Vidunderligeunger skriver:
Hej Piwer.
Jeg har været så heldig at få en ret god plads på ventelisten til sygeplejeudd. til januar! Normalt søger man jo ind i marts og kommer så ind enten august eller januar. Har længe spekuleret på om det skulle være pædagog eller sygeplejerske, nu tager jeg et valg og springer ud i det! er mega nervøs, for en af grundende til jeg ikke har "turde" satse på sygepl. er bl.a. at jeg tvivler på mine egne evner... men det skal ikke stoppe mig i at følge drømmen!
Jeg mangler matematik på b-niveau, men prøver alligevel at søge ind. Søger ind via kvote to, så det er erfaringen og den motiverede ansøgning der tæller 
Men jeg vil gerne høre mere om uddannelsen. hvordan synes DU det er at være studerende til netop dette fag?
Er du bekymret for fremtiden?
Er niveauet højt?
Er der meget hjemmestudie?
Hvor lange er dine dage? start/slut..
og så gode fif til den motiverede ansøgnin.
på forhånd tak - jeg glæder mig til at læse og skrive med jer om det 
knus en forhåbentlig kommende sygeplejerske
Jamen det er en helt igennem skøn udd. Men arbejdsbyrden kommer meget an på hvor i landet du søger..
Jeg er halvvejs her i november og bliver ofte bekræftet i at jeg har valgt rigtigt.
Praktik perioderne er skønne og man lærer en del men arbejdsbyrden er også større og dagene bliver hurtigt lange (men det er det hele værd)
Skole perioderne er mere overkommelige. En del at læse hjemme men dagene er ikke så lange.
Jeg er pt i praktik i hjemmeplejen og jeg ELSKER det, det er SÅ meget mig.
På sigt vil je gerne arbejde med sundhedsfremme/sygdoms forebyggelse, det endelige mål er egentlig sundhedsplejerske men et så glad for hjemmeplejen at jeg godt kunne forestille mig at søge arbejde det når jeg er færdig.
Mht til job er det jo svært at sige hvordan fremtiden kommer til at se ud...
Er det andet du vil vide?