Tandklinikassistent uddannelsen - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.094 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

Mor til L&S

Hej piger

Jeg overvejer at starte på tandklinikuddannelsen efter min barsel... Jeg skal jo starte på grundforløbet først, men er det bedst at finde en elevplads først? Ellers tager man grunduddannelsen først og derefter søger efter elevplads???

Jeg er 30 når jeg skal i gang, så det vil blive som voksenlærling

Hvor meget er på SU og hvor meget er på elevløn? Og kan nogen fortælle mig hvad man ca får i SU???

Håber nogen ved lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Jupiter

Fordelen ved at finde en elevplads først er at, så får du elevløn i stedet for SU helt fra starten. Det er dog de færreste der tager elever før de har været på grundforløbet.

Man kan også komme i mersterlære, så "springer man grundforløbet over" og starter på klinikken som elev med det samme, men det er også svært at få i hus.

Jeg kan ikke huske satserne på SU og elevløn, men elevløn er i hvert fald bedre end SU

Anmeld

5. oktober 2012

Mor til L&S

Jupiter skriver:

Fordelen ved at finde en elevplads først er at, så får du elevløn i stedet for SU helt fra starten. Det er dog de færreste der tager elever før de har været på grundforløbet.

Man kan også komme i mersterlære, så "springer man grundforløbet over" og starter på klinikken som elev med det samme, men det er også svært at få i hus.

Jeg kan ikke huske satserne på SU og elevløn, men elevløn er i hvert fald bedre end SU

Tak for dit svar - ville jo være lækkert at få elevløn helt fra start

Men hvad ellers, så får man su på grundforløbet og su derefter hvis man får en elevplads?

Ved du hvor lang tid grundforløbet tager?

Anmeld

5. oktober 2012

Jupiter

Mor til L&S skriver:

Men hvad ellers, så får man su på grundforløbet og su derefter hvis man får en elevplads?

Nej så får man SU på grundforløbet og elevløn når man starter på en klinik.

Uha, jeg tror det er 20 uger, eller ca deromkring. Men er ikke sikker

Anmeld

5. oktober 2012

HeidiØ

Mor til L&S skriver:

Hej hej Kender ikke satserne for SU osv, men kan da fortælle dig med sikkerhed at grundforløbet vare 20 uger

Jeg tror det er bedst at ta grundforløb først. Jeg ER faktisk optaget på udd., men der skete lige en masse ting, så jeg ik ku starte i august alligevel :/ Så regner med at gå igang til feb. med grundforløbet, medmindre jeg finder verdens bedste job inden da.

Anmeld

5. oktober 2012

Mor til L&S

Jupiter skriver:

Nej så får man SU på grundforløbet og elevløn når man starter på en klinik.

Uha, jeg tror det er 20 uger, eller ca deromkring. Men er ikke sikker

Tak

Anmeld

5. oktober 2012

Mor til L&S

HeidiØ skriver:

Hej hej Kender ikke satserne for SU osv, men kan da fortælle dig med sikkerhed at grundforløbet vare 20 uger

Jeg tror det er bedst at ta grundforløb først. Jeg ER faktisk optaget på udd., men der skete lige en masse ting, så jeg ik ku starte i august alligevel :/ Så regner med at gå igang til feb. med grundforløbet, medmindre jeg finder verdens bedste job inden da.

Tak for dit svar - ok, 20 uger på su så...

Du skulle ha startet på grunduddannelsen i august?? Havde du fundet en læreplads også?

Anmeld

5. oktober 2012

HeidiØ

Mor til L&S skriver:

Tak for dit svar - ok, 20 uger på su så...

Du skulle ha startet på grunduddannelsen i august?? Havde du fundet en læreplads også?

Ja og 20 uger er lææænge sys jeg nu nok

Ja, jeg ville ha startet uden praktikplads egentlig. Men tror jeg vil arbejde på at få en INDEN jeg starter, så er det ikke så hektisk

Anmeld

5. oktober 2012

Mor til L&S

HeidiØ skriver:

Ja og 20 uger er lææænge sys jeg nu nok

Ja, jeg ville ha startet uden praktikplads egentlig. Men tror jeg vil arbejde på at få en INDEN jeg starter, så er det ikke så hektisk

Ja, det kunne være fedt, men tror du ikk at det er svært? Så skal tandlægen jo betale elevløn de 20 uger.... Men ja det ville jeg også gerne

Anmeld

5. oktober 2012

HeidiØ

Mor til L&S skriver:

Ja, det kunne være fedt, men tror du ikk at det er svært? Så skal tandlægen jo betale elevløn de 20 uger.... Men ja det ville jeg også gerne

Jo det tror jeg bestemt det er! .. så SU'en vil jeg nok bide i mig, og så vente til bagefter med elevløn!

Hvor overvejer du at starte henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.