pædagogudd. praktik/løn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

LilleLene

xoxotasha skriver:

Jeg får 11.000 alt i alt med su lån.

Det får man når man er forsørger og bor med en anden SU-modtager. Hvis man vælger at tage SU-lån selvfølgelig.

nåårh okay

for kunne ikke forstå at praktikken ville give mindre, men selvfølgelig når du får så meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Zelinasmor

LilleLene skriver:

nåårh okay

for kunne ikke forstå at praktikken ville give mindre, men selvfølgelig når du får så meget

Uanset hvad får man da mere end 7500 udbetalt i su + lån når man er forsørger. Også selvom man ikke bor med en SU modtager. 

Jeg fik 7600 udbetalt da jeg boede alene og ingen børn havde. Og jeg får endda mindre end det når jeg kommer i lønnet praktik. Det kan mit budget bare ikke holde til. 

Anmeld

4. oktober 2012

LilleLene

xoxotasha skriver:

Uanset hvad får man da mere end 7500 udbetalt i su + lån når man er forsørger. Også selvom man ikke bor med en SU modtager. 

Jeg fik 7600 udbetalt da jeg boede alene og ingen børn havde. Og jeg får endda mindre end det når jeg kommer i lønnet praktik. Det kan mit budget bare ikke holde til. 

inden jeg var færdig fik jeg 4900 udbetalt

Anmeld

4. oktober 2012

raca

LilleChelle skriver:

Som de andre siger, så ja - de 10.000 er før skat. 

Og når man nu ved at man vil gå ned i indtægt, må man jo spare op de andre måneder. 

du er lidt sjov.. håber det er en joke.. ja man må sparre sammen.. men hvordan sparre man på 6 mdr ca 1000kr sammen når man er på su? og har børn.

Anmeld

5. oktober 2012

LilleChelle

raca skriver:

du er lidt sjov.. håber det er en joke.. ja man må sparre sammen.. men hvordan sparre man på 6 mdr ca 1000kr sammen når man er på su? og har børn.

Nej, jeg laver ikke sjov. 

- Man må spare op, hvis ikke man kan holde til at gå ned i indtægt. 

Som enlig forsørger kan du få:

5662 kr. i SU

5662 kr. i supplerende SU til enlige forsørgere

2897 kr. i SU lån

1450 kr. i supplerende SU lån. 

Hvis man har et månedligt fradrag på 4000 kr. og en trækprocent på 37%, vil SU'en + supplerende SU til enlige forsørgere give 8614 kr. udbetalt + 2897 kr. + 1450 kr. til sammen vil alt dette give: 12961.  

Med 10000 kr. før skat vil man med samme fradrag og trækprocent have udbetalt 7780 kr. hver måned i 6 måneder + man kan søge kommunen om ekstraordinært børnetilskud + man får udbetalt børnefamilieydelse som hidtil. 

Har man ikke som enlig råd til at ligge 1500 kr. til side om måneden af de næsten 13000 kr. man kan få fra SU styrelsen, så har man ganske enkelt sat sig for hårdt i det. 

Anmeld

5. oktober 2012

raca

LilleChelle skriver:

Nej, jeg laver ikke sjov. 

- Man må spare op, hvis ikke man kan holde til at gå ned i indtægt. 

Som enlig forsørger kan du få:

5662 kr. i SU

5662 kr. i supplerende SU til enlige forsørgere

2897 kr. i SU lån

1450 kr. i supplerende SU lån. 

Hvis man har et månedligt fradrag på 4000 kr. og en trækprocent på 37%, vil SU'en + supplerende SU til enlige forsørgere give 8614 kr. udbetalt + 2897 kr. + 1450 kr. til sammen vil alt dette give: 12961.  

Med 10000 kr. før skat vil man med samme fradrag og trækprocent have udbetalt 7780 kr. hver måned i 6 måneder + man kan søge kommunen om ekstraordinært børnetilskud + man får udbetalt børnefamilieydelse som hidtil. 

Har man ikke som enlig råd til at ligge 1500 kr. til side om måneden af de næsten 13000 kr. man kan få fra SU styrelsen, så har man ganske enkelt sat sig for hårdt i det. 

jammen hun er ikke enlig forsøger de er 2 på su.. .

også ryger den der dobbelte su vel? 

og ved du om hun har su lån.. dem der ikke har går nemlig også ned i løn. når man starter i praktik, samtidigt med man midster mugligheden for at arbejde ved siden af, da man ikke har tiden til det.

så man er faktisk forholdsvis ringe stillet når man bliver sendt i praktik med løn, da lønnen er ringe.. 10000kr for 32,5 time pr uge er jo til og grine over..

jeg kender ikke reglerne for su med børn hvis partnen er på su, eller ikke er der.

jeg ved bare jeg har 4600 udbetalt pr mdr.. så ja jeg her haft en lille lønopgang...

Anmeld

5. oktober 2012

LilleChelle

jammen hun er ikke enlig forsøger de er 2 på su.. .

også ryger den der dobbelte su vel? 

og ved du om hun har su lån.. dem der ikke har går nemlig også ned i løn. når man starter i praktik, samtidigt med man midster mugligheden for at arbejde ved siden af, da man ikke har tiden til det.

så man er faktisk forholdsvis ringe stillet når man bliver sendt i praktik med løn, da lønnen er ringe.. 10000kr for 32,5 time pr uge er jo til og grine over..

jeg kender ikke reglerne for su med børn hvis partnen er på su, eller ikke er der.

jeg ved bare jeg har 4600 udbetalt pr mdr.. så ja jeg her haft en lille lønopgang...

Jeg gik blot ud fra at hun var enlig, når der stod i hendes profil at hun boede sammen med sin datter og var single. 

- Men nu når jeg lige læser tråden igen, kan jeg godt se at hun skriver hun får x antal kr. udbetalt når hun bor sammen med anden SU modtager. 

Anmeld

5. oktober 2012

DLM

Det er rigtigt at det er før skat jeg får 7200 udbetalt i 2 praktik, og så skal man lige huske at den første måned man starter i praktik er uden indtægt.

jeg fik meldingen at jeg måtte spare op til den måned og generelt til praktikken.

Anmeld

5. oktober 2012

mpr

xoxotasha skriver:

Hejsa!

Jeg sidder inde på UG og læser hvordan økonomi hænger sammen i forhold til pædagog uddannelsen. Jeg er kommet ind til februar og skal derfor have SU i skole perioderne. 

MEN. Der står så at man får løn i de 2 praktikperioder der er. Lønnen er ca. 10.000 står der så. Er det FØR skat?? For så er lønnen altså lavere end hvad jeg får i su+lån, hvilket vil resultere i at jeg ikke kan sidde i en lejlighed jeg gør. 

Hvad fik i der studerede til pædagog i praktikløn???

Ja det er før skat Og mener ikke man får tillæg oven i elev lønnen så er det kun penge fra kommunen. Min kæreste er i den praktik nu og han får cirka 7000 tusind om måneden

Anmeld

6. oktober 2012

Zelinasmor

LilleLene skriver:

inden jeg var færdig fik jeg 4900 udbetalt

Selvom du havde barn? Og uden su lån? For har du børn får du ca. 7000 udbetalt i ren su uden lån.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.