kom med jeres erfaringer vdr. sygeplejeudd :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.642 visninger
31 svar
0 synes godt om
3. oktober 2012

Vidunderligeunger

Hej Piwer.

Jeg har været så heldig at få en ret god plads på ventelisten til sygeplejeudd. til januar! Normalt søger man jo ind i marts og kommer så ind enten august eller januar. Har længe spekuleret på om det skulle være pædagog eller sygeplejerske, nu tager jeg et valg og springer ud i det! er mega nervøs, for en af grundende til jeg ikke har "turde" satse på sygepl. er bl.a. at jeg tvivler på mine egne evner... men det skal ikke stoppe mig i at følge drømmen! 

Jeg mangler matematik på b-niveau, men prøver alligevel at søge ind. Søger ind via kvote to, så det er erfaringen og den motiverede ansøgning der tæller

Men jeg vil gerne høre mere om uddannelsen. hvordan synes DU det er at være studerende til netop dette fag?

Er du bekymret for fremtiden?

Er niveauet højt?  

Er der meget hjemmestudie?

Hvor lange er dine dage? start/slut..

og så gode fif til den motiverede ansøgnin.

på forhånd tak - jeg glæder mig til at læse og skrive med jer om det

knus en forhåbentlig kommende sygeplejerske  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

serinasmor

Vidunderligeunger skriver:

Hej Piwer.

Jeg har været så heldig at få en ret god plads på ventelisten til sygeplejeudd. til januar! Normalt søger man jo ind i marts og kommer så ind enten august eller januar. Har længe spekuleret på om det skulle være pædagog eller sygeplejerske, nu tager jeg et valg og springer ud i det! er mega nervøs, for en af grundende til jeg ikke har "turde" satse på sygepl. er bl.a. at jeg tvivler på mine egne evner... men det skal ikke stoppe mig i at følge drømmen! 

Jeg mangler matematik på b-niveau, men prøver alligevel at søge ind. Søger ind via kvote to, så det er erfaringen og den motiverede ansøgning der tæller

Men jeg vil gerne høre mere om uddannelsen. hvordan synes DU det er at være studerende til netop dette fag?

Er niveauet højt?  

ehm .. ikke for at være træls ... men hvis du mangler et fag kommer du ikke i betragtning med mindre du har bevis på at du er igang med at tage det fag og snart bliver færdig ..

hvis du mangler et fag ryger du bare direkte i bunken med"havde ikke de rette kvalifikationer" .. kan se du søger kvote 2 .. har du snakket med deres studievejledning om det der med at du mangler et fag og om det stadig gør sig gældende at man SKAL have det på kvote2?

Anmeld

3. oktober 2012

Vidunderligeunger

ehm .. ikke for at være træls ... men hvis du mangler et fag kommer du ikke i betragtning med mindre du har bevis på at du er igang med at tage det fag og snart bliver færdig ..

hvis du mangler et fag ryger du bare direkte i bunken med"havde ikke de rette kvalifikationer" .. kan se du søger kvote 2 .. har du snakket med deres studievejledning om det der med at du mangler et fag og om det stadig gør sig gældende at man SKAL have det på kvote2?

det har du ikke ret i
flere af mine medstuderende på HF enketfag, kom ind på div. uddannelser selvom de måske ikke havde det niveau de skulle have. så jeg er fortrøstningsfuld. HVIS ikke det går, må jeg læse det på b-niveau og søge ind til marts med start august..

jeg har mat c - så det er ikke fordi jeg slet ikke har det, skulle bare gerne ha det på b

men tak for dit besyv.

Anmeld

3. oktober 2012

Vidunderligeunger

anyone?

Anmeld

3. oktober 2012

sne190810

anyone?

Jeg vil gerne give dig svar på alt, er selv på studiet på 2. år

... MEN jeg skal lige have ryddet op og fået lillefisen til at sove inden jeg beguver mig ud i et større skriveri

Anmeld

3. oktober 2012

Vidunderligeunger

sne190810 skriver:

Jeg vil gerne give dig svar på alt, er selv på studiet på 2. år

... MEN jeg skal lige have ryddet op og fået lillefisen til at sove inden jeg beguver mig ud i et større skriveri

jubii  

Anmeld

3. oktober 2012

ESV

Hej Piwer.

Er niveauet højt?  

Jamen det er en helt igennem skøn udd. Men arbejdsbyrden kommer meget an på hvor i landet du søger..

Jeg er halvvejs her i november og bliver ofte bekræftet i at jeg har valgt rigtigt.

Praktik perioderne er skønne og man lærer en del men arbejdsbyrden er også større og dagene bliver hurtigt lange (men det er det hele værd)
Skole perioderne er mere overkommelige. En del at læse hjemme men dagene er ikke så lange.
Jeg er pt i praktik i hjemmeplejen og jeg ELSKER det, det er SÅ meget mig.
På sigt vil je gerne arbejde med sundhedsfremme/sygdoms forebyggelse, det endelige mål er egentlig sundhedsplejerske men et så glad for hjemmeplejen at jeg godt kunne forestille mig at søge arbejde det når jeg er færdig.

Mht til job er det jo svært at sige hvordan fremtiden kommer til at se ud...

Er det andet du vil vide?

Anmeld

3. oktober 2012

tweety2060

Ville mægtig gerne svare, men nu er det 7 år siden jeg blev færdig og under studiet havde jeg ikke barn, så ved ikke om mit besyv er SÅ godt....
MEn go for it

Anmeld

3. oktober 2012

Vidunderligeunger

tweety2060 skriver:

Ville mægtig gerne svare, men nu er det 7 år siden jeg blev færdig og under studiet havde jeg ikke barn, så ved ikke om mit besyv er SÅ godt....
MEn go for it

jo!! kom med det du synes var godt/skidt

Anmeld

3. oktober 2012

Vidunderligeunger

ESV skriver:

Jamen det er en helt igennem skøn udd. Men arbejdsbyrden kommer meget an på hvor i landet du søger..

Jeg er halvvejs her i november og bliver ofte bekræftet i at jeg har valgt rigtigt.

Praktik perioderne er skønne og man lærer en del men arbejdsbyrden er også større og dagene bliver hurtigt lange (men det er det hele værd)
Skole perioderne er mere overkommelige. En del at læse hjemme men dagene er ikke så lange.
Jeg er pt i praktik i hjemmeplejen og jeg ELSKER det, det er SÅ meget mig.
På sigt vil je gerne arbejde med sundhedsfremme/sygdoms forebyggelse, det endelige mål er egentlig sundhedsplejerske men et så glad for hjemmeplejen at jeg godt kunne forestille mig at søge arbejde det når jeg er færdig.

Mht til job er det jo svært at sige hvordan fremtiden kommer til at se ud...

Er det andet du vil vide?

men praktikken er vel som hvis man arbejde, ligesom når udd. er færdig?

Jeg glæder mig MEGET til at komme ud og prøve teorien af i praksis.  
hvor læser du henne? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.