Status på lillebror!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.980 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. oktober 2012

piadas

Nå, jeg har været til jdm. idag, hvor jeg er 40+2. Alt var som det skulle være, og lillebror blev skønnet til 3800-3900 g, så nu må han godt snart bevæge sig mod udgangen. Jeg havde også selv på fornemmelsen, at han er en basse, for jeg synes godt nok, der er langt ned til mine tæer efterhånden!

Hun havde jo lovet at lave hindeløsning, hvis det var muligt. Jeg har stadig 2 cm. livmoderhals tilbage, men jeg var lige nøjagtig en finger åben, så hun kunne godt komme til at lave hindeløsningen. Det var selvfølgelig ikke rart, men så ubehageligt synes jeg slet ikke, det var.

Jeg synes dog ikke, at jeg kan mærke den store forskel - jo, lidt mere ubehag forneden, men bortset fra det, er det stadig den samme mens-agtige murren, som jeg har haft hele tiden. Ingen blod eller slim eller noget, så det har nok ikke virket!

Jeg forsøger dog, at se positivt på det, for der er trods alt sket lidt. Da jeg var til overtidsscanning osv. med Ida (41+3), var jeg helt lukket og stadig 3 cm. livmoderhals. Idag er jeg trods alt "kun" 40+2, så det er da bedre end sidst!

Hun gav mig en tid igen næste torsdag, hvor jeg så er 41+2, til endnu en hindeløsning - men det kunne da være dejligt at have født inden!

Ellers hedder det scanning, CTG osv. fredag d. 12. oktober for at tjekke, at alt er som det skal være. Jeg kan vælge at blive sat i gang den dag, men jeg satser på, at jeg kan holde mig på måtten to dage mere og vente til søndag, så lillebror får fødselsdag d. 14. oktober, som jeg hele tiden gerne har ville have!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Kit

Skønt med en update. Det kunne da være sjovt, hvis han kom den 14. Altså hvis du kan holde spændingen ud ;-)

Anmeld

4. oktober 2012

PeruBaby

Åhhhh, på den ene side synes jeg bare at han skal ud NUUUU Han er jo klar, og her på siden er vi bare SÅÅÅ spændte på at se lækre bebsebilleder. Der er ikke noget bedre end en krøllet lille nybagt bebs

På den anden side kan jeg også godt huske at du er lidt af en tal-freak, men jeg kan faktisk ikke helt huske hvordan det hænger sammen. Er alle dine unger født d. 14, eller "mangler" i en fødselsdag d. 14? Eller hvordan var det nu lige det var??

Anmeld

4. oktober 2012

PeruBaby

Åhhhh, på den ene side synes jeg bare at han skal ud NUUUU Han er jo klar, og her på siden er vi bare SÅÅÅ spændte på at se lækre bebsebilleder. Der er ikke noget bedre end en krøllet lille nybagt bebs

På den anden side kan jeg også godt huske at du er lidt af en tal-freak, men jeg kan faktisk ikke helt huske hvordan det hænger sammen. Er alle dine unger født d. 14, eller "mangler" i en fødselsdag d. 14? Eller hvordan var det nu lige det var??

Anmeld

4. oktober 2012

piadas

Kit skriver:

Skønt med en update. Det kunne da være sjovt, hvis han kom den 14. Altså hvis du kan holde spændingen ud ;-)

Ja, jeg er lidt spændt på, om jeg kan lade være med at sige ja, hvis de spørger, om jeg vil sættes i gang d. 12...!

Anmeld

4. oktober 2012

piadas

PeruBaby skriver:

Jamen, jeg vil også have ham ud nuuu! Oliver og Zilan er også vildt utålmodige - måske fordi de ved hvad det går ud på nu, efter vi fik Ida! Hver morgen skælder de ud over, at jeg ikke har født, og hvis jeg ikke lige er hjemme, når Oliver kommer hjem fra skole, ringer han straks og spørger, om vi er på sygehuset!

På den anden side har jeg ikke noget imod at få det ekstra barsel, jeg jo får, jo længere tid jeg går over!

Plus vi mangler en fødselsdag d. 14.

Oliver er født d. 12., Zilan d. 13. og Ida d. 15!

Anmeld

4. oktober 2012

_-Kathrine-_

Ihhh... Kom nu ud lillebror!!
Venter meget spændt!!

Anmeld

5. oktober 2012

Lilje82

Hep hep hep lillebror - Jeg vil se baby billeder

Anmeld

5. oktober 2012

CA

Jamen det er jo lige før du kan regne med at føde til termin næste gang? Det går da fremad hver gang Fedt det lykkes at lave hinndeløsning. Er det begyndt at virke? Hvor meget livmoderhals har man egentlig til at starte med? 
Jeg tror ikke hn blir derinde til d. 14.! Hep hep lillebror!  

Anmeld

5. oktober 2012

piadas

Carina87 skriver:

Jamen det er jo lige før du kan regne med at føde til termin næste gang? Det går da fremad hver gang Fedt det lykkes at lave hinndeløsning. Er det begyndt at virke? Hvor meget livmoderhals har man egentlig til at starte med? 
Jeg tror ikke hn blir derinde til d. 14.! Hep hep lillebror!  

Jeg tror først, det er om ca. 10 børns tid, at jeg ville kunne regne med at føde til termin! Og det finder vi jo aldrig ud af, nu når det er slut nu!

Det virker ikke en skid - det skulle virke inden for 24 timer, og de er lige som gået nu... Mine plukveer er dog begyndt at trække mere nedaf, og det gør lidt mere ondt end før, men jeg har måske én hver 2-3. time, så det er jo ikke noget at skrive hjem om! Det hjalp heller ikke at æde ham ud, så nu funderer jeg over, hvad der skal være det næste!

Jeg løb 1 km. på løbebåndet for et par timer siden, men så droppede jeg det igen, for det kommer man altså til at svede af - og jeg sveder altså nok i forvejen!

Jeg tror, han bliver derinde til d. 14., men det bliver nu også hyggeligt, når vi skal skrige om kap den dag!

Man har 3 cm. livmoderhals fra starten, så der er trods alt røget 1 cm. Men jeg synes nu, jeg læser om mange, hvor livmoderhalsen nærmest er væk på dette tidspunkt og måske allerede er et par cm. åben. Og så langt er jeg jo slet ikke...men (de positive briller) jeg er jo stadig længere end jeg var på dette tidspunkt med Ida, så der er da et lille håb!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.