Opskrift søges til lækker middag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.011 visninger
28 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

vitapigen

Hej piger.

Vi får et vennepar på besøg i morgen til aftensmad. Jeg er tom for idéer hvad vi skal have at spise. Har i nogle forslag piger? Evt. opskrift? Vi skal have hovedret + dessert De har en dreng på 2 år og vi har vores datter på 15 mdr. der også skal kunne spise med

Håber i vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

HeidiØ

vitapigen skriver:

Hej piger.

Vi får et vennepar på besøg i morgen til aftensmad. Jeg er tom for idéer hvad vi skal have at spise. Har i nogle forslag piger? Evt. opskrift? Vi skal have hovedret + dessert De har en dreng på 2 år og vi har vores datter på 15 mdr. der også skal kunne spise med

Håber i vil hjælpe

Altså vi skal faktisk ha koteletter i fad imorgen med ris til! Det er nemt og det kan alle li! Også børn! Det er godt nok ikke så fancy, men det smager godt

Anmeld

5. oktober 2012

vitapigen

HeidiØ skriver:

Altså vi skal faktisk ha koteletter i fad imorgen med ris til! Det er nemt og det kan alle li! Også børn! Det er godt nok ikke så fancy, men det smager godt

Tak for forslag, men det har vi næsten lige fået Men ja det er vild nemt og det kan alle lide

Anmeld

5. oktober 2012

HeidiØ

vitapigen skriver:

Tak for forslag, men det har vi næsten lige fået Men ja det er vild nemt og det kan alle lide

Ja, det er jo osse en klassiker!

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=14680

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=30466

Disse to laver vi osse ofte hvis vi får gæster! Nemt og lækkert og god til børn

Anmeld

5. oktober 2012

tarkoflen

vitapigen skriver:

Hej piger.

Håber i vil hjælpe

Vi har lige lavet mega lækker gryderet med oksekød og svampe og så bagt kartoffelmos til! Mums siger jeg bare!

Dessert måske noget is og en lækker chokoladekage af en art og noget hinbærcoulis

Anmeld

5. oktober 2012

vitapigen

HeidiØ skriver:

Ja, det er jo osse en klassiker!

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=14680

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=30466

Disse to laver vi osse ofte hvis vi får gæster! Nemt og lækkert og god til børn

Ser lækkert ud

Anmeld

5. oktober 2012

vitapigen

tarkoflen skriver:

Vi har lige lavet mega lækker gryderet med oksekød og svampe og så bagt kartoffelmos til! Mums siger jeg bare!

Dessert måske noget is og en lækker chokoladekage af en art og noget hinbærcoulis

Mmmm.... heller ikke dårligt...

Vi havde måske tænkt lidt på en steg af en art evt. på grill hvis vejret tillader det og så noget tilbehør... men hvilket??

Anmeld

5. oktober 2012

tarkoflen

vitapigen skriver:

Mmmm.... heller ikke dårligt...

Vi havde måske tænkt lidt på en steg af en art evt. på grill hvis vejret tillader det og så noget tilbehør... men hvilket??

Uhh det er også lækkert!

Jeg vil foreslå pulled pork, men hvis det er til i morgen kan det blive en presser, hvis l ikke ligger inde med en nakkefilet

Ellers er porchetta også fantastisk det er samme udskæring som en rullepølse, man har bare ikke skåret sværen af, så der er svær hele vejen rundt! Og så er der fyld indeni. Vi har fået det med persillepesto, lufttøret skinke og krydderurter... Jeg tror det kan købes ved slagteren, det kan det i hvert fald i Højbjerg

Ellers er en oksefilet eller culotte heller ikke at gå af vejen af!

Af tilbehør kan jeg anbefale nogle super lækre kartofler. Du forkoger nogle kartofler, de skal ikke koges færdige, men bare så overfladen er blød. Derefter ridser du dem med en gaffel og smelter noget smør, som du pensler dem med, giver dem lidt salt og friskkværnet peber og så ind i ovnen til de er helt gyldne og sprøde... Og alt andet end at stege dem sprøde i ovnen kan jo laves på forhånd, så bliver det jo ikke nemmere!

Af grøntsager kunne bønner viklet i bundter med bacon være en mulighed.

Langtidsbagte cherrytomater er også lækre.

Fyldte champignon er også skønt.

Ja det var lige et par forslag

Anmeld

5. oktober 2012

vitapigen

tarkoflen skriver:

Uhh det er også lækkert!

Jeg vil foreslå pulled pork, men hvis det er til i morgen kan det blive en presser, hvis l ikke ligger inde med en nakkefilet

Ellers er porchetta også fantastisk det er samme udskæring som en rullepølse, man har bare ikke skåret sværen af, så der er svær hele vejen rundt! Og så er der fyld indeni. Vi har fået det med persillepesto, lufttøret skinke og krydderurter... Jeg tror det kan købes ved slagteren, det kan det i hvert fald i Højbjerg

Ellers er en oksefilet eller culotte heller ikke at gå af vejen af!

Af tilbehør kan jeg anbefale nogle super lækre kartofler. Du forkoger nogle kartofler, de skal ikke koges færdige, men bare så overfladen er blød. Derefter ridser du dem med en gaffel og smelter noget smør, som du pensler dem med, giver dem lidt salt og friskkværnet peber og så ind i ovnen til de er helt gyldne og sprøde... Og alt andet end at stege dem sprøde i ovnen kan jo laves på forhånd, så bliver det jo ikke nemmere!

Af grøntsager kunne bønner viklet i bundter med bacon være en mulighed.

Langtidsbagte cherrytomater er også lækre.

Fyldte champignon er også skønt.

Ja det var lige et par forslag

Hold da op, det hele lyder lækkert

pulled pork og porchetta har jeg aldrig hørt om før, så det skal vi helt sikkert prøve engang

Tror det ender med en culotte/cuvette (hvad jeg lige finder) og så enten de kartofler du snakker om eller flødekartofler Skal lige have snakket med maden Og så bliver det nok de chanpignon

Tak for forslag

Anmeld

5. oktober 2012

tarkoflen

vitapigen skriver:

Hold da op, det hele lyder lækkert

pulled pork og porchetta har jeg aldrig hørt om før, så det skal vi helt sikkert prøve engang

Tror det ender med en culotte/cuvette (hvad jeg lige finder) og så enten de kartofler du snakker om eller flødekartofler Skal lige have snakket med maden Og så bliver det nok de chanpignon

Tak for forslag

Var så lidt pulled pork og porchetta er faktisk ret billige udskæringer der med lidt kærlighed og tid bliver helt sindsygt godt du må Google opskrifter eller give lyd, så skal jeg prøve at hjælpe!

Du må have fat i manden og se hvad han kan lokkes med til af tilbehør

Kan l have en skøn weekend og dejlig middag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.