Frk. Himmelblå skriver:
til dig!!
Ved du hvad, - du skal holde op med at tænke tænke tænke dig gul og blå, - du gør det så godt, du kan.
Du har været udsat for en traumatisk oplevelse, og du skal lige finde dig selv. Dine hormoner suser rundt i kroppen på dig, og dit hjerte deles midt over, når du tænker på de store børn derhjemme.
Det er OK. Det er ikke nemt. Det blev ikke, som I havde håbet mht. fødslen her. Men lykken skal nok indfinde sig, hvis bare du giver dig tid. Du skal selvfølgelig tænke på din lille datter og sætte hende højt, men du skal også tænke på dig selv. - Du er også nogens lille pige, og lige nu har du det ikke godt.
Bed om hjælp fra personalet. Du behøver ikke forklare dine til- og fravalg. Bare sig til.
Du er sej. Din krop er fantastisk - den har lige været presset 110% og samtidig skabt et lille nyt mennesker, og nu er den allerede i synlig bedring. - Husk at værdsætte den og at elske dig selv. - Det er jo dig, der giver liv. Fantastisk.

Åh hvor er det godt skrevet! DU er også nogens lille pige!
Pas på dig selv også! DU har været alvorlig syg, har født et barn alt for tidligt, du gør hvad du kan for hende - samtidig med du savner dine store børn.
Kan kun forestille mig hvor hårdt det må være!
Jeg er selv sygeplejerske - og har netop arbejdet med mødre som dig og deres præmature børn. Og for guds skyld tænk på dig selv også!
Når du så er kommet fysisk nogenlunde på toppen, så har du kræfterne til at arbejde på at komme psykisk ovenpå også - du får tilbudt psykolog hjælp fra hospitalet, håber jeg? Ellers så spørg ind til muligheden, og luk alle dine frustrationer ud til en psykolog.... Det gør virkelig gavn!
Når du engang er frisk nok til at forlade hospitalet så tag for guds skyld hjem indimellem og vær sammen med dine store børn! Lad evt far, mormor, farmor, moster, veninde være ved din lille nyfødte pige til hendes måltid - sådan så du har noget tid derhjemme. Netop til at være sammen med dine store børn, ikke til at vaske op, støvsuge osv!
Sender mange tanker og kan SAGTENS forstå du ikke altid "Orker" hende...