Bekymret kæreste og svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2012

Princesspigen

RikkeThygesen skriver:

Hej piger.

Min kæreste og svigermor er bekymret for, om jeg får nok mad, og derfor også om babyen får nok.. Jeg er i forvejen overvægtig, en del endda, og jeg har hørt at uanset hvad, så er et foster utrolig selvisk, og tager altid først, uanset hvad!

Men det får mig da til at tænke mig ekstra om. Jeg har svært ved at spise meget mad, og jeg kan ikke spise små måltider i løbet af dagen. f.eks. har vi lige været på Sunset for at skulle spise aftensmad, jeg nåede halvvejs igennem en stor pommesfrites derfra, og den er jo altså ikke særlig stor, og så var jeg bare færdig, kunne simpelthen ikke klemme mere ned. Jeg er "kun" 17+2 i dag så min mavesæk bliver jo ikke ligefrem påvirket af livmoderens tryk endnu..

Er der andre der har døjet med det problem? Og jeg har det lidt sådan, at når nu både læge og JM siger, at barnet tager alt det det har brug for, så behøver jeg vel ikke bekymre mig? Jeg har tabt snart 4 kg siden jeg var ved læge i uge 9.

Bør jeg bekymre mig? Eller kan jeg godt berolige dem med, at der ikke er noget galt?

Hilsen en lidt fortvivlet førstegangs gravid..

da jeg var i 7 uge fik jeg voldsom kvalme, så fra 7 uge til om med 12 uge levede jeg af en smugle joughurt og nogle marie kiks.. tabte mig 7 kilo og var ikke voldsomt overvægtig før jeg blev gravid..

i den periode oplevede jeg en enkelt gang at besvime midt i netto grundet mad og væske mangel..

fra 12 uge og til og med 27 uge kastede jeg op dagligt, havde kvalme men lykkede at holden vægten (tog hverken på eller tabte mig)

jeg er nu 38+1 og hele vejen igennem har baby haft det rigtig godt og vokset som den sku..

min mave er ikke voldsom stor trods jeg er så langt henne men baby er da skønnet til omkring de 2700 g i sidste uge..  

så nej jeg tror ikke du skal være bekymret for om den lille får nærring nok   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

AnthonsMor

Muhmi skriver:

Jeg har tabt mig 10 kilo indtil videre i den her graviditet... Er kun 21+2 og har heller ikke haft det store overskud til at spise meget mere end én kartoffel og to bidder kød til aftensmad... Men til gængæld drikker jeg meget mælk...

Alle siger at jeg ikke skal bekymre mig omkring mit vægttab og det gør jeg egentlig heller ikke, for med Silas var det på samme måde, de sidste to mdr. tog jeg dog 4 kilo på, så i alt i min første graviditet tabte jeg kun 5 kilo og havde smidt 10 mere to dage efter jeg havde født...

Ja okay.. Så behøver jeg ikke være skide nervøs eller noget, når jeg indtil videre kun har tabt fire kilo..

Tak for dit svar!

Anmeld

29. september 2012

LilleLene

RikkeThygesen skriver:

Hej piger.

Min kæreste og svigermor er bekymret for, om jeg får nok mad, og derfor også om babyen får nok.. Jeg er i forvejen overvægtig, en del endda, og jeg har hørt at uanset hvad, så er et foster utrolig selvisk, og tager altid først, uanset hvad!

Men det får mig da til at tænke mig ekstra om. Jeg har svært ved at spise meget mad, og jeg kan ikke spise små måltider i løbet af dagen. f.eks. har vi lige været på Sunset for at skulle spise aftensmad, jeg nåede halvvejs igennem en stor pommesfrites derfra, og den er jo altså ikke særlig stor, og så var jeg bare færdig, kunne simpelthen ikke klemme mere ned. Jeg er "kun" 17+2 i dag så min mavesæk bliver jo ikke ligefrem påvirket af livmoderens tryk endnu..

Er der andre der har døjet med det problem? Og jeg har det lidt sådan, at når nu både læge og JM siger, at barnet tager alt det det har brug for, så behøver jeg vel ikke bekymre mig? Jeg har tabt snart 4 kg siden jeg var ved læge i uge 9.

Bør jeg bekymre mig? Eller kan jeg godt berolige dem med, at der ikke er noget galt?

de første 20 uger spiste jeg næsten ikke pga kvalme og opkast

Og jeg fik en normal og lækker størrelse dreng

Anmeld

29. september 2012

AnthonsMor

Princesspigen skriver:

da jeg var i 7 uge fik jeg voldsom kvalme, så fra 7 uge til om med 12 uge levede jeg af en smugle joughurt og nogle marie kiks.. tabte mig 7 kilo og var ikke voldsomt overvægtig før jeg blev gravid..

i den periode oplevede jeg en enkelt gang at besvime midt i netto grundet mad og væske mangel..

fra 12 uge og til og med 27 uge kastede jeg op dagligt, havde kvalme men lykkede at holden vægten (tog hverken på eller tabte mig)

jeg er nu 38+1 og hele vejen igennem har baby haft det rigtig godt og vokset som den sku..

min mave er ikke voldsom stor trods jeg er så langt henne men baby er da skønnet til omkring de 2700 g i sidste uge..  

så nej jeg tror ikke du skal være bekymret for om den lille får nærring nok   

Tusind tak for dit svar.. Så kan jeg slappe lidt mere af..

Anmeld

29. september 2012

Princesspigen

RikkeThygesen skriver:

Tusind tak for dit svar.. Så kan jeg slappe lidt mere af..

selv tak

jeg var selv meget bekymret i alt den tid jeg havde det skidt, men har da indset nu at baby jo har det godt  

nu venter jeg bare på den kommer ud  

Anmeld

29. september 2012

maryjane

Tror jeg ikke der sker noget ved, jeg er også meget overvægtig og tabte over ti kg under graviditeten. Man må gerne tabe sig som overvægtig gravid, så længe det ikke er vildt meget på meget kort tid og så længe man spiser og drikker fornuftigt( så fornuftigt man kan ). Mine jordmødre bifaldede i hver fald at jeg tabte mig

Anmeld

29. september 2012

Muhmi

RikkeThygesen skriver:

Ja okay.. Så behøver jeg ikke være skide nervøs eller noget, når jeg indtil videre kun har tabt fire kilo..

Tak for dit svar!

Det tror jeg ikke du skal

Anmeld

29. september 2012

ekebiv

RikkeThygesen skriver:

Jeg drikker rigeligt synes jeg selv. Og spiser det jeg nu kan!

Og det vil da næsten kun være positivt for mig, som er omkring 30 kilo overvægtig, hvis jeg slet ingenting tager på under graviditeten, og derefter smider det vægt som babyen har og fostervand osv. Og hvad er det de siger, er det omkring 10-15 kilo I ALT alt sammen? Så er jeg da godt på vej, kan man sige..

Jeg gør ALT hvad jeg kan for at spise så meget som muligt inden jeg giver op, men nogle dage er det bare umuligt for mig at spise ret meget..

Så ingen fare på færde kan jeg næsten gætte

Mener at overvægtige helst kun skal tage ca 8-10 kg på :-) det er selvfølgelig forskelligt hvor meget baby vejer men gennemsnitlig ligger de vel på 3600g agtig og så et par kg til fostervand og moderkage osv, resten af kg er vel ren "bonus" som skal kæmpes af igen :-)

Anmeld

29. september 2012

ekebiv

ekebiv skriver:

Mener at overvægtige helst kun skal tage ca 8-10 kg på :-) det er selvfølgelig forskelligt hvor meget baby vejer men gennemsnitlig ligger de vel på 3600g agtig og så et par kg til fostervand og moderkage osv, resten af kg er vel ren "bonus" som skal kæmpes af igen :-)

Må lige korrigere mig selv, har lige googlet og fandt ud af at en gennemsnitsgraviditetbliver til 10-12 kg med baby, vand, livmoder osv, vildt nok egentlig :-)

Anmeld

29. september 2012

Linsi

RikkeThygesen skriver:

Hej piger.

jeg har det på samme måde. Jeg har nu tabt mig 15,8 kg igennem graviditeten og er i uge 40+1. Jeg er også overvægtig, og det er meget normalt at vi i den ende taber os, speciekt i starten. Det kan dog ofte vende i sidste trimester. Dit barn tager det fra dig den skal ha bare husk dine graviditetsvitaminer, og jern. Jeg har fået ros af læge og jm for mit vægttab. så bare rolig.. de tjekker jo baby på scanningerner hvor stor h*n er.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.