Så er det tid til opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.819 visninger
21 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

CA

Ja, så er jeg 38+2 og det er efterhånden længe siden jeg har fået snøvlet mig sammen til at lave en opdatering herinde! 

Her går det godt! Johannes trives og vi(Johannes, baby og jeg) blir større og større. Johannes vejer 14,3 og bruger str. 25 i sko!
Vi er efterhånden ved at være klar på det praktiske til at lillesøster melder sin ankomst. Selvom jeg godt nok synes den her graviditet er gået fuldstændig sindsygt hurtigt! Jeg fatter ikke, at jeg indenfor 22 dage har en guldklump mere! Vi må vist hellere se efter også at blive mentalt klar
Graviditeten har været god. Altså kvalmen og trætheden de første måneder var slem. Og endnu værre den her gang fordi jeg jo ikke bare kunne melde mig ud af samfundet og sove det væk når nu Johannes også er her. Bortset fra kvalmen, så har jeg haft det rigtig godt. Ingen bækkenløsningen - HURRA!! Jeg har selvfølgelig skullet passe på med at løfte på Johannes, støvsuge osv. men når jeg har gjort det, er det gået godt. 

Johannes fatter vist ingenting af, hvad det er der foregår. Han synes det er sjovt at min mave er så stor, og hiver gerne min bluse op for at trykke på den fine navle. Så skal vi finde hans bagefter. Han aer maven og siger "baby", men jeg tror ikke helt han egentlig ved hvad det går ud på. Han har fået en dukke han leger med for tiden, og den blir båret, kysset, puttet og snakket med. Jeg tror det er godt til ham lige at vænne sig til sådan en lille en. 

Han er lige nu inde i en periode hans store tykke mor bestemt ikke har overskud til. Han prøver kræfter! Han undersøger på livet løs hvor meget alt kan larme, hvor langt det kan kastes og hvor hårdt han kan slå med det. SUUUK!
I lørdags passede min mor ham og hans fætter, og han slog sin fætter og min mors hund flere gange. OG smadrede skærmen på min mors ipad med en grydeske fra legekøkkenet... Jeg er bange for, at det er en reaktion på, at vi har slæbt ham med til alt muligt de sidste uger. I stidste uge blev han kun puttet i sin egen seng 1!! gang. Han har slet ikke haft ro til bare at lege selv eller med os herhjemme. Så nu tar vi lige en slapper og håber det går i sig selv igen inden lillesøster kommer - og der sikkert nok kommer en ny reaktion 
Men ELLERS trives han og er en glad og kærlig dreng, der gerne uddeler kys og kram. Han har langt om længe fået øjnene op for bøger og vi læser en masse! Hans sprog udvikles hele tiden, og han forstår rigtig meget af det vi siger. Der kommer dog ikke så mange rigtige ord ud af hans egen mund. Men han kan - det er jeg ikke i tvivl om. Det kommer lige om lidt, og så skal vi nok få snakket ørerne af...
Motorikken fejler absolut intet! Han fiser rundt med lynets hast, og sidder gerne på øverste hylde i reolen Hvilket jeg selvfølgelig ikke synes er den bedste ide! Martin derimod har fundet et hold der hedder "far-barn-klatring" Den er så ikke lige diskuteret færdig endnu 

Hvordan går det hos jer? Er det ikke tid til nogle opdateringer herinde? Vores små poder blir snart 2 år! Er det ikke vildt!? 

Tilsidst lidt billeder. Mavebilleder har vi altså ikek været for gode til at tage, men med henblik på den her opdatering tog vi lige et par stykke ri går. Jeg ved ikke hvad jeg ligner, men lev med det Vægten siger +12 og der begynder at dukke vand op i hænder og fødder. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

DK

Hvor ser du bare smuk ud! Lige så fin som sidste gang. Og hvor er Johannes dog blevet stor. Han ligner sin mor endnu mere synes jeg. Og fedt med en lille tumling, sådan en har vi også herhjemme, og jo: det kræver bestemt sin mor at holde styr på det hele, sejt at det lykkedes dig trods højgravid mave.

Richard har pillet alle tasterne af min fars computer så den skulle have nyt tastatur... så been there! De små banditter!

Hvor jeg dog glæder mig til at se billeder af lillesøster. Det bliver da bare så skøønt med babylove herinde i gruppen igen!

Anmeld

3. oktober 2012

Mettemus

Smukke Carina!!!!

Selvom det slet ikke er så længe siden jeg så den mave, synes jeg altså at den er vokset igen. Sunket lidt måske også? Selvom du selvfølgelig (som Pia - hvad er der med jeres børn?) mener, at du ALDRIG skal føde

Johannes er dejlig, Martin er lækker, billederne er gode - alt er skønt, I er skønne!

Knus!

Anmeld

3. oktober 2012

CA

DK skriver:

Hvor ser du bare smuk ud! Lige så fin som sidste gang. Og hvor er Johannes dog blevet stor. Han ligner sin mor endnu mere synes jeg. Og fedt med en lille tumling, sådan en har vi også herhjemme, og jo: det kræver bestemt sin mor at holde styr på det hele, sejt at det lykkedes dig trods højgravid mave.

Richard har pillet alle tasterne af min fars computer så den skulle have nyt tastatur... så been there! De små banditter!

Hvor jeg dog glæder mig til at se billeder af lillesøster. Det bliver da bare så skøønt med babylove herinde i gruppen igen!

Tak! Heldigvis er jeg 10 kg mindre end sidste gang, men føj, hvor føler man sig altså bare enorm alligevel! 
Sjovt du siger han ligner mig, for langt de fleste holder på, at det udelukkende er Martin han ligner. Men ser man billeder af mig som barn, er der ingen tvivl om hvem han ligner mest. I hvert fald lige nu. 

Godt at høre, at det ikke kun er mig der har sådan en bavian der smadrer andres elektronik 

Jeg glæder mig til at dele billeder af hende! Har lige været ved JM i dag, og jeg kan bare gå i gang med at føde siger hun. Så det gør jeg så... 

Anmeld

3. oktober 2012

CA

Mettemus skriver:

Smukke Carina!!!!

Selvom det slet ikke er så længe siden jeg så den mave, synes jeg altså at den er vokset igen. Sunket lidt måske også? Selvom du selvfølgelig (som Pia - hvad er der med jeres børn?) mener, at du ALDRIG skal føde

Johannes er dejlig, Martin er lækker, billederne er gode - alt er skønt, I er skønne!

Knus!

Tak Mette!  Jeg synes også den er blevet tungere, så den er nok sunket ja. Men det gir mig dog ikke en mindre følelse af at være ved at dø af iltmangel på vej op på 2. sal med (dovne) Johannes på armen. 

Jeg ved virkelig ikke, hvad der er med de unger. Men altså jeg mærker flere og flere plukveer og jeg føler mig fuldstændig smadret lige under maven og ud i hofter og lænd. Så det er nok ved at arbejde hen i mod at hun altså skal ud. OH SHIT hun skal UD! Er lige kommet i tanke om hvor pisse ondt det gør! Hmm... Måske jeg alligevel ikke takker ja til hindeløsning om 14 dage 
Glæder mig til vi ses 

Anmeld

3. oktober 2012

Mettemus

Carina87 skriver:

Tak Mette!  Jeg synes også den er blevet tungere, så den er nok sunket ja. Men det gir mig dog ikke en mindre følelse af at være ved at dø af iltmangel på vej op på 2. sal med (dovne) Johannes på armen. 

Jeg ved virkelig ikke, hvad der er med de unger. Men altså jeg mærker flere og flere plukveer og jeg føler mig fuldstændig smadret lige under maven og ud i hofter og lænd. Så det er nok ved at arbejde hen i mod at hun altså skal ud. OH SHIT hun skal UD! Er lige kommet i tanke om hvor pisse ondt det gør! Hmm... Måske jeg alligevel ikke takker ja til hindeløsning om 14 dage 
Glæder mig til vi ses 

Det er noget med, at det er storken, som kommer med de små  børn - så klarer den vel også fødslen?

Anmeld

3. oktober 2012

CA

Mettemus skriver:

Det er noget med, at det er storken, som kommer med de små  børn - så klarer den vel også fødslen?

Jeg håber du har ret! Men sidste gang var storken bare lige så doven som vores postbud. Han gider ikke tage trapperne op på 2. med en pakke, så han smider bare en seddel i postkassen om, at vi ikke var hjemme og derfor selv skal hente pakken.

Anmeld

3. oktober 2012

piadas

Carina87 skriver:

Glæder mig til vi ses 

De hører bare ikke efter deres mødre - det er det, der er galt!

Måske jeg skulle prøve at sige KOM UD på tyrkisk?! Mon det hjælper...!

Hvor er din mave bare fin - jeg har det lige som dig! Jeg får heller ikke taget mavebilleder! Hmmm, jeg ville have taget et i går, hvor jeg jo var 40+0, men det fik jeg ikke gjort... Nå, den er vel ikke ret meget anderledes end de andre gange alligevel...

Jeg synes, det er rart, at du endelig også er blevet utålmodig, og det er da dejligt, at du er begyndt at få plukveer, ondt nedad osv. - så skal jeg da ikke lide alene!

Ps: Forresten har jeg kun et svar til det der med at føde: EPIDURAL EPIDURAL EPIDURAL!!!!!!!!

Anmeld

3. oktober 2012

Sofia

Sikke nogle smukke billeder af skønne Johannes. og dejlige billeder af dig også. Det er så vildt at du snart skal føde, jeg fatter det ikke. Og en lille pige denne gang, jeg glæder mig meget til at høre om det hele og se billeder

Anmeld

3. oktober 2012

CA

piadas skriver:

De hører bare ikke efter deres mødre - det er det, der er galt!

Måske jeg skulle prøve at sige KOM UD på tyrkisk?! Mon det hjælper...!

Hvor er din mave bare fin - jeg har det lige som dig! Jeg får heller ikke taget mavebilleder! Hmmm, jeg ville have taget et i går, hvor jeg jo var 40+0, men det fik jeg ikke gjort... Nå, den er vel ikke ret meget anderledes end de andre gange alligevel...

Jeg synes, det er rart, at du endelig også er blevet utålmodig, og det er da dejligt, at du er begyndt at få plukveer, ondt nedad osv. - så skal jeg da ikke lide alene!

Ps: Forresten har jeg kun et svar til det der med at føde: EPIDURAL EPIDURAL EPIDURAL!!!!!!!!

Hvordan siger man det på tyrkisk? Hvis det virker vil jeg også prøve

Havde du virkelig troet jeg ville gå gennem hele graviditeten uden sådan virkelig for alvor at BROKKE mig? Vi starter snart, for jeg gider egentlig ikke være så tung og tyk mere. Var ved at dø over en shoppetur med mig selv i dag. Men jeg skulle jo selvfølgelig også lige spille karl-smart og GÅ ned i byen. Og så er jeg ved at være træt af alle de blikke fra frememde folk - og ikke mindst kommentarerne! 

Jeg havde efter vores snak om epidural også besluttet mig for, at det skulle prøves. Min JM siger også at jeg meget gerne må. Men hun tror ikke jeg når det, og hvis jeg gør så tror hun jeg føder lige med det samme bagefter uden at have nået at opleve virkningen. Mon hun siger det for at spare, men uden at sige det er derfor, eller er det virkelig sandt Jeg håber ikke jeg når det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.