xoxotasha skriver:
Hejsa!
Jeg sidder inde på UG og læser hvordan økonomi hænger sammen i forhold til pædagog uddannelsen. Jeg er kommet ind til februar og skal derfor have SU i skole perioderne. 
MEN. Der står så at man får løn i de 2 praktikperioder der er. Lønnen er ca. 10.000 står der så. Er det FØR skat?? For så er lønnen altså lavere end hvad jeg får i su+lån, hvilket vil resultere i at jeg ikke kan sidde i en lejlighed jeg gør. 
Hvad fik i der studerede til pædagog i praktikløn???
ja beløbet er før skat, og ja så får man mindre i løn udbetalt men så husk at det halve år du er i praktik tæller timer for fagforeningen så når man er færdig kan få penge der fra.
skal selv i min sidste praktik til februar og hvis man spænder livremmen lidt ind kan det godt lade sig gøre.
jeg får lige nu su+lån+forsørgerlån hvilket vil sige en udbetaling på 9300 pr md.
og i min praktik vil jeg få 7300 udbetalt. men så er det også 6 mdr uden stigning i ens gæld.
ved der er nogle fra min klasse der har en ordning med banken at de under deres praktik låner det de mangler og så først afdrager når de er færdig uddannet
Anmeld