Skal jeg kontakte lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej piger

Har lige brug for lidt hjælp!
Er gravid 4+6, og har de sidste 4 dage haft menstruationslignende smerter der kommer og går. Var på toilettet i nat og der var en lille smule blod. Ikke ret meget og mest brunligt med lidt rødt i. Der var en lille smule igen til morgen, men intet rødt der. Nu ved jeg ikke om jeg skal kontakte lægen? Jeg tror selv det er en SA, men det kan lægen jo ikke gøre noget ved? Jeg kan vel heller ikke blive skannet, for der er vel ikke meget at se 4+6?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Hej piger

Er gravid 4+6, og har de sidste 4 dage haft menstruationslignende smerter der kommer og går. Var på toilettet i nat og der var en lille smule blod. Ikke ret meget og mest brunligt med lidt rødt i. Der var en lille smule igen til morgen, men intet rødt der. Nu ved jeg ikke om jeg skal kontakte lægen? Jeg tror selv det er en SA, men det kan lægen jo ikke gøre noget ved? Jeg kan vel heller ikke blive skannet, for der er vel ikke meget at se 4+6?

Først en krammer!

Der kan sagtens være blod selvom man er gravid - men ja det kan også være en SA.
Jeg tror ikke lægen vil gøre noget hvis du ringer, for de kan ikke se noget på skanningen alligevel. Ved det ikke præcist, men mener det først er fra 6 + at man kan se hjertet...Men hæng mig ikke op på det!

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Først en krammer!

Der kan sagtens være blod selvom man er gravid - men ja det kan også være en SA.
Jeg tror ikke lægen vil gøre noget hvis du ringer, for de kan ikke se noget på skanningen alligevel. Ved det ikke præcist, men mener det først er fra 6 + at man kan se hjertet...Men hæng mig ikke op på det!

Ja, altså enten er det fordi at min krop prøver at få menstruation, har ikke testet bragede positiv, men der er klar udvikling i mine to teste fra sidste uge og den jeg tog imorges. Så måske er hcg ikke højt nok til at undertrykke min menstruation. Men ved ikke, har bare på fornemmelsen at det ikke er så godt. Også når jeg har menstruationssmerter.

Men jeg havde nemlig også læst det med 6+. Så gider jeg ikke rigtig bruge lægens eller min egne tid på at ringe

Tak for svar

Anmeld

1. oktober 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg blødte også lidt, jeg var godt nok lidt længere henne og det var frisk blod, men jeg fik at vide på klinikken at ca. hver 5 kvinde bløder i deres graviditet. Jeg havde også ret ondt ala mens smerter i starten.

Jeg håber rigitg meget for dig, at det ikke er noget!

Lægen kan ikke rigtig hjælpe dig, for du skal næsten være i uge 7 før de kan se hjertet så vidt jeg ved, og der er der jo desværre lidt tid til endnu

Jeg hvad jeg kan for, at det ikke er andet end lidt blod.

Stort

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg blødte også lidt, jeg var godt nok lidt længere henne og det var frisk blod, men jeg fik at vide på klinikken at ca. hver 5 kvinde bløder i deres graviditet. Jeg havde også ret ondt ala mens smerter i starten.

Jeg håber rigitg meget for dig, at det ikke er noget!

Lægen kan ikke rigtig hjælpe dig, for du skal næsten være i uge 7 før de kan se hjertet så vidt jeg ved, og der er der jo desværre lidt tid til endnu

Jeg hvad jeg kan for, at det ikke er andet end lidt blod.

Stort

Tak for svar

Hvor længe havde du menstruationslignende smerter inden du blødte?

Håber også det ikke ender i en SA, men jeg har det bare virkelig på fornemmelsen

Anmeld

1. oktober 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Tak for svar

Hvor længe havde du menstruationslignende smerter inden du blødte?

Håber også det ikke ender i en SA, men jeg har det bare virkelig på fornemmelsen

Det tror jeg faktisk jeg havde i 3-4 uger i alt. De sagde på fertilitetsklinikken at det er ligamentsmerter, så det skulle jeg ikke være nervøs for, jeg håber rigtig meget, at det bare er det du også kan mærke

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det tror jeg faktisk jeg havde i 3-4 uger i alt. De sagde på fertilitetsklinikken at det er ligamentsmerter, så det skulle jeg ikke være nervøs for, jeg håber rigtig meget, at det bare er det du også kan mærke

Okay, tak
Det håber jeg også!

Anmeld

1. oktober 2012

AnthonsMor

Dine mens lignende smerter kan sagtens være ligamentsmerter, selvom spiren endnu ikke er særlig stor, så ved din livmoder godt, at der skal til at ske store forandringer

Jeg havde også små meget mørke brune lidt rødlige pletter i mine trusser i starten af min graviditet, og jeg er nu stadig gravid

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

RikkeThygesen skriver:

Dine mens lignende smerter kan sagtens være ligamentsmerter, selvom spiren endnu ikke er særlig stor, så ved din livmoder godt, at der skal til at ske store forandringer

Jeg havde også små meget mørke brune lidt rødlige pletter i mine trusser i starten af min graviditet, og jeg er nu stadig gravid

Tak for svar jeg håber på det ikke er noget skidt. Har ikke blødt siden

Anmeld

1. oktober 2012

AnthonsMor

Anonym skriver:

Tak for svar jeg håber på det ikke er noget skidt. Har ikke blødt siden

Så vidt jeg ved er det også MEGET voldsomme smerter man får i underlivet, hvis det er en SA der er igang.. Jeg har ikke selv prøvet det, er første gangs gravid, så har ikke prøvet så meget endnu

Men jeg krydser i hvert fald fingre for, at der ikke er noget galt og det hele bare er perfekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.