hvordan taber jeg mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg har længe været på kur. Spist Nupo i en periode osv.

Nu er jeg gravid og vil gerne nøjes med at tage 5-8 kg på - da jeg i forvejen vejer 82 kg.

Hvordan gør jeg det bedst muligt så det stadig er sundt for mit barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Anonym trådstarter

op.

Ved godt det er en tabu at gravide vil tabe sig, men jeg har bare altid kæmpet med vægten og tanken om at komme op og veje omkring 100 kg igen skræmmer mig virkelig meget!

Anmeld

30. september 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

op.

Ved godt det er en tabu at gravide vil tabe sig, men jeg har bare altid kæmpet med vægten og tanken om at komme op og veje omkring 100 kg igen skræmmer mig virkelig meget!

Hvis du sørger for at spise godt med grøntsager, og idet hele taget grove ting, frem for "hvide" ris og "hvid" pasta og så skal du idet hele taget skære ned på alt sukker indtag, stivelse og hvidt brød....

Anmeld

30. september 2012

Anonym trådstarter

Plysbjørnen skriver:

Hvis du sørger for at spise godt med grøntsager, og idet hele taget grove ting, frem for "hvide" ris og "hvid" pasta og så skal du idet hele taget skære ned på alt sukker indtag, stivelse og hvidt brød....

jeg spiser aldrig hvidt brød, pasta osv..
MIt problem er nok det søde... Eller ikke nok, mit problem ER det søde!!

Hvad kunne jeg erstatte det søde med som var sundt og meget bedre for mit barn?

Anmeld

30. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

op.

Du skal regne med at tage min 10 kg på..alene de 10 kg er barn, moderkage, fostervand, vand i kroppen og de naturlige kg, som kroppen bygger på som "lager" til amning.

Jeg har også selv let ved at tage på, men under mine graviditeter spiste jeg masser af grønt, frugt og brød, og der ud over holdt jeg mig fra slik og søde sager, sovser og fedt kød.

Det er vigtigt at du får kød og fisk, så du ikke får vitamin og mineralmangel, men spis ekstra fornuftigt efter ovenstående, så får du, hvad du skal have og barnet vil så tage fra din krop, hvad det skal bruge.
De ekstra kg du evt vil tage på, taber man også igen, når du har født og ammer, og selvom du evt. ikke ammer, så falder de af igen, når du begynder at rende rundt efter fødslen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. september 2012

Tullepoder

Jeg ville tage en snak med jordemoderen eller din læge, om kost osv. Så er du sikker på at både du og baby får nok næring :-) held og lykke med det hele.. :-)

Anmeld

30. september 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

jeg spiser aldrig hvidt brød, pasta osv..
MIt problem er nok det søde... Eller ikke nok, mit problem ER det søde!!

Hvad kunne jeg erstatte det søde med som var sundt og meget bedre for mit barn?

Gulerødder, grøntsagsstænger, evt. knækbrød med ost og vand (hvis du ikke drikker det i forvejen), det gælder om at holde et stabilt blodsukker, det kan du ved at spise 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider... Sørg for du er mæt når du går ind og handler, så bliver man ikke så nemt lækkersulten...

Anmeld

30. september 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Du skal regne med at tage min 10 kg på..alene de 10 kg er barn, moderkage, fostervand, vand i kroppen og de naturlige kg, som kroppen bygger på som "lager" til amning.

Jeg har også selv let ved at tage på, men under mine graviditeter spiste jeg masser af grønt, frugt og brød, og der ud over holdt jeg mig fra slik og søde sager, sovser og fedt kød.

Det er vigtigt at du får kød og fisk, så du ikke får vitamin og mineralmangel, men spis ekstra fornuftigt efter ovenstående, så får du, hvad du skal have og barnet vil så tage fra din krop, hvad det skal bruge.
De ekstra kg du evt vil tage på, taber man også igen, når du har født og ammer, og selvom du evt. ikke ammer, så falder de af igen, når du begynder at rende rundt efter fødslen.

Kærligst
Sussie

det lyder meget fornuftigt.

Hvormange kcal skal man have som gravid, ved du det?

Jeg har indtil min graviditet spist 13-1500 kcal. Ska ljeg så bare have 15-1700 kcal nu?

Anmeld

30. september 2012

Anonym trådstarter

Tullepoder skriver:

Jeg ville tage en snak med jordemoderen eller din læge, om kost osv. Så er du sikker på at både du og baby får nok næring :-) held og lykke med det hele.. :-)

Ja det vil jeg også gøre, skal dog først til lægen om 1 mdr og der kan jo nå at ske meget

Anmeld

30. september 2012

Anonym trådstarter

Plysbjørnen skriver:

Gulerødder, grøntsagsstænger, evt. knækbrød med ost og vand (hvis du ikke drikker det i forvejen), det gælder om at holde et stabilt blodsukker, det kan du ved at spise 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider... Sørg for du er mæt når du går ind og handler, så bliver man ikke så nemt lækkersulten...

Kunne man evt lave noget dip af fromagefras, ket og hvidløg at dryppe de gulerødder i?

Jeg er meget motiveret for en endnu sundere livsstil nu her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.