pædagogudd. praktik/løn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.662 visninger
34 svar
1 synes godt om
3. oktober 2012

Zelinasmor

Hejsa!

Jeg sidder inde på UG og læser hvordan økonomi hænger sammen i forhold til pædagog uddannelsen. Jeg er kommet ind til februar og skal derfor have SU i skole perioderne. 

MEN. Der står så at man får løn i de 2 praktikperioder der er. Lønnen er ca. 10.000 står der så. Er det FØR skat?? For så er lønnen altså lavere end hvad jeg får i su+lån, hvilket vil resultere i at jeg ikke kan sidde i en lejlighed jeg gør. 

Hvad fik i der studerede til pædagog i praktikløn???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
xoxotasha skriver:

Hejsa!

Jeg sidder inde på UG og læser hvordan økonomi hænger sammen i forhold til pædagog uddannelsen. Jeg er kommet ind til februar og skal derfor have SU i skole perioderne. 

MEN. Der står så at man får løn i de 2 praktikperioder der er. Lønnen er ca. 10.000 står der så. Er det FØR skat?? For så er lønnen altså lavere end hvad jeg får i su+lån, hvilket vil resultere i at jeg ikke kan sidde i en lejlighed jeg gør. 

Hvad fik i der studerede til pædagog i praktikløn???

ja beløbet er før skat, og ja så får man mindre i løn udbetalt men så husk at det halve år du er i praktik tæller timer for fagforeningen så når man er færdig kan få penge der fra.
skal selv i min sidste praktik til februar og hvis man spænder livremmen lidt ind kan det godt lade sig gøre.
jeg får lige nu su+lån+forsørgerlån hvilket vil sige en udbetaling på 9300 pr md.
og i min praktik vil jeg få 7300 udbetalt. men så er det også 6 mdr uden stigning i ens gæld.
ved der er nogle fra min klasse der har en ordning med banken at de under deres praktik låner det de mangler og så først afdrager når de er færdig uddannet

Anmeld

3. oktober 2012

Tip!

Jeg er i min første lønned praktik nu, jeg har 7100 udbetalt.. Ikke meget, men klare den. Det er kun er halvt år.. 

Anmeld

3. oktober 2012

LilleChelle

Som de andre siger, så ja - de 10.000 er før skat. 

Og når man nu ved at man vil gå ned i indtægt, må man jo spare op de andre måneder. 

Anmeld

3. oktober 2012

Zelinasmor

Jeg har bare ikke til at kunne spare penge op de andre måneder indtil. De fleste af mine udgifter kan der ikke ændres på. Og vil ikke flytte fordi jeg skal i lønnet praktik. 

Er det ikke muligt at søge om SU i praktik perioden i stedet? 

For jeg kan da sagtens se fordelen for folk der ikke har børn. De får det samme som de gjorde i SU bare uden nogen lån. Men det gælder jo ikke os andre.

Jeg kan ikke undvære 2-3000 i indtægt 

Anmeld

3. oktober 2012

Tip!

xoxotasha skriver:

Jeg har bare ikke til at kunne spare penge op de andre måneder indtil. De fleste af mine udgifter kan der ikke ændres på. Og vil ikke flytte fordi jeg skal i lønnet praktik. 

Er det ikke muligt at søge om SU i praktik perioden i stedet? 

For jeg kan da sagtens se fordelen for folk der ikke har børn. De får det samme som de gjorde i SU bare uden nogen lån. Men det gælder jo ikke os andre.

Jeg kan ikke undvære 2-3000 i indtægt 

Man kan ikke få su i de lønnede praktikker.. Sådan er vilkåren for at være studerende...

Hvis du er enlig forsørger, så kan du få et tilskud på 1600 hver 3 måned, når du er i praktik.. det er alligevel 500 kr om måneden...

Anmeld

3. oktober 2012

Annette A

Jeg blev færdiguddannet i år som pædagog, men hele vejen under uddannelsen var det noget der blev kæmpet hårdt for at ændre på, det med at den lønnet praktik burde være SU berettiget. En i min klasse måtte også droppe ud, da hun havde tre børn og ikke kunne få det til at hænge sammen.

Men kan høre at det ikke er blevet ændret. En anden af grundene er jo også at man helst skal betragtes som studerende i sin praktik og det fungerer dermed bedst når man modtager SU. Men har da heller ikke hørt at det er blevet ændret, så det har åbenbart lange eller ingen udsigter.

Håber du finder en løsning..

Anmeld

3. oktober 2012

Miia90

er det pga du skal starte på ?

Anmeld

3. oktober 2012

Zelinasmor

Miia90 skriver:

er det pga du skal starte på ?

Jeg skal starte på UC Syd. Er der ikke kun to? Den du skal have HF for (den jeg er kommet ind på) og den hvor man bliver assistent først (gennem sosu?)

Anmeld

3. oktober 2012

Zelinasmor

Kellie skriver:

Jeg blev færdiguddannet i år som pædagog, men hele vejen under uddannelsen var det noget der blev kæmpet hårdt for at ændre på, det med at den lønnet praktik burde være SU berettiget. En i min klasse måtte også droppe ud, da hun havde tre børn og ikke kunne få det til at hænge sammen.

Men kan høre at det ikke er blevet ændret. En anden af grundene er jo også at man helst skal betragtes som studerende i sin praktik og det fungerer dermed bedst når man modtager SU. Men har da heller ikke hørt at det er blevet ændret, så det har åbenbart lange eller ingen udsigter.

Håber du finder en løsning..

Det er simpelthen ærgeligt at det skal være grund til at man ikke kan få det til at løbe rundt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.