Frk. Himmelblå skriver:
OK, tror nok lige, jeg har en lang cyklus. Men øh, tror så også, jeg har lang lutheralfase (eller hvad det nu hedder mellem æl og mens).
Så tænker jeg, det er da egentlig ikke "fair". Har jo slet ikke lige så mange forsøg så, - altså som dem med kort cyklus...
E
Oh well, ville egenlig bare høre, hvor lang din cyklus er, og om du kender længden på lutheralfasen også.
Jeg er lidt forvirret, men tror, min cyklus er 36 dage, og at lutheralfasen er omkring de 16. Dvs æl omkring dag 20, - men sig mig, har jeg så testdag på dag 34 eller 36? Pas altså...
Godaften!

Nu skal du gså lige være klar over, at du sagtens kan have 2 ægløsninger mellem hver mens, hvor den ene udsætter den anden.
Ja så mærkelig kan naturen OGSÅ være.
Mange af de graviditeter, der bliver rykket frem og tilbage, kan netp skyldes to ægløsninger, med 8-14 dage imellem.
For mit eget vedkommende, så har min cyklus været mellem 35 dage og helt op til 3 mdr. Men normalt ca hver 6. uge i mine unge år.
Men jeg har så sandelig ikke haft nogen problemer med at blive gravid.
I den retning skulle manden bare tage bukserne af, så var der bid.
For mange år siden blev jeg testet for ægløsninger, det gjorde man dengang bl.a. ved at tage temperatur hver morgen igennem flere måneder, og lægge dem ind i et skema, og der fandt man ud af, at jeg somme tider havde 2 ægløsninger, men kun en mens pr periode.
Det kom sig af at jeg, i forbindelse med alle mine fostertab indgik i en større undersøgelse, og der var ægløsnings cyklus så også en del af den.
Sidenhen har jeg fulgt med i videnskabens udvikling, og jeg læste for nyligt, at rent faktisk i noget med 7% af af alle tvillingefødsler (tveæggede) der er den ene tvilling rent faktisk 14 dage yngre end den anden. Altså pga dobbelt ægløsning.
Det nyeste er så, at dobbelt ægløsning, måske også har indflydelse på deling af æggene i forbindelse med enæggede tvillinger, samt når der kan være sammenhæng mellem dobbelte ægløsninger og trillinger, hvor de to er enæggede og den ene er "alene".
Alt sammen er utroligt spændende, synes jeg.
Men anyway..for at runde hele denne smørre af, så behøver du altså ikke bekymre dig så meget, du skal bare teste når du er ca, en uge over menstid, hvis du altså ikke før har følt symptomer på graviditet, så kan du jo godt teste noget før. 
Og igen...selvom du har længere cyklus, så behøver fertiliteten bestemt ikke at fejle noget 

Kærligst
Sussie