst, det glemte vi nemlig en dag...

Anmeld

6. oktober 2012

lucas<3

flødestuet kartofler/ råstegte kartofler med en steg a en art og så en go salat .. 

Anmeld

7. oktober 2012

vitapigen

tarkoflen skriver:

Kartoflerne skal være uden skræl, vi har brugt mellemstore kartofler, men du kan også sagtens bruge små, det tager jo bare længere tid... Men jeg ville ikke bruge store kartofler, det er lidt mere lækkert hvis de ikke er for store og husk at give dem lidt salt, så bliver de bedst, det glemte vi nemlig en dag...

Mums hvor blev kartoflerne gode da vi fik det i går tak for opskriften

Anmeld

7. oktober 2012

vitapigen

tarkoflen skriver:

Anmeld

7. oktober 2012

tarkoflen

vitapigen skriver:

Fedt l synes de var gode, vi er også helt vilde med dem

Anmeld

7. oktober 2012

FrkZier

HeidiØ skriver:

Altså vi skal faktisk ha koteletter i fad imorgen med ris til! Det er nemt og det kan alle li! Også børn! Det er godt nok ikke så fancy, men det smager godt

bare lige for at være på tværs - alle kan ikke lide det, jeg kan ikke

Anmeld

7. oktober 2012

HeidiØ

FrkZier skriver:

bare lige for at være på tværs - alle kan ikke lide det, jeg kan ikke

DÉT er mærkeligt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.