pædagogudd. praktik/løn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

Miia90

xoxotasha skriver:

Jeg skal starte på UC Syd. Er der ikke kun to? Den du skal have HF for (den jeg er kommet ind på) og den hvor man bliver assistent først (gennem sosu?)

den på sosu tager 3,5 år, ved ikk hvad forskellen er på de to uddannelser 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

serinasmor

xoxotasha skriver:

Det er simpelthen ærgeligt at det skal være grund til at man ikke kan få det til at løbe rundt 

Hmm ... prøv at se om der ikk er nogle stipendier man kan søge ...det er jo ingen garanti men kan være en hjælp

Anmeld

4. oktober 2012

Zelinasmor

serinasmor skriver:

Hmm ... prøv at se om der ikk er nogle stipendier man kan søge ...det er jo ingen garanti men kan være en hjælp

Det vil jeg prøve. 

Anmeld

4. oktober 2012

Zelinasmor

Miia90 skriver:

den på sosu tager 3,5 år, ved ikk hvad forskellen er på de to uddannelser 

Jeg har en veninde der tager på SOSU. Men det er kun pædagogisk assistent uddannelsen. Hvis du skal hele vejen som pædagog tager det meget længere tid på sosu, da du først skal have hjælper uddannelsen og så assistent uddannelsen før du kan komme videre på pædagogen. Rodet, men håber du forstår hvad jeg mener 

Anmeld

4. oktober 2012

Miia90

xoxotasha skriver:

Jeg har en veninde der tager på SOSU. Men det er kun pædagogisk assistent uddannelsen. Hvis du skal hele vejen som pædagog tager det meget længere tid på sosu, da du først skal have hjælper uddannelsen og så assistent uddannelsen før du kan komme videre på pædagogen. Rodet, men håber du forstår hvad jeg mener 

jeg har hjælperen. men kan godt kommer på pga  

Anmeld

4. oktober 2012

Zelinasmor

Miia90 skriver:

jeg har hjælperen. men kan godt kommer på pga  

Hvordan det? For min søster er hjælper og hun siger at hun ikke kan. 

Anmeld

4. oktober 2012

Miia90

xoxotasha skriver:

Hvordan det? For min søster er hjælper og hun siger at hun ikke kan. 

man skal bare have grundforløbet  

Anmeld

4. oktober 2012

LilleLene

xoxotasha skriver:

Hejsa!

Jeg sidder inde på UG og læser hvordan økonomi hænger sammen i forhold til pædagog uddannelsen. Jeg er kommet ind til februar og skal derfor have SU i skole perioderne. 

MEN. Der står så at man får løn i de 2 praktikperioder der er. Lønnen er ca. 10.000 står der så. Er det FØR skat?? For så er lønnen altså lavere end hvad jeg får i su+lån, hvilket vil resultere i at jeg ikke kan sidde i en lejlighed jeg gør. 

Hvad fik i der studerede til pædagog i praktikløn???

hvad får du da i su ? undsyld jeg spørger

Anmeld

4. oktober 2012

Zelinasmor

Miia90 skriver:

man skal bare have grundforløbet  

Det har hun også. Har en veninde der går på SOSU i esbjerg. Og hun siger man kun kan komme ind på PAU med grundforløbet. Underligt. Men det er også ligemeget 

Anmeld

4. oktober 2012

Zelinasmor

LilleLene skriver:

hvad får du da i su ? undsyld jeg spørger

Jeg får 11.000 alt i alt med su lån.

Det får man når man er forsørger og bor med en anden SU-modtager. Hvis man vælger at tage SU-lån selvfølgelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.