Er det synd hvis min søn bliver alene barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2012

HeidiØ

serinasmor skriver:

nej !

de 2 typer barndom er på nogle punkter meget forskellige og på andre meget ens

http://voresborn.dk/barn-3-8/psykologi-og-udviklin g/5715-styrk-dit-enebarn?Udvikling=

her har du en udemærket artikel om hvad man så gør og om valget mellem enebarn og søskende

tak for det link!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

Mettefpigen

Jeg synes ikk det er synd at være enebarn... Hvorfor skulle det være det??..

Anmeld

4. oktober 2012

Musen5

Mutti2B skriver:

Jeg er enebarn og har altid savnet en søskende. Ikke at jeg ikke har haft det godt for det har jeg. Men nøj hvor syntes jeg det var snyd at andre havde søskende og især når vi var på ferie. Det var altså lidt kedeligt ikke at have nogen at lege med. Nu som voksen er savnet endnu større. Jeg mistede min mor for 4 år siden så nu er der kun min far og jeg. Familien er pludselig blevet endnu mindre. Når min far engang også falder bort er jeg helt alene. Skræmmende tanke! Så jeg vil gøre alt for at min datter ikke skal være enebarn!

Lyder fuldstændig som mig bortset fra jeg mistede mig far og nu "kun" har min mor.

Tror oxo det er en stor årsag til at jeg har fået 4 børn. Jeg sys det var meget ensomt til tider at være enebarn

/Mette

Anmeld

4. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er ikke synd - det ville være mere synd at få et barn til, hvis overskuddet ikke er der. 

Det giver nogle udfordringer, som man skal være opmærksom på - barnet skal lære, at det ikke er i centrum for hele verden, og personligt ville jeg nok have svært ved ikke at lade alting handle om det ene barn, jeg havde. Man kan også sige, at der kan ligge et særligt pres på barnet om at "lykkes" på alle områder i livet - levere børnebørn, klare sig godt med uddannelse og job osv. osv. - men det er jo igen forældrenes opgave ikke at stille urealistiske forventninger. 

Jeg har været lærer for dejlige, sociale, rummelige enebørn og for totalt egoistiske og opmærksomhedskrævende, forkælede af slagsen - og som med så meget andet afhænger det i høj grad af forældrenes påvirkning, hvordan barnet udvikler sig. 

Min mand er enebarn og mistede sine forældre som hhv. 18- og 30-årig. Der følte han sig meget alene i verden - men der er jo ingen garanti for, at en søster eller bror havde gjort en stor forskel. 

Anmeld

4. oktober 2012

TeamRocket

Jeg havde ikke klaret mig som enebarn. mine søskende er guld værd. Og har altid været det. Næst efter mine børn, er min lillesøster det bedste der er sket for mig, selv om jeg kun var tre år husker jeg tydeligt da de kom hjem og præsenterede min bedste veninde for resten af livet

Anmeld

4. oktober 2012

Bshizzle

Jeg har en storebror der er 3 år ældre, og jeg har ELSKET at ha en bror som kunne hygge med og fortælle ting man ikke lige ellers ville dele. 

Selv min Bror ville savne at ha en søster, for han har haft meget gavn af mig. 

Ja vi hat haft vores kriser... Men jeg elsker min bror ligemeget hvad! 

Dem jeg Gik i skole med sim var ene barn, var misundelig over jeg havde en bror at dele livet med.

Selv nu når jeg er blevet Mor for..ehm.. Knap 7 år siden, da snakkede min dreng da om han ville ØNSKE at han havde en lillebror eller lillesøster! 

Og efter han så fik en lillebror, så vil han gerne ha flere søskende .. 

Men mit råd er... Følg dig/jeres hjerter, eneste der tæller 

Anmeld

4. oktober 2012

LilleLene

bvn skriver:

Min kæreste ønsker ikke have flere børn, og det tror jeg hellere ikke jeg har lyst til.
Så jeg vil høre om andres meninge om det er synd for hvis min søn bliver alene barnet?

Men vi elsker ham overalt på jorden og han får alt kærlighed af os.
Så vi har valgt at nyde med ham. og være sammen med ham.

Hvordan har de andre alene barn det? Når i bliver større?
Men min søn er 4 mdr og den 1 nov skal han starte på vuggestue så der er han sammen med de andre børn.

Da vi begge to er glad for vores arbejde. og jeg har alvorlig sygdom som jeg skal tage hensyn til. så derfor vil vi bare nyde med vores elskede søn.

nu har jeg en veninde der er enebarn, og hun har altid savnet søskene

Jeg har en storebror og storesøster og elsker dem over alt på jorden og har altid haft glæde af dem

min storesøster er min bedste veninde, selvom der er 4 års forskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.