Jer med laaaang cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2012

Frk. Himmelblå

SussieThyssen skriver:

Nu skal du gså lige være klar over, at du  sagtens kan have 2 ægløsninger mellem hver mens, hvor den ene udsætter den anden.
Ja så mærkelig kan naturen OGSÅ være.

Mange af de graviditeter, der bliver rykket frem og tilbage, kan netp skyldes to ægløsninger, med 8-14 dage imellem.

For mit eget vedkommende, så har min cyklus været mellem 35 dage og helt op til 3 mdr. Men normalt ca hver 6. uge i mine unge år.
Men jeg har så sandelig ikke haft nogen problemer med at blive gravid.
I den retning skulle manden bare tage bukserne af, så var der bid.

For mange år siden blev jeg testet for ægløsninger, det gjorde man dengang bl.a. ved at tage temperatur hver morgen igennem flere måneder, og lægge dem ind i et skema, og der fandt man ud af, at jeg somme tider havde 2 ægløsninger, men kun en mens pr periode.
Det kom sig af at jeg, i forbindelse med alle mine fostertab indgik i en større undersøgelse, og der var ægløsnings cyklus så også en del af den.

Sidenhen har jeg fulgt med i videnskabens udvikling, og jeg læste for nyligt, at rent faktisk i noget med 7% af af alle tvillingefødsler (tveæggede) der er den ene tvilling rent faktisk 14 dage yngre end den anden. Altså pga dobbelt ægløsning.
Det nyeste er så, at dobbelt ægløsning, måske også  har indflydelse på deling af æggene i forbindelse med enæggede tvillinger, samt når der kan være sammenhæng mellem dobbelte ægløsninger og trillinger, hvor de to er enæggede og den ene er "alene".

Alt sammen er utroligt spændende, synes jeg.
Men anyway..for at runde hele denne smørre af, så behøver du altså ikke bekymre dig så meget, du skal bare teste når du er ca, en uge over menstid, hvis du altså ikke før har følt symptomer på graviditet, så kan du jo godt teste noget før.  

Og igen...selvom du har længere cyklus, så behøver fertiliteten bestemt ikke at fejle noget 

Kærligst
Sussie 

Tak for svar, Sussie.

Ja, jeg synes nemlig også, at det er et ret spændende emne! Især det der med flerlinger, som egentlig kan have forskellig "alder" ved fødslen.

Jeg har før haft let ved at blive gravid, men har i denne omgang forsøgt mig med æl-test. Det tror jeg altså, jeg dropper fra nu af. Har da sjældent før følt mig så snotforvirret!! Så siger den ene slags test positiv, og den anden slags negativ, så tester man igen, så er den negativ, og dagen efter er de postive igen, og sådan fortsætter det bare, indtil tumpen her er løbet tør for handle-penge, og test-producenterne gnider sig i hænderne...

Problemet er bare, at når først, jeg er begyndt at sætte mig for, at jeg vil "regne noget ud", så har jeg altså svært ved at abstrahere, før jeg har fundet (æg)løsningen! Øv, - jeg bliver bims!

Men altså, - de to andre gange, jeg er blevet gravid uden sådan at forsøge som sådan, da er jeg altid blevet sat til at være længere henne, end jeg var. Og dato for befrugtningen er altid, når min mand ikke har været hjemme!  - Begge gange ca. tre dage efter, vi har været sammen... Så det tyder i hvert fald på lang cyklus, - og nogle sejlivede krigere hos ham .

Sikke et forløb for dig, med temperaturskema osv. - Man går jo hen og kommer til at forvente, at ens krop skal opføre sig fuldstændig mekanisk.. Skemaer og snak om "normalt" kan sgu tage lysten fra de fleste...

til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Line&Mike skriver:

Hehe nej, det er ikke fair 

Men ÆL sker ALTID 14 dage før mens. Det vil sige at din ÆL ligger 22 dage efter første menstruationsdag. 

Hvis din cyklus er 36 dage, så er det på dag 36 du tester. Det er vel der du normalt skulle have haft din mens? 

Knus herfra!

Ja, jeg kender også den regel, men så er der bare lige det der med den dersens lutheralfase, som kan variere alligevel... 

Er forvirrende det her...

Tak for svar!

Anmeld

1. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Moma skriver:

Kan kun give dig ret i, at det er ret uretfærdigt, når man gerne vil lave en baby mere

Ja, hvis nu man havde æl hver uge, når man forsøgte, og så en gang om året, når man ikke forsøgte..

Det ville passe mig fint 

Anmeld

1. oktober 2012

Ciss

Indtil jeg fik børn var cyklus på ca 34 dage, men fasen var altid nøjagtig 14 dage.

Blev alligevel gravid på henholdsvis 2. og 1. forsøg.

Kunne uanset først teste positivt en gang efter 5.uge.

Anmeld

1. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Ciss skriver:

Indtil jeg fik børn var cyklus på ca 34 dage, men fasen var altid nøjagtig 14 dage.

Tak for svar 

Du danner hcg lidt sent så... det er sært, så individuelle vi er.. Og meget rart! 

Anmeld

1. oktober 2012

Ciss

Frk. Himmelblå skriver:

Tak for svar 

Du danner hcg lidt sent så... det er sært, så individuelle vi er.. Og meget rart! 

Ja, jeg synes aldrig, min krop har opført sig, som der stod i biologibøgerne, at den skulle....

Anmeld

1. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Ciss skriver:

Ja, jeg synes aldrig, min krop har opført sig, som der stod i biologibøgerne, at den skulle....

Den har nok ikke læst dem... 

Anmeld

1. oktober 2012

Moma

Ciss skriver:

Ved min den første, kunne jeg først teste positivt i uge 7 et eller andet (husker ikke præcist hvilken dag) - de tidligere tests viste negativt.

Ved mit anden/trejde (havde en MA ind i mellem) graviditet kunne jeg teste positivt i uge 5.

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

Hehe..jeg kan sagtens følge dig.

ja, det er både ondt og godt med al denne testen dit og dat, i stedet for blot at lade natuen gå sin stille gang, og så gå til lægen, når man er en måneds tid over mens, eller har så tydelige symptomer, at man i sig selv ikke er spor i tvivl om at man er gravid.

Anmeld

7. januar 2013

Miss-86

Frk. Himmelblå skriver:

OK, tror nok lige, jeg har en lang cyklus. Men øh, tror så også, jeg har lang lutheralfase (eller hvad det nu hedder mellem æl og mens).

Så tænker jeg, det er da egentlig ikke "fair". Har jo slet ikke lige så mange forsøg så, - altså som dem med kort cyklus...  E

Oh well, ville egenlig bare høre, hvor lang din cyklus er, og om du kender længden på lutheralfasen også.

Jeg er lidt forvirret, men tror, min cyklus er 36 dage, og at lutheralfasen er omkring de 16. Dvs æl omkring dag 20, - men sig mig, har jeg så testdag på dag 34 eller 36? Pas altså...

Godaften!

Min er gået fra 28 dage til 60 dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.