RikkeThygesen skriver:
Hej piger.
Min kæreste og svigermor er bekymret for, om jeg får nok mad, og derfor også om babyen får nok.. Jeg er i forvejen overvægtig, en del endda, og jeg har hørt at uanset hvad, så er et foster utrolig selvisk, og tager altid først, uanset hvad!
Men det får mig da til at tænke mig ekstra om. Jeg har svært ved at spise meget mad, og jeg kan ikke spise små måltider i løbet af dagen. f.eks. har vi lige været på Sunset for at skulle spise aftensmad, jeg nåede halvvejs igennem en stor pommesfrites derfra, og den er jo altså ikke særlig stor, og så var jeg bare færdig, kunne simpelthen ikke klemme mere ned. Jeg er "kun" 17+2 i dag så min mavesæk bliver jo ikke ligefrem påvirket af livmoderens tryk endnu..
Er der andre der har døjet med det problem? Og jeg har det lidt sådan, at når nu både læge og JM siger, at barnet tager alt det det har brug for, så behøver jeg vel ikke bekymre mig? Jeg har tabt snart 4 kg siden jeg var ved læge i uge 9.
Bør jeg bekymre mig? Eller kan jeg godt berolige dem med, at der ikke er noget galt?
Hilsen en lidt fortvivlet førstegangs gravid..
da jeg var i 7 uge fik jeg voldsom kvalme, så fra 7 uge til om med 12 uge levede jeg af en smugle joughurt og nogle marie kiks.. tabte mig 7 kilo og var ikke voldsomt overvægtig før jeg blev gravid..
i den periode oplevede jeg en enkelt gang at besvime midt i netto grundet mad og væske mangel..
fra 12 uge og til og med 27 uge kastede jeg op dagligt, havde kvalme men lykkede at holden vægten (tog hverken på eller tabte mig)
jeg er nu 38+1 og hele vejen igennem har baby haft det rigtig godt og vokset som den sku..
min mave er ikke voldsom stor trods jeg er så langt henne men baby er da skønnet til omkring de 2700 g i sidste uge..
så nej jeg tror ikke du skal være bekymret for om den lille får nærring nok