Tandklinikassistent uddannelsen - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

Mor til L&S

sandramor skriver:

Hej Hej

Jeg er uddannet tandklinikassistent fra 2006...
Jeg var så heldig at få mig en elevplads inden jeg startede på grundforløbet.... Jeg var faktisk i lære i næsten 8 mdr inden jeg startede på grundforløbet.... Mit grundforløb tog kun 10 uger fordi jeg har en studentereksamen... Men ja ellers tager det 20 uger...
Det man skal være forberedt på er at hvis man får en elevplads og bor i Sønderjylland ligesom jeg.... Så er der mange tandlægen der forlanger at du tager dine to skoleophold på Århus tandlægehøjskole fordi de ikke mener euc i Aabenraa er god nok til at undervise....

Men du er velkommen til at skrive hvis du har andre spørgsmål :-)

Har lige været inde og tjekke og det ser nu ud som om at start lønnen er på lige knap 23.000

Jeg bor selv i Sønderjylland og ville da være ked af hvis jeg skulle til Århus... Der er både euc og hansenberg her på spil...

Hvordan fik du elevpladsen inden grundforløb???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

sandramor

Er det HK's overenskomst der siger det? For det er da super så :-)

Jaah det er træls hvis man skal det men det er simpelthen fordi de er meget meget dygtigere på tandlægeskolen end på euc... Og må sige jeg godt kan forstå Tandlægerne... Gik selv på euc i Aabenraa.. Og det var okay... Meeen ikke i forholdet til Århus... Der var ihvertfald ikke dengang nogen Tandlægerne ansat... Kun to tandplejere... Forholdene omkring røntgen og forskellige aftryk og gibsafstøbning var elendige....

Jamen min tandlæge i sønderborg søgte en elev og i opslaget stod der at man ikke behøvede grundforløb... At det ku man tage senere.. Så jeg tog chancen og søgte og fik den :-)