når forældre skal ha nyheden ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. oktober 2012

Anonym trådstarter

Piger...........

jeg er GRAVID og er så småt igang med at dele nyheden .. jeg er 14 uger i weekenden - så tiden er INDE

MEEEEEEEEN!!! HVORDAN POKKER FORTÆLLER MAN ENS FORÆLDRE NYHEDEN - NÅR MAN PÅ FORHÅND VED DE IKKE VIL BLIVE GLADE - OG DE IKKE VIL RÅBE HURRA OVER DET ? jeg er knap 22 år og bor selv med egen kæreste ovs - og vi har 1 fælles barn sammen - og de blev også føst glade for hende - da de oplevede hende. Men, min mor var helt tavs under graviditeten - og det vil IGEN være det samme - så, føler på en måde ik jeg gider fortælle dem nyheden - men nærmere vente på de selv opdager min store mave med tiden - for er ogs bange for de skuffer mig med deres mening! og orker ik sådanne en graviditet IGEN! - havde i gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Piger...........

jeg er GRAVID og er så småt igang med at dele nyheden .. jeg er 14 uger i weekenden - så tiden er INDE

MEEEEEEEEN!!! HVORDAN POKKER FORTÆLLER MAN ENS FORÆLDRE NYHEDEN - NÅR MAN PÅ FORHÅND VED DE IKKE VIL BLIVE GLADE - OG DE IKKE VIL RÅBE HURRA OVER DET ? jeg er knap 22 år og bor selv med egen kæreste ovs - og vi har 1 fælles barn sammen - og de blev også føst glade for hende - da de oplevede hende. Men, min mor var helt tavs under graviditeten - og det vil IGEN være det samme - så, føler på en måde ik jeg gider fortælle dem nyheden - men nærmere vente på de selv opdager min store mave med tiden - for er ogs bange for de skuffer mig med deres mening! og orker ik sådanne en graviditet IGEN! - havde i gjort?

hmm ...

er du sikker på der kommer de samme bekymringer anden gang ?

Anmeld

4. oktober 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Piger...........

Giv jeres datter en : jeg skal være storesøster trøje og lade hende give dem et scanningsbilled af spiren så kan de da ikk blive sure (hvertfald ikk mens i er der )

Anmeld

4. oktober 2012

celkt

hvorfor ikke bare lade være med at sige noget før de selv kommer og spørger?!? Og når de så spørger om hvorfor du ikke hare sagt noget, kan du tørt sige, at de jo ikke glædede sig synderligt på jeres vegne første gang, så følte ikke du havde behov for at dele det med dem denne her gang.Såkan de jo tage den til efteretning!!

Anmeld

4. oktober 2012

henh01

Jeg har stået i samme situation som dig - 3 gange..

Mine forældre blev ikke ret glade, da jeg blev gravid med nr 1 (forståeligt nok - jeg var kun 18 år og sammen med en fyr der behandlede mig værre end en hundelort på gaden)
2. gang var med min nuværende kæreste - min store pige var 5 år og mine forældre blev straks bekymret for at hun ville føle sig udenfor, at al opmærksomheden ville forsvinde fra hende osv.
-Der blev ikke vidst nogen interesse for graviditeten overhovedet. Men den dag i dag ville de absolut ikke kunne undvære nr 2

For ikke så længe siden sprang vi bomben med at nr 3 højst sandsynligt snart ville være på vej og den eneste kommentar min mor kom med var at det jo var så tidligt i forløbet så der kunne nå at ske meget endnu.. Hmmm.. tænkte vi. 14 dage efter fik jeg nævnt noget med at sommerferien næste år ville bruges i DK da vi ikke kunne flyve med den lille, hvortil hun spørger om jeg da stadig er gravid.. Ja sgu! Ellers havde vi da sagt at jeg havde mistet.

Jeg undrer mig meget over hendes reaktion, men samtidig så gider jeg på ingen måde lade det styre mig. Jeg tror somme tider de mødre har svært ved at acceptere at skulle slippe deres små pige - og selvom du føler dig ganske voksen så tror jeg ikke en mor synes sin datter på 22 år er SÅ voksen at hun behøver børn og det hele Ellers er det erkendelsen af at de bliver ældre de ikke kan lide..

Nå, det blev langt Jeg synes bare du skal springe bomben næste gang I er derhjemme. Stille og roligt, uden at vække for meget unødig opmærksomhed. Og så ellers bare se de an!

Anmeld

4. oktober 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Piger...........

Stod i lidt samme situation som dig, da jeg vidste mine forældre ikke ville springe mig om halsen, når jeg fortalte det, så jeg købte bogen "Til mit barnebarn" til begge mine forældre. Jeg pakkede begge bøger ind med scanningsbillede fra MD-scanning Og gav dem

Anmeld

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

celkt skriver:

hvorfor ikke bare lade være med at sige noget før de selv kommer og spørger?!? Og når de så spørger om hvorfor du ikke hare sagt noget, kan du tørt sige, at de jo ikke glædede sig synderligt på jeres vegne første gang, så følte ikke du havde behov for at dele det med dem denne her gang.Såkan de jo tage den til efteretning!!

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

Anonym skriver:

Piger...........

Er du sikker på, at de har de samme bekymringer og forbehold nu hvor de har oplevet hvor god en forældre du er? Måske de bliver glade og synes det er skønt at den ældste ikke skal være enebarn?

Håber de bliver glade og at I kan dele det denne gang

Anmeld

4. oktober 2012

Troldemommi

den med en storesøster trøje syntes jeg er god ellers kan du sende en sms

Monica

Anmeld

4. oktober 2012

Nadia&Daniel

Hvor gammel er Jeres barn?? Mere om barnet kan sige til mormor og morfar: "jeg skal være storesøster"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.