Min mand har fået en depression og PB sættes på pause :'-((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Har bare lige brug for at komme ud med det til nogen.

Min mand har fået en depression og har derfor givet udtryk for at han ønsker at sætte projekt baby på pause, så der ikk er nogen form for pres/ noget der kræves af ham.

Jeg kan sagtens forstå ham, for det har fyldt meget med PB herhjemme de sidste måneder, fordi der efterhånden er gået lang tid uden held.

Jeg ELSKER min mand, og vil ham kun det bedste, så SELVFØLGELIG skal vi sætte det på pause, så han kan få det bedre. Jeg synes det er så synd for ham, og vil hjælpe ham igennem dette det bedste jeg kan.

Den lille skal nok komme til os på et tidspunkt, vi har jo ikke noget vi skal nå. Det ved jeg godt.

Men.... jeg synes alligevel det er lidt hårdt at skulle sætte det på pause på ubestemt tid når det er noget jeg ønsker mig så brændende.

Det handler ikke om at jeg ikke kan sætte mig i hans sted. Jeg forstår ham godt, og vi er enige om beslutningen, for det er det bedste for os. Alligevel gør det mig ked af det inderst, ikke at vide hvornår vi kan forsøge igen. 

Håber du forstår, og tak fordi du læste med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Min mand har fået en depression og har derfor givet udtryk for at han ønsker at sætte projekt baby på pause, så der ikk er nogen form for pres/ noget der kræves af ham.

Jeg kan sagtens forstå ham, for det har fyldt meget med PB herhjemme de sidste måneder, fordi der efterhånden er gået lang tid uden held.

Jeg ELSKER min mand, og vil ham kun det bedste, så SELVFØLGELIG skal vi sætte det på pause, så han kan få det bedre. Jeg synes det er så synd for ham, og vil hjælpe ham igennem dette det bedste jeg kan.

Den lille skal nok komme til os på et tidspunkt, vi har jo ikke noget vi skal nå. Det ved jeg godt.

Men.... jeg synes alligevel det er lidt hårdt at skulle sætte det på pause på ubestemt tid når det er noget jeg ønsker mig så brændende.

Det handler ikke om at jeg ikke kan sætte mig i hans sted. Jeg forstår ham godt, og vi er enige om beslutningen, for det er det bedste for os. Alligevel gør det mig ked af det inderst, ikke at vide hvornår vi kan forsøge igen. 

Ville ikke gå forbi uden et kram - det har du vist brug for! 

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Ville ikke gå forbi uden et kram - det har du vist brug for! 

TUSIND tak  Ja, det kunne jeg godt bruge. 

Han ønsker ikke at fortælle det til nogen endnu, så jeg har bare ikke haft mulighed for at komme ud med det til nogen, hvilket jeg synes er rigtig svært. Så derfor valgte jeg at komme ud med det her. Det hjælper. 

Anmeld

5. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

TUSIND tak  Ja, det kunne jeg godt bruge. 

Han ønsker ikke at fortælle det til nogen endnu, så jeg har bare ikke haft mulighed for at komme ud med det til nogen, hvilket jeg synes er rigtig svært. Så derfor valgte jeg at komme ud med det her. Det hjælper. 

Nej, og kan sagtens følge, at det må være rigtig svært at være så ked af det og skuffet, når man ikke kan dele det med nogen - og kunne forestille mig, at du heller ikke "beklager" dig til manden, for han har jo allerede nok at tænke på.. 

Jeg synes det er rigtig fint at du puster ud herinde.. Og har du behov for at skælde og smælde, og sige hvor uretfærdigt det hele er (og ikke vil gøre det "offentligt") er du velkommen til at smide en PB.. Så vil jeg gerne "lytte".. 

Anmeld

5. oktober 2012

Troldemommi

God bedring med din mand og held og lykke med pb senere hen

Monica

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Nej, og kan sagtens følge, at det må være rigtig svært at være så ked af det og skuffet, når man ikke kan dele det med nogen - og kunne forestille mig, at du heller ikke "beklager" dig til manden, for han har jo allerede nok at tænke på.. 

Jeg synes det er rigtig fint at du puster ud herinde.. Og har du behov for at skælde og smælde, og sige hvor uretfærdigt det hele er (og ikke vil gøre det "offentligt") er du velkommen til at smide en PB.. Så vil jeg gerne "lytte".. 

Det er virkelig sødt af dig, og det kan meget vel være at jeg gør brug af dit tilbud 

Vi kender hinanden godt, min mand og jeg. Og han kan udemærket mærke på mig at jeg inderst er ked af det over beslutningen. Og han forstår det godt. Det er bare den eneste rigtige beslutning at sætte det på pause. Alligevel håber jeg at han siger at det ikke behøves. Men det gør det jo. Det gør bare ondt at erkende. Ved godt fokus skal være på at hans bedring, og det er det også. Men som du siger, er det bare rart at få luft på denne måde. Så tak fordi du vil bruge tid på at skrive 

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

God bedring med din mand og held og lykke med pb senere hen

Monica

Mange tak Hvad er det for nogle bøger du har vedhæftet billeder af? 

Anmeld

5. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Det er virkelig sødt af dig, og det kan meget vel være at jeg gør brug af dit tilbud 

Vi kender hinanden godt, min mand og jeg. Og han kan udemærket mærke på mig at jeg inderst er ked af det over beslutningen. Og han forstår det godt. Det er bare den eneste rigtige beslutning at sætte det på pause. Alligevel håber jeg at han siger at det ikke behøves. Men det gør det jo. Det gør bare ondt at erkende. Ved godt fokus skal være på at hans bedring, og det er det også. Men som du siger, er det bare rart at få luft på denne måde. Så tak fordi du vil bruge tid på at skrive 

Du skal være velkommen! 

Jeg kan sagtens forstå dine følelser, og det er noget af en kamel at sluge, at man "frivilligt" skal sætte sit største ønske på standby i ubestemt tid - og det bliver ikke nemmere af, at det rationelt set er den bedste løsning. Desværre er fornuften og følelserne sjældent enige, og det gør det så pokkers svært!

Jeg synes dog det er stærkt af dig at du sætter dine behov til side for at støtte din mands skyld (og jeres parforholds skyld), og jeg er sikker på, at I kommer stærkere ud på den anden side..

Når det er sagt, så er det HELT legalt at du er ked af det og skuffet, hvem ville ikke være det, når ens drøm er inden for rækkevidde, og pludselig "forsvinder" ud i det blå?

Anmeld

5. oktober 2012

Troldemommi

Anonym skriver:

Mange tak Hvad er det for nogle bøger du har vedhæftet billeder af? 

jeg var selv ved at oprette en tråd men jeg aner ikke hvordan de kom ind i din tråd, jeg beklager meget

Monica

MÆRKELIGT  

Anmeld

5. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

God bedring til ham..

Men lad nu være med et (gen)optage hormonel prævention, - det kan jo sagtens være, der blot lige er brug for at springe en æl eller to over nu her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.