Er Rakel et pænt navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

177 hedder Rakel i danmark og og 292 hedder Rachel så der er ikke mange  og mange tak for svar allesammen og blev endelig ved og stemme og kommenter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Jeg har skrevet, det er "fint  nok", men egentlig synes jeg, det er smukt. Har bare lidt svært ved at forholde mig åbent til det, da det for mig er et meget jødisk navn. - Så jeg får straks billeder på nethinden af en pige i bibelsk tid  Noget pjat, men er bare svært at svare på, når man har så kraftige associationer!

Men helt klart et fint navn. Og det har sådan en "dannet" klang over sig, hvis du forstår, hvad jeg mener. Lidt klasse.

Anmeld

4. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg synes, Rachel er et fint navn, men jeg ville ikke selv give det til mine børn

Anmeld

4. oktober 2012

IngenKoPåIsen

Har stemt at det er fint, men at jeg tænker på årgang nul, og det kan jeg slet ikke magte! Sorry!

Anmeld

4. oktober 2012

Finemoar<3

Navnet ligger bestemt i toppen af grimme navne!!

Anmeld

4. oktober 2012

Lise

Jeg synes det er et rigtig pænt navn

At pigen fra årgang 0 hedder det, er vel underordnet? Ellers er hun da en intilligent pige, og det er da ikke det værste at blive sammenlignet med, hvis det nu er...

Hvis jeg fik en datter kunne jeg vel godt finde på at tage navnet i brug. Mine drenge har bibelske navne, så hvorfor ikke?

Mht. stavemåden, så synes jeg det i DK skal staves med K i midten i stedet for ch - står det med ch får jeg lyst til at udtale det på engelsk i stedet.

Anmeld

4. oktober 2012

MaLu8

Jeg synes ikke det er pænt. Det ville være flottere med ch i stedet for k, men det dur ikke helt i Danmark, synes jeg

Anmeld

4. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er Rakel et pænt navn? 

Ja meget, men jeg er jo også af en anden generation af jer andre, og så skal det indrømmes at jeg har en svaghed for gammeltestamentlige/jødiske navne, hvilket jo nok skyldes mine rødder 

Iøvrigt ville jeg stave det på den rigtige måde, nemlig Rachel 

Kærligst
Sussie 

Anmeld

4. oktober 2012

Pikku Myy

SussieThyssen skriver:

Ja meget, men jeg er jo også af en anden generation af jer andre, og så skal det indrømmes at jeg har en svaghed for gammeltestamentlige/jødiske navne, hvilket jo nok skyldes mine rødder 

Iøvrigt ville jeg stave det på den rigtige måde, nemlig Rachel 

Kærligst
Sussie 

Hvad mener du med at det er den "rigtige" stavemåde? Er det ikke "altid" blevet stavet med "k" i DK? Det er hvertfald den staveform der findes i den bibel jeg kender navnet fra...

Rachel med "ch" er vel den engelske (tyske?) måde at skrive det på...?

Anmeld

4. oktober 2012

SussieThyssen

Pikku Myy skriver:

Hvad mener du med at det er den "rigtige" stavemåde? Er det ikke "altid" blevet stavet med "k" i DK? Det er hvertfald den staveform der findes i den bibel jeg kender navnet fra...

Rachel med "ch" er vel den engelske (tyske?) måde at skrive det på...?

Selvfølgelig er der ikke nogen "rigtig" rigtig stavemåde, det kan vi da hurtigt blive enige om, men jo Rachel er den tyske/jødiske stavemåde. Men da den danske bibel er oversat fra den tyske, så er ch lavet om til k.
jeg synes bare det er flottere med ch, men det må folk jo selv om.
Det var bare et forslag  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.