Ekstra scanning pga stor mave..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.032 visninger
27 svar
0 synes godt om
3. oktober 2012

simone_jacobsen

Hej Piger.

Jeg er i dag 25+4 og har i dag været til tjek hos lægen. Da mange har kommenteret på størrelsen af min mave, spørger jeg liiige lægen om jeg er stor. Han siger at jeg er stor, faktisk en del stor. Han henviser mig derfor til en ekstra scanning for at vi kan være sikre på, at der kun er en basse derinde. Lægen mente at alternativet var en stor dreng!!

Da jeg var hos jordmor for små 4 uger siden, målet min livmoder til navlen, i dag ved lægen var den næsten oppe ved brysterne og målte 30 cm.

Ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg - måske lidt en blanding af opdate og undersøge om der er andre der har prøvet dette, og i så fald hvad udfaldet var

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

Team Putte

simone_jacobsen skriver:

Hej Piger.

Jeg er i dag 25+4 og har i dag været til tjek hos lægen. Da mange har kommenteret på størrelsen af min mave, spørger jeg liiige lægen om jeg er stor. Han siger at jeg er stor, faktisk en del stor. Han henviser mig derfor til en ekstra scanning for at vi kan være sikre på, at der kun er en basse derinde. Lægen mente at alternativet var en stor dreng!!

Da jeg var hos jordmor for små 4 uger siden, målet min livmoder til navlen, i dag ved lægen var den næsten oppe ved brysterne og målte 30 cm.

Ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg - måske lidt en blanding af opdate og undersøge om der er andre der har prøvet dette, og i så fald hvad udfaldet var

Det kan oz være meget fostervand der gør det

Anmeld

3. oktober 2012

klmf

Synes det er rigtig fint at få en kontrolskanning. Skal selv til en, men det er pga. min egen overvægt, det udløser en vækstskanning, så de holder øje med barnet.

Det kan jo være mange ting, der kan give ekstra stor livmoder, bl.a. meget fostervand, så det er godt lige at få set hvad der foregår derinde

Giv lige en opdate!

Anmeld

3. oktober 2012

simone_jacobsen

lotchen skriver:

Synes det er rigtig fint at få en kontrolskanning. Skal selv til en, men det er pga. min egen overvægt, det udløser en vækstskanning, så de holder øje med barnet.

Det kan jo være mange ting, der kan give ekstra stor livmoder, bl.a. meget fostervand, så det er godt lige at få set hvad der foregår derinde

Giv lige en opdate!

Er selv en lidt stor pige, men al min vægt forøgelse, hvilket på nuværende tidspunkt er knap 4kg, sidder direkte på maven. Når jeg kigger på andre som er 5-7 uger længere henne end mig, kan man ikke se forskel..

Jeg har endnu ikke fået en tid til scanning, men håber den lander i postkassen sidst på ugen..
Og så skal i nok få en update når jeg er blevet scannet..

Anmeld

3. oktober 2012

Snehund

Hekd og lykke med scanningen!

Håber alt er vel derinde og at du ikke er for besværet af den store mave.

Anmeld

3. oktober 2012

Tøs85

Det lyder også som en stor mave.. Nok meget godt med den scanning.. Min mave målte 22 cm i uge 25+2 til lægeundersøgelsen.. Og det var vist meget normalt..

Anmeld

3. oktober 2012

BabyHL

simone_jacobsen skriver:

Hej Piger.

Jeg var godt nok lidt længere henne, men min mave var også større end normalt. Ekstrascanningen viste at min dreng var 25% større end gennemsnittet. 4 uger før min termin fik jeg endnu en scanning hvor han var 17% større end gennemsnittet. Ved fødslen vejede han 4435 gram

Anmeld

8. oktober 2012

simone_jacobsen

BabyHL skriver:

Jeg var godt nok lidt længere henne, men min mave var også større end normalt. Ekstrascanningen viste at min dreng var 25% større end gennemsnittet. 4 uger før min termin fik jeg endnu en scanning hvor han var 17% større end gennemsnittet. Ved fødslen vejede han 4435 gram

Nu har jeg gået og tænkt lidt over dit indlæg. 17% større ved fødslen - fødte du så normalt og var det det, du blev rådet til af lægen? Er virkelig bekymret for, at bassen er en stor dreng så det derfor vil blive svært, at føde vaginalt?!

Anmeld

8. oktober 2012

MissTas

simone_jacobsen skriver:

Hej Piger.

jeg har prøvet det samme jeg havde også ufattelig stor mave og allerede i uge 8 kunne man se at jeg var gravid .. jeg blev også sendt til ekstra scanninger og der viste det sig at jeg havde lidt for meget fostervand.. derfor var jeg til lidt ekstra scanninger hen af vejen, da det kan betyde, at barnet ikke kan synke ordentligt og noget med dets nyre/urnveje. Her var der heldigvis intet galt. Jeg havde bare lidt ekstra fostervand

Anmeld

8. oktober 2012

Miss BananaHammock

Var igennem det samme - men da jeg kom til JM og scanning sagde de at jeg ikke var større end gennemsnittet og at alt var super fint. Jeg tror desværre at min læge overreagerede... MEN det var rart at blive tjekket også fik jeg en lille gratis 4d scanning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.