Min kæreste er enebarn og jeg er fra en søskendeflok på 3. Min søster og jeg har haft meget glæde af hinanden. Indtil hun som 13 årig valgte stoffernes vej. Min lillebror er næsten 5 år yngre end mig. Og vi slogs meget som små men idag har vi et super forhold til hinanden.
Min kæreste har haft en god opvækst. Somhan siger han ved ikke bedre da han aldrig har haft nogen søskende. Men han må indrømme at nuhvor hans mor er fyldt 60 tænker han tit at når hun går bort har han ikke en søskende at dele sorgen med. Og det synes han er hårdt.
Jeg vil ikke sige det er synd at dit barn bliver enebarn. Men tror der nemt følger med at de kan blive lidt egoistiske fordi de netop har forældrenes fulde opmærksomhed. Min kæreste er egoistisk. Men han er da stadig et super dejligt menneske. Men på nogen punkter forstår han ikke at han er alt for egoistisk.
Men jeg synes bare at det er jer selv der skal afgøre hvad i mener er bedst for jeres lille familie. I skal jo ikke få en mere engang hvis det ikke er det i føler for.det ville jo være ret dumt synes jeg.
Og nu behøver man jo altså ikke have flere søskende for at være lykkelig.men jeg er glad for at jeg har haft mine søskende.
Anmeld