Ekstra scanning pga stor mave..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

simone_jacobsen

LHS skriver:

Min læge fortalte mig, at livmoderen som "fingerregel" skal være lige så lang som det antal uger du er henne? Altså i uge 25 skal livmoderen ca. være 25 cm. Ved ikke om det kunne være derfor at du er sendt til ekstrascanning. Men skønt at de holder øje med dig også får du lige et ekstra kig til den lille

Min læge fortalte mig, at livmoderen som "fingerregel" skal være lige så lang som det antal uger du er henne? Altså i uge 25 skal livmoderen ca. være 25 cm. Ved ikke om det kunne være derfor at du er sendt til ekstrascanning. Men skønt at de holder øje med dig også får du lige et ekstra kig til den lille

Min livmoder var, i onsdags, 30 cm. Det er rigtig dejligt at de holder øje og skøøønt, at man lige kan få et ekstra kig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

simone_jacobsen

Jibbe skriver:

Der skal mere til før man ikke kan føde vaginalt. Hvis bækkenet er smalt eller lign.
Jeg er lille, 157 cm og fødte uden problemer en dreng på 4410 g og 58 cm. Ingen bristninger eller noget hvorimod jeg fødte en dreng på 3510 g hvor jeg bristede meget. Din krop kan mere end du tror
Så det er altså (for det meste) ikke størrelsen.

Jeg skal til samtale på fødegangen på et senere tidspunkt, netop fordi jeg er bekymret for, at jeg ikke kan føde vaginalt. Er skæv i bækkenet så er vildt urolig for hvad det kan få af betydning ?!

Anmeld

8. oktober 2012

simone_jacobsen

Frøken J. skriver:

Jeg fødte en lækker pige på 4300 gram, og må indrømme jeg synes den der panik for at føde 4 kg+ børn er noget pjat, med mindre man har et meget smalt bækken eller lignende. Jeg havde en fantastisk drømmefødsel uden smertelindring trods hendes vægt, så vær du ikke bekymret for lige dét. Det er fint at være forberedt.. mit svar er måske også farvet af alle de dumme kommentarer jeg har fået om "Hooooold da op en basse, og WOW, det er jo et barn, ikke en baby". I dag er hun lige præcis normalvægtig trods høj fødselsvægt. Så med mindre du er bygget specielt, er der ingen grund til at være angst. Vil mere sige det er hovedomfanget der er afgørende..

Altså ikke for at latterliggøre din angst Har nok bare nået grænsen

Dejligt med et positivt indlæg om store babyer
Da min kæreste blev født havde han et KÆMPE hoved, så det bekymrer mig da lidt, hvor vægten er lidt mindre bekymrende. Men tænker da at de fortæller på sygehuset hvis det syner umuligt, at føde ham vaginalt

Anmeld

8. oktober 2012

simone_jacobsen

Fru Skovrup skriver:

Da jeg ventede min søn, synes jordemoderen at maven var ALT for stor, så jeg kom til skanning 1 gang om ugen for at se hvorfor, maven var så stor, fordi der var for meget fostervand, som heldigvis udlignede sig som jeg kom tættere på termin.

Fødte en fantastisk lille dreng 42+0 på 4500g uden komplikationer.

Men er glad for de er opmærksom på det, da det jo kan være noget andet der ligger til grund for en stor mave.

Uhh det ville da være hyggeligt, at blive scannet hver uge
Glæder mig til at få afklaret om der er en eller to, om jam bare har meget plads og der er for meget fostervand eller andet..

Anmeld

8. oktober 2012

simone_jacobsen

Lahn11 skriver:

Vil lige betolige dig lidt  

min livmor måler 28 cm. Og er i uge 23.. Jeg har arvet fra mon mor, som havde det fra hendes mor osv. At have næsten dobbel så meget fodtervand i livmoderen som normalt, det er der intet galt i, det eneste det gør, er at fødslen faktisk bliver nemmere at gennemføre, dog kan det give en svær gravitet i slutningen, da maven selvf. Bliver "lidt" større, og der er større sandsynlighed for bækkenløsning .. 

Men er absolut en stor fordel ved fødslen..  

Jeg har netop hørt at det kan være en mere besværlig fødsel hvis der er for meget fostervand, pga. barnet har svære ved at ligge hovedet på plads Men det må tiden jo vise

Anmeld

8. oktober 2012

simone_jacobsen

henh01 skriver:

hejsa.

Jeg har også selv fået store børn, 2 på 4200 g. Begge fødsler er endt i komplikationer så jeg håber jeg næste gang kan blive fulgt sådan jeg sikre mig at gøre alt for at barnet ikke kommer op i den str orden. Hvis det viser sig at være en basse igen, må jeg overveje et ks, da begge mine fødsler nær havde endt i aks.

Hvornår skal du scannes?

Øv at begge dine fødsler er endt skidt..

Jeg skal scannes onsdag, så der skal der nok komme en opdatering

Anmeld

8. oktober 2012

simone_jacobsen

BabyHL skriver:

Det er nok ikke lige det du har lyst til at høre, men jeg endte med at få akut kejsersnit.. Men det var der flere grunde til.. Selvom han var så stor, mente de godt jeg kunne have født ham vaginalt. 

Jeg havde ligget med veer i 20 timer, men kunne kun åbne mig 5 cm åbenbart. Når vandet går først, skal barnet være født senest et døgn efter, og derfor besluttede de at lave akut kejsersnit .. 

Hvor meget større er din baby?

Jeg er glas for at høre alle slags historier for det kan have betydning for hvilken fødsel jeg vælger..

al først scannes på onsdag så vi ved endnu ikke om der er en eller to, om han er stor eller om der bare er meget plads eller for meget fostervand?!
Men opdatering følger så snart vi ved besked

Anmeld

8. oktober 2012

Frøken J.

simone_jacobsen skriver:

Dejligt med et positivt indlæg om store babyer
Da min kæreste blev født havde han et KÆMPE hoved, så det bekymrer mig da lidt, hvor vægten er lidt mindre bekymrende. Men tænker da at de fortæller på sygehuset hvis det syner umuligt, at føde ham vaginalt

Rose havde også et større hovedomfang end normalt, og ja, jeg bristede lidt, men ikke mere end så mange andre, og jeg kunne slet ikke mærke det skete, og havde ikke gener efterfølgende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.