Tandklinikassistent uddannelsen - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Mor til L&S

HeidiØ skriver:

Jo det tror jeg bestemt det er! .. så SU'en vil jeg nok bide i mig, og så vente til bagefter med elevløn!

Hvor overvejer du at starte henne?

Jeg bor i Sønderjylland, så det blir Aabenraa eller Kolding

Den SU er bare ikke særlig sjov.... Puuuuha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

HeidiØ

Mor til L&S skriver:

Jeg bor i Sønderjylland, så det blir Aabenraa eller Kolding

Den SU er bare ikke særlig sjov.... Puuuuha

Okay

Nej, men det er tilgengæld heller ik til at få job, og dagpenge ophører jo engang

Anmeld

5. oktober 2012

Mor til L&S

HeidiØ skriver:

Okay

Nej, men det er tilgengæld heller ik til at få job, og dagpenge ophører jo engang

Ja man må bare bide i det sure æble i de 20 uger, men kunne være fedt hvis man var sikker på en elevplads bagefter

Anmeld

5. oktober 2012

HeidiØ

Mor til L&S skriver:

Ja man må bare bide i det sure æble i de 20 uger, men kunne være fedt hvis man var sikker på en elevplads bagefter

nemlig

Altså, hende studievejlederen jeg talte med da jeg udfyldte mine papirer og blev godkendt, hun sagde hun troede jeg ville ha ok let ved at finde en plads, fordi jeg havde mere erfaring fra arbejdslivet og var ældre end mange af de andre der starter. Man skal jo "kun" har bestået 9. klasse for at komme på studiet! Men det kan jo osse være hun bare sagde det for at gøre mig glad

Anmeld

5. oktober 2012

Mor til L&S

HeidiØ skriver:

nemlig

Altså, hende studievejlederen jeg talte med da jeg udfyldte mine papirer og blev godkendt, hun sagde hun troede jeg ville ha ok let ved at finde en plads, fordi jeg havde mere erfaring fra arbejdslivet og var ældre end mange af de andre der starter. Man skal jo "kun" har bestået 9. klasse for at komme på studiet! Men det kan jo osse være hun bare sagde det for at gøre mig glad

Ja og tror hun har ret. Jeg er uddannet salgsassistent og har arbejdet mange år som assistent og senest som butikschef. Er 30 når jeg starter og mor til 2, så håber da chancerne er gode

Overvejer virkelig

Anmeld

5. oktober 2012

HeidiØ

Mor til L&S skriver:

Ja og tror hun har ret. Jeg er uddannet salgsassistent og har arbejdet mange år som assistent og senest som butikschef. Er 30 når jeg starter og mor til 2, så håber da chancerne er gode

Overvejer virkelig

Ja, jeg er osse uddannet!
Du har masser i bagagen så jo, så er du nok populær at få ind, ku man håbe

Anmeld

6. oktober 2012

Mor til L&S

HeidiØ skriver:

Ja, jeg er osse uddannet!
Du har masser i bagagen så jo, så er du nok populær at få ind, ku man håbe

Man kunne håbe

Ved du hvad lønne ca er på når man er udlært ?

Anmeld

6. oktober 2012

HeidiØ

Mor til L&S skriver:

Man kunne håbe

Ved du hvad lønne ca er på når man er udlært ?

Har undersøgt det engang, men kan ikke huske det. Det står vidst inde på ug.dk

Anmeld

6. oktober 2012

sandramor

Hej Hej

Jeg er uddannet tandklinikassistent fra 2006...
Jeg var så heldig at få mig en elevplads inden jeg startede på grundforløbet.... Jeg var faktisk i lære i næsten 8 mdr inden jeg startede på grundforløbet.... Mit grundforløb tog kun 10 uger fordi jeg har en studentereksamen... Men ja ellers tager det 20 uger...
Det man skal være forberedt på er at hvis man får en elevplads og bor i Sønderjylland ligesom jeg.... Så er der mange tandlægen der forlanger at du tager dine to skoleophold på Århus tandlægehøjskole fordi de ikke mener euc i Aabenraa er god nok til at undervise....

Men du er velkommen til at skrive hvis du har andre spørgsmål :-)

Anmeld

6. oktober 2012

sandramor

Og lønnen for en udlært er ca 18000... Brutto... Det er mindste lønnen... Og jaah tandlægen er ikke de mest gavmilde folk der findes så hvis du er heldig kan du måske snige dig op på 20.000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.