Nå, jeg har været til jdm. idag, hvor jeg er 40+2. Alt var som det skulle være, og lillebror blev skønnet til 3800-3900 g, så nu må han godt snart bevæge sig mod udgangen.
Jeg havde også selv på fornemmelsen, at han er en basse, for jeg synes godt nok, der er langt ned til mine tæer efterhånden!
Hun havde jo lovet at lave hindeløsning, hvis det var muligt. Jeg har stadig 2 cm. livmoderhals tilbage, men jeg var lige nøjagtig en finger åben, så hun kunne godt komme til at lave hindeløsningen. Det var selvfølgelig ikke rart, men så ubehageligt synes jeg slet ikke, det var.
Jeg synes dog ikke, at jeg kan mærke den store forskel - jo, lidt mere ubehag forneden, men bortset fra det, er det stadig den samme mens-agtige murren, som jeg har haft hele tiden. Ingen blod eller slim eller noget, så det har nok ikke virket!
Jeg forsøger dog, at se positivt på det, for der er trods alt sket lidt. Da jeg var til overtidsscanning osv. med Ida (41+3), var jeg helt lukket og stadig 3 cm. livmoderhals. Idag er jeg trods alt "kun" 40+2, så det er da bedre end sidst!
Hun gav mig en tid igen næste torsdag, hvor jeg så er 41+2, til endnu en hindeløsning - men det kunne da være dejligt at have født inden!
Ellers hedder det scanning, CTG osv. fredag d. 12. oktober for at tjekke, at alt er som det skal være. Jeg kan vælge at blive sat i gang den dag, men jeg satser på, at jeg kan holde mig på måtten to dage mere og vente til søndag, så lillebror får fødselsdag d. 14. oktober, som jeg hele tiden gerne har ville have!